june1987 skriver:
som du selv er inde på er man forskellige og man kan ikke SE sine egne fejl og man har pisse svært ved at indse man har gjort noget dum det kan tælles på en hånd hvor mange gange jeg har sagt undskyld i hele mit liv. du gør mig sku en pisse smule irreteret med dine vredsudbrud, prøv at hør her, en barn der har haft en dårlig opvækst og aldrig har vidst hvordan det er at have folk tæt på dig eller vide hvordan man skal være omkring andre mennesker så danner man sin egen verden og det kan være en lille ting som sagt der har gjort at hun har set sig sur på dig og nej en dårlig barndom eller borderline er ikke fordi det er ok at behandle andre mennesker grimt, hvis man ikke vil indse man er syg og man ikke ved bedre så kan man som person intet stille op andet end at se til desværre
og oftest er det sådan når man ikke har vidst hvor man har andre mennesker henne tror man ikke på nogen, man lever som om det var den sidste dag, og man er lige glad med andre fordi de pisser alligevel en i ryggen.
jeg synes jeg har prøvet at forklare dig hvordan det er at være det og jeg synes ikke det er som om du læser det.
du brøler ud at man skal ikke tro en dårlig barndom og borderline er ensbetydet med man så må genere andre
svaret er helt enkelt NEJ, men sådan er sådan en person det er skide svært at forklarer. jeg har forsøgt at sige det er normalt fordi at en person med B. ikke kan håndtere at finde ud af at være sammen med andre mennesker ihvertfald ikke de fleste af dem.
EN BARNDOM gør en til den man er IDAG.....
hvis du opdrager din børn i feks religion bliver de sådan
hvis et barn oplever tæsk, fysisk terror, misbrug, voldtægt, psykisk terror som en del af sig kan du ikke forvente at det BARE er en dårlig barndom NEJ det handler om overlevelse.
dette barn lærer aldrig at håndtere noget godt, og en veninde vil de se som en trussel og vide de vil gøre en ondt FOR når ens egne forældre kan gøre en 'ONDT hvem kan så ikke ?!
men igen jeg synes du skal snakke med din familie omkring det og lade hende være mere kan du altså ikke gøre!
jeg ved godt alle de ting, men det er stadig rigtig svært at forholde sig til, når det er mig det går ud over, og vil bare gerne finde en løsning inden jeg mister ele min familie helt....
det er heller ikke personligt ment som jeg skrev.
har jo også bare svært ved at forstå, det er okay, fordi hun har borderline, at hun behandler andre på den måde, men ja jeg håber da tingene ændrer sig nu hun er blevet mor, men indtil videre ser det desværre ikke sådan, senest i går, hvor hun ringede, og nærmest hoverede over hun havde fået barn, og det endnu ikke er lykkedes for, og og bagefter fik vendt den til, hvor hårdt det er, og om jeg nu var sikker på jeg ville kunne klare det, og hun direkte begyndte at fraråde, os at få børn ?
hun hra hele tiden brugt opmærksomhed, og altid været familiens midpunkt, det er dog blevet værre og værre gennem årene, og hvis folk sagde fra begyndte det pludselig at give store konsekvenser
og som skrevet har jeg prøvet at snakke med familien, men så snart der er gået et par dage, har de snakket med hende om dte, og så er jeg i problemer igen
det er jo også bare fordi jeg synes dte er så frygtelig en situation jeg er i, pga hende 
hun har hele sin barndom, været meget hos os, hvor hun ofte, tog min plads, og det var tydeligt, jeg kan bedre se det nu, men kunne også tydeligt se og mærke det dengang uden at kunne sætte ord på det. jeg blev mere og mere luft, mens hun fik alle fordele, mine forældre har i dag indrømmet de lavede mange store fejl dengang, og hun fik oevrtaget min plads i familien, mens hun hængte mig ud. Det kulminerede da mine forældre blev nød til at sige fra, så var det pludselig min skyld det hele, hun har bedt flere medlemmer af familien om at vælge mellem hende og jed, og snakker kun dårligt om mig bag min ryg, og nedgør mig, sådan "under bordet" når vi er samlet, ting hun ved sårer mig.
når man står som den store taber i en familie med en borderline person, som er sådan, kan det altså være utrolig svært, at være overbærende hele tiden.
ja for mig lyder det bare som om borderlinen skal forsvare hende og opførslen, og ja ved godt hun ikke kan gøre sor det, men kan det virkelig være rigtigt det skal gå sådan ud over mig og hun bare kan sidde smilende og hoverende tilbage, og jeg intet kan stille op, og bare skal tage imod alle slagene 
som sagt tidligere, kender jeg flere med diagnosen, og ahr aldrig oplevet den opførsel på den måde ved de andre, og har de haft noget lignende i perioder har vi altid kunne snakke om det og blive gode venner igen. hvor der her bare intet er at gøre