Praxis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2008

Plysbjørnen

Anna-Rosa skriver:

Loggidut skriver:

det er jo skruen uden ende...og man kunne eventuelt lave rygerum...men så er vi jo også derude hvor jeg kan sige at din bil skader mig...eller dit elforbrug går ud over mine børnebørn...det er jo i grunden ret latterligt...

det mest latterlige er dog, at den her tråd var startet som noget spændene, men er kørt ud hvor jeg syntes den ikke skal være...

og for at vende den rundt og tilbage til start, så er jeg helt enig med alle om at det er dumt at ryge når an er greavid, men jeg evnede ikke at stoppe!

Arj Loggi come on....Det er da bare udvekslinger af meninger...det er der vel plads til...Der er jo ikke nogen der råber og skriger..

Og nu er det jo sådan, at der er nogle af os, der er nødt til at have en bil, til det job de laver, og el kommer vi jo ikke uden, om at vi alle har brug for...Men der er jo ikke nogen, der ikke kan leve uden cigaretter...tværtimod:P

Kan man ikke leve uden EL??? Så vidt jeg ved er det ca 130 år siden el blev opfundet, men der gik faktisk meget lang tid siden før el kom ind i husene til alminde forbrug som vi kender det i dag... Man kan rent faktisk hvad man vil... Men jo Verden forandre sig...

Ja nogen har brug for en bil i forbindelse med arbejde, men hvis de ca 90 % af danskere der ikke har behov for en bil (københavnere der har mulighed for at tage S-toget og Jydere der bor 5 km fra arbejdet og snildt kan cykle) gjorde det i stedet for at tage bilen nøj hvor ville det være luften over Danmark være ren...

Bare en lille tanke

Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 18+1 (som i øvrigt må være en meget dårlig mor, for hun udsætter både sig selv og sine børn får passiv rygning og usund mad...) Damn Jeg er dårlig, fy skamme mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2008

Lise

Tinatrold skriver:

Ja men han kan lige så godt få dårlig sædkvalitet ved at stå med en svejser.

Men ok hvor mange af jer holdt op med at drikke kaffe mens i var gravide? for der er da koffefin i.

Men ok jeg var ærlig og bliver så lige slået i jorden. Tak.

Joan

Sådan er det Joan, det har jeg også prøvet et par gange, jeg har lært at der er visse ting og emner man ikke skal kommentere med mindre man har 100% samme mening som dem for så træder man ikke nogen over tæerne...

Man ja han kunne få det af en svejser, af rygning, som end også hvis de går med de forkerte underbukser... Men bare rolig min kærestes forældre storrøg (ca 30 cigaretter) hver mens de ventede ham og under hele opvæksten, og han har da produceret 4 børn ind til videre... Så der må være noget hans sædkvalitet har overset et eller andet sted...

Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 18+1

Man skal vel bare ikke deltage i en debat hvis man ikke kan klare at andre har en anden mening end en selv... Det er et følsomt emne det her...

"Men bare rolig min kærestes forældre storrøg (ca 30 cigaretter) hver mens de ventede ham og under hele opvæksten, og han har da produceret 4 børn ind til videre... Så der må være noget hans sædkvalitet har overset et eller andet sted..." Det er jo ikke sådan at fordi man ryger er der garanti for kræft, astma, dårlig sædkvalitet og hvilke onder røg ellers kan medføre - men vi er da så oplyste nu om dage at vi ved at risikoen er væsentligt forhøjet.

Enhver må jo, indenfor lovens grænser, selvom hvad de vil udsætte deres eget afkom for...men her bliver der stillet nogle spørgsmål, som nogle svarer på, og at nogle så føler sig forfulgt..tja, det må de jo om... Selvom jeg er en af de hellige ikke-rygere og forarges over gravide rygere mener jeg da egentlig ikke at jeg har været efter nogen personligt herinde i denne tråd...

Jeg er selv opvokset i rygerhjem (min mor har dog aldrig rørt en smøg, og min far er nu stoppet) - og min bror har været ved at dø af kræft for ti år siden (han er ok nu - og har tilmed netop fået en søn). Hvor vidt røgen har medvirket til det aner vi intet om, men hvem ved? ...

Må hellere stoppe nu - tror jeg har fået budskabet ud.

Anmeld

14. maj 2008

Anna-Rosa

Tinatrold skriver:

Anna-Rosa skriver:

Loggidut skriver:

det er jo skruen uden ende...og man kunne eventuelt lave rygerum...men så er vi jo også derude hvor jeg kan sige at din bil skader mig...eller dit elforbrug går ud over mine børnebørn...det er jo i grunden ret latterligt...

det mest latterlige er dog, at den her tråd var startet som noget spændene, men er kørt ud hvor jeg syntes den ikke skal være...

og for at vende den rundt og tilbage til start, så er jeg helt enig med alle om at det er dumt at ryge når an er greavid, men jeg evnede ikke at stoppe!

Arj Loggi come on....Det er da bare udvekslinger af meninger...det er der vel plads til...Der er jo ikke nogen der råber og skriger..

Og nu er det jo sådan, at der er nogle af os, der er nødt til at have en bil, til det job de laver, og el kommer vi jo ikke uden, om at vi alle har brug for...Men der er jo ikke nogen, der ikke kan leve uden cigaretter...tværtimod:P

???

Anmeld

14. maj 2008

Plysbjørnen

Anna-Rosa skriver:

Tinatrold skriver:

Anna-Rosa skriver:

Loggidut skriver:

???

teknisk uheld er rettet.

Anmeld

14. maj 2008

Anna-Rosa

Tinatrold skriver:

Anna-Rosa skriver:

Loggidut skriver:

Kan man ikke leve uden EL??? Så vidt jeg ved er det ca 130 år siden el blev opfundet, men der gik faktisk meget lang tid siden før el kom ind i husene til alminde forbrug som vi kender det i dag... Man kan rent faktisk hvad man vil... Men jo Verden forandre sig...

Ja nogen har brug for en bil i forbindelse med arbejde, men hvis de ca 90 % af danskere der ikke har behov for en bil (københavnere der har mulighed for at tage S-toget og Jydere der bor 5 km fra arbejdet og snildt kan cykle) gjorde det i stedet for at tage bilen nøj hvor ville det være luften over Danmark være ren...

Bare en lille tanke

Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 18+1 (som i øvrigt må være en meget dårlig mor, for hun udsætter både sig selv og sine børn får passiv rygning og usund mad...) Damn Jeg er dårlig, fy skamme mig...

Holy crap!!! Okay forfra!!! Jeg har ikke sagt, at vi ikke kan leve uden el, blot at det er noget vi har brug for...Gider du at varme en mme flaske, over bål i haven kl. kvalme om morgenen, fordi du hellere ville undvære el??? Godt så! Det troede jeg heller ikke...Og NU synes jeg denne tråd tager en uheldig drejning, og det tror jeg ikke var meningen...

Anmeld

14. maj 2008

Lise

Anna-Rosa skriver:

Holy crap!!! Okay forfra!!! Jeg har ikke sagt, at vi ikke kan leve uden el, blot at det er noget vi har brug for...Gider du at varme en mme flaske, over bål i haven kl. kvalme om morgenen, fordi du hellere ville undvære el??? Godt så! Det troede jeg heller ikke...

Hahah - man kan også vælge at løbe den varm :))

Anmeld

14. maj 2008

Anna-Rosa

Lise skriver:

Anna-Rosa skriver:

Holy crap!!! Okay forfra!!! Jeg har ikke sagt, at vi ikke kan leve uden el, blot at det er noget vi har brug for...Gider du at varme en mme flaske, over bål i haven kl. kvalme om morgenen, fordi du hellere ville undvære el??? Godt så! Det troede jeg heller ikke...

Ja! goood tur:))

Anmeld

14. maj 2008

Plysbjørnen

Anna-Rosa skriver:

Holy crap!!! Okay forfra!!! Jeg har ikke sagt, at vi ikke kan leve uden el, blot at det er noget vi har brug for...Gider du at varme en mme flaske, over bål i haven kl. kvalme om morgenen, fordi du hellere ville undvære el??? Godt så! Det troede jeg heller ikke...Og NU synes jeg denne tråd tager en uheldig drejning, og det tror jeg ikke var meningen...

Se jeg sagde ikke noget om at jeg hellere ville undvære el, jeg sagde bare at man godt kunne leve uden... Men rent faktisk kan man vel teknisk set godt varme mme over et brændekomfur, vil jeg da tro...

Men fred være med det... Jeg skal nok lade det være ved det der en diskution om noget folk aldrig bliver enige om...

Anmeld

14. maj 2008

Helle30

Nadi skriver:
Hva er jeres holdninger til rygning under graviditeten??

Hvor mange røg imens I var gravide?

Og hvor mange skal se Praxis i aften?

-Nadia

- Jeg synes, man bør lade være. Så er rygning ihvertfald udelukket som årsag til barnets evt. dårligdomme.
Jeg synes også, man skal lade være med at drikke alkohol og koffeinholdige produkter, spise sprøjtet frugt og grønt, fede sig unødigt op med dårlige kalorier, bruge makeup og parfumeholdige produkter, anvende skrappe rengøringsmidler, male, opholde sig i storbymiljøer med bilos, udsætte sig selv for stressende arbejde og tunge løft, udøve ekstremsport og sport med risiko for fald/styrt.
Nogle af tingene er vurderet til at have en mere skadelig effekt end andre, men hey! hvorfor løbe risikoen?

- Ingen

- Så det ikke. Tævede i stedet manden i bob.

Min mand og jeg stoppede med at ryge for over 2 år siden. Efter et år ca. afprøvede jeg min evne til at være festryger, og det er jeg stolt af, at jeg godt kan styre. Jeg har ikke røget, mens jeg ventede Sofie.
Min mand er desværre begyndt igen, men han ryger ikke inde, og han gjorde det heller ikke, mens jeg var gravid.

Selvom jeg synes, det er forkert at påføre det forsvarsløse, ufødte barn div. risici, så peger jeg ikke fingre af rygende gravide. For det første tror jeg ikke, det får dem til at holde op. For det andet peger ihvertfald 3 af mine fingre tilbage på mig selv - nævner i flæng: Makeup, bilos og stressende arbejde.

Det er meget svært at debattere et emne som rygning, uden at det bliver meget følelsesladet. Det er de sidste år blevet legalt at blande sig i, hvordan en gruppe (rygerne) opfører sig og gøre deres last/lyst til et samfundsanliggende, og rygerne føler - mere eller mindre med rette - at deres privatliv krænkes helt enormt. Derfor bliver det faktisk umuligt at holde debatten neutral - mener jeg.
Jeg tror, de næste der vil blive afprivatiserede, er de fede. Men det er jo en helt anden debat;) - Undskyld sidesporet. Fik bare lige lyst til at filosofere lidt.

- Helle, som altså mener, det er forkert at ryge under graviditeten

Anmeld

14. maj 2008

Marco2

Lise skriver:

Måske det var noget for Line at udvikle til afgangsprojektet...ting vi mangler i hverdagen.... måske en kombineret motionscykel med påmonteret flaskevarmer, så vi kan få motion samtidig med at vi varmer flasker uden el.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.