angelmom skriver:
jeg ved osse lidt omkring borderliner.. man kan som mange herinde osse siger sagtens være en god mor selvom at man er borderliner.. men det kommer så osse meget an på om den enkelte person som har den diganose rent faktisk har valgt at den ikke skal styre deres liv! hvis det enkelte person har valgt at ligge sin identiet i den diganose så hjælper terapi eller lykkepiller noget..
og vedr. behandling og synspunkt på mødre med borderliner er meget forskelligt fra kommune til kommune, og hvor meget den enkelte sundhedsplejske egentligt ved omkring psykiske sygdomme..Og ja man kan godt voske sig fra det!
jeg er fejl diganoserede og det har fået min egen teraputs pis i kog, jeg gik hos hende igennem 3 år for at så min barndom i øjene, da jeg er datter af en psykotisk manio deprassiv mor, og fik faktisk stemplet her for nogle år siden, det tog en børne psykolog og en pædagog at komme frem til den konklussion, men selvom at jeg har 4 psykiater som modsiger dem..Så har jeg stadigtvæk de sociale myndigheder til at ånde mig i nakken!!
Men der er mange fordomme omkring diveres psykiske syge, men med det rette værktøj så kan man udemærket godt fungere funktionelt..
jeg har bare tit og oftes oplevet især kvinder ligge hele deres identiet i den diganose de nu engang har fået stilt,også kan de som debatten/oplægget starter med være opslidene og krævene og manipulerene, og det slider på deres venskabs kred og familie, og i sidste ende mister de osse kontakten, og det kan både koste dem deres ægteskab samt deres forældre myndighed over deres børn..
undskyld mig, men vælger ikke selv at lægge ens identitet i ens sygedom, ens sygedom gør til den man er. nogen dage er jeg meget vag som en der virkelig er dødsyg og bare lægger andre dage har jeg det ok og andre helt oppe i det røde felt..
jeg kan være pisse irreterende, for meget ærlig, manipulerende hvis jeg kan få lov, træls, sur,ked af det, sort/hvid seende. og meget meget mere, jeg kan ikke selv vælge om jeg vil have en god dag påtrods af lykkepiller osv. men jeg har fundet en ting som er godt for mig som er ridning og det gør mig glad derfor bruger jeg meget tid ved min hest da det giver mig lidt overskud.
det er med at lærer sig selv at kende, jeg har selv langt endnu, det ved jeg..
det kan godt være jeg kan skrive så godt om mig selv pt men i morgen ser jeg måske mere træls på det og orker ikke at skrive noget, men igen det er hvordan den dag den starter man har,
jeg kan ikke kigge mig selv i spejlet og sige idag skal være en god dag, jeg tager ikke sådanne ting seriøst.
jeg er dog ikke startet behandling endnu, men skal det inden længe. men jeg render på dagbehandlingscenter i hjørring.
i min kommune ser man feks ok på psykisk syge det kommer self an på hvordan man er for sine børn, men har aldrig haft en kommune i nakken selvom jeg nogen gange har taget nogen dumme valg i mit liv som kan give bagslag. men for pokker vi er jo første gangs forældre, jeg er ung og jeg skal prøve nogen ting så kan jo ikke give sygedommen hele skylden men jeg har valgt min sundhedssplejerske skal komme her når jeg har behov og ringer til hende fordi jeg måske lige har behov for en snak, jeg beder om hjælpen tager i mod den, og hun ser mig med børnene osv så jeg har mit på det rene det er det vigtigste for mig.
en del af min sygedom bunder også i at jeg vil så pokkers gerne være så perfekt over for børnene og det bliver jo til skuffelser indimellem da jeg har sat mig nogen ting for feks en tur i zoo hvor børnene måske lige har en træls dag og inderst inde gør jeg det jo i en god gernning men føler mig såret.
der er mange måder at tackle sin sygedom på, men igen ja der er flere typer men jeg har den svære grad af det og jeg kan godt have god indsigt i mit liv. men det er bare ikke altid jeg vil stå ved det 
så man kan være syg og holde kommunen uden for døren 
men ja der er nogen kommuner der mener andet, det siger jeg ikke. men tror også det er efter hvor samarbejdsvillig man er og selv tager intativ til hjælp