smallie skal ikke stå alene her!
jeg røg mens jeg ventde Tif, dog i den første lange del af min graviditet uden at vide jeg var gravid...men det er ikke en undskyldning i sig selv...for om jeg skader mig selv eller mit barn...ja...hvor er forskellen, det er et menneske jeg rammer!
bortset fra det, evnede jeg kun at skære ned på mit forbrug, og faktisk blev jeg støttet af en jordmor på jordmor centeret...hun gav mig et rimelig godt triks til at skære ned, og mente netop ikke at man skulle stoppe helt, hvis man med sig selv viste at man ikke kunne, og her er forklaringen...
hun havde selv røget da hun ventede barn, og ædt marabu og drukket cola i spandevis...(altså et menneske jeg kunne forholde mig til, og som turde være ærlig)
hun forsøgte at stoppe...og der skete netop det hun frygtede, hun kunne ikke stoppe, og den dårlige samvitighed kostede en ekstra smøg, som gav dårlig samvittighed, som kostede en ekstra smøg...og vupti, havde hun sat forbruget i vejret.
hun vendte så bøtten på hovedet, og gav sig selv lov til at ryge et eller andet antal cigaretter om dagen, og gjore det mindre og mindre uge for uge...og det hjalp...dog stoppede den her jordmoder aldrig helt...og det blev min fremgangsmåde...dog nåede jeg jo så kun at skære lidt ned da det kun var over 11 uger.
ja man kan godt skåne folk for sit rygning, men af og til må jeg også indrømme at jeg er ved at rive hårene af mig selv, når man headhunter folk for deres last...at folk skal stå udenfor og ryge er bare så totalt latterligt, her snakker jeg om offentlige steder, og ikke det folk selv kan bestemme i deres eget hjem....at ældre folk på plejehjem ikke må ryge hvor de bor...hvad fanden er nu det? de betaler dog trods alt husleje...???
Den anden aften var jeg ved at køre en flok rygere ned under limfjordsbroen, de stod uden for bowlingcenteret og røg, og der var så mange at de stod helt ude på gaden...desuden syntes jeg det er drøn urimeligt at de folk der bor i midtbyen skal høre på fulde rygere når de står og råber med en smøg i kæften ude på gaden...fordi de ikke må sidde på deres lokale bæverding!
well, jeg vil bare lige stille mi´g ved siden af smallie, og sige hun ikke står og svajer alene med sit valg...og derfor ingen dunk fra mig af...selv om vi begge godt ved det er drøn usundt for de små poder!
ps/ i grunden tak for din ærlighed smallie
Anmeld