Praxis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2008

ivfmarie

Joan ( Smallie ) skriver:

Ja men han kan lige så godt få dårlig sædkvalitet ved at stå med en svejser.

Men ok hvor mange af jer holdt op med at drikke kaffe mens i var gravide? for der er da koffefin i.

Men ok jeg var ærlig og bliver så lige slået i jorden. Tak.

Joan

Det er jo ikke dig personligt.. det er bare folk der ikke vil ofre sig for deres børns sndhed. Jeg kan fx blive ligeså harm på folk der serverer usund mad for deres børn.
Jeg er IKKE hellig - jeg har bare den holdning at man bør tage sit ansvar alvorligt når man passer på et lille menneske der en 100% afhængig af én. De kan jo ikke selv sige til eller fra.

Marie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2008

Ny mor

Jeg kigger ikke skummelt, men dybt forarvet og ned på folk der kan finde på at ryge under graviditeten eller i hovedet på deres børn. I dag hvor vi er så oplyste og ved hvad det gør ved os - især på langt sigt!!!. kan jeg slet ikke holde noget ellers nogens lommefilosofi, som hun/han har ikke taget skade mv., ud....forskningen har jo bevist at det skader, så den skid er jo slået.
Jeg synes det er egoiskisk kun at tænke på sin egen stress og velbefindende når man bærer et andet liv i sig.
Birgitte

NB. Indlægget er ikke personligt mod Joan eller andre af samme mening, men min generelle holdning til emnet!

Anmeld

13. maj 2008

Lise

Jeg er enig med de fleste...synes det er tåbeligt og egoistisk at ryge når man er gravid - og jeg er også en af dem der kan finde på at stirre når en gravid tænder en smøg, men jeg prøver egentlig ikke at skjule min forargelse. Jeg røg selv engang, men stoppede ganske få uger efter jeg smed p-pillerne af den grund at jeg kunne blive gravid anytime, og så er det jo en ulækker vane (savner det dog lidt i festligt øjemed). Desuden vil jeg heller ikke udsætte mit barn for passiv rygning - og heldigvis er der heller ikke nogen af mine rygende venner der vil det. Faktisk røg de ikke engang når jeg var i nærheden mens jeg var gravid... men det var deres valg.

Mht koffein - jeg droppede ikke kaffen under graviditeten men skar forbruget ned, men synes da i øvrigt ikke det kan sammenlignes.

Lise - som ikke har set praxis i aften

Anmeld

14. maj 2008

Susan1978

Jeg har selv de to gange jeg var gravid holdt helt op med at ryge fra den dag jeg fik det at vide..

Jeg kunne slet ikke få mig selv til at blive bare lidt ved. Jeg har en veninde hvis svigerinde røg under hele graviditeten og hendes dreng har i dag damp. Hun har fået at vide at det kan være årsagen, så jeg turde simpelthen ikke. Men nu har jeg aldrig været mere en hygge ryger og der kan gå mange dage hvor jeg slet ikke ryger, så det var heldigvis ikke noget problem for mig.

Men jeg har udsat mit ufødte barn for en masse passiv rygning og jeg er sikker på at det er en af årsagerne til han i dag har AB. Mine forældre og meget af min familie ryger rigtig meget og tager desværre ikke hensyn til gravide og børn, men mindre de som Emil har AB.

Så den eneste fordel der er ved at Emil har fået det er at de endelig tager hensyn til børnene. Men min mor kan stadig finde på at ryge når det kun er min nevø der fx er der. DET SYS JEG BARE IKKE ER I ORDEN. >(

Nå det var bare lige mit besyv med. (H)

Susan

Anmeld

14. maj 2008

Loggidut

smallie skal ikke stå alene her!

jeg røg mens jeg ventde Tif, dog i den første lange del af min graviditet uden at vide jeg var gravid...men det er ikke en undskyldning i sig selv...for om jeg skader mig selv eller mit barn...ja...hvor er forskellen, det er et menneske jeg rammer!

bortset fra det, evnede jeg kun at skære ned på mit forbrug, og faktisk blev jeg støttet af en jordmor på jordmor centeret...hun gav mig et rimelig godt triks til at skære ned, og mente netop ikke at man skulle stoppe helt, hvis man med sig selv viste at man ikke kunne, og her er forklaringen...

hun havde selv røget da hun ventede barn, og ædt marabu og drukket cola i spandevis...(altså et menneske jeg kunne forholde mig til, og som turde være ærlig)
hun forsøgte at stoppe...og der skete netop det hun frygtede, hun kunne ikke stoppe, og den dårlige samvitighed kostede en ekstra smøg, som gav dårlig samvittighed, som kostede en ekstra smøg...og vupti, havde hun sat forbruget i vejret.
hun vendte så bøtten på hovedet, og gav sig selv lov til at ryge et eller andet antal cigaretter om dagen, og gjore det mindre og mindre uge for uge...og det hjalp...dog stoppede den her jordmoder aldrig helt...og det blev min fremgangsmåde...dog nåede jeg jo så kun at skære lidt ned da det kun var over 11 uger.

ja man kan godt skåne folk for sit rygning, men af og til må jeg også indrømme at jeg er ved at rive hårene af mig selv, når man headhunter folk for deres last...at folk skal stå udenfor og ryge er bare så totalt latterligt, her snakker jeg om offentlige steder, og ikke det folk selv kan bestemme i deres eget hjem....at ældre folk på plejehjem ikke må ryge hvor de bor...hvad fanden er nu det? de betaler dog trods alt husleje...???
Den anden aften var jeg ved at køre en flok rygere ned under limfjordsbroen, de stod uden for bowlingcenteret og røg, og der var så mange at de stod helt ude på gaden...desuden syntes jeg det er drøn urimeligt at de folk der bor i midtbyen skal høre på fulde rygere når de står og råber med en smøg i kæften ude på gaden...fordi de ikke må sidde på deres lokale bæverding!

well, jeg vil bare lige stille mi´g ved siden af smallie, og sige hun ikke står og svajer alene med sit valg...og derfor ingen dunk fra mig af...selv om vi begge godt ved det er drøn usundt for de små poder!

ps/ i grunden tak for din ærlighed smallie

Anmeld

14. maj 2008

Anna-Rosa

Loggidut skriver:

smallie skal ikke stå alene her!

jeg røg mens jeg ventde Tif, dog i den første lange del af min graviditet uden at vide jeg var gravid...men det er ikke en undskyldning i sig selv...for om jeg skader mig selv eller mit barn...ja...hvor er forskellen, det er et menneske jeg rammer!

bortset fra det, evnede jeg kun at skære ned på mit forbrug, og faktisk blev jeg støttet af en jordmor på jordmor centeret...hun gav mig et rimelig godt triks til at skære ned, og mente netop ikke at man skulle stoppe helt, hvis man med sig selv viste at man ikke kunne, og her er forklaringen...

hun havde selv røget da hun ventede barn, og ædt marabu og drukket cola i spandevis...(altså et menneske jeg kunne forholde mig til, og som turde være ærlig)
hun forsøgte at stoppe...og der skete netop det hun frygtede, hun kunne ikke stoppe, og den dårlige samvitighed kostede en ekstra smøg, som gav dårlig samvittighed, som kostede en ekstra smøg...og vupti, havde hun sat forbruget i vejret.
hun vendte så bøtten på hovedet, og gav sig selv lov til at ryge et eller andet antal cigaretter om dagen, og gjore det mindre og mindre uge for uge...og det hjalp...dog stoppede den her jordmoder aldrig helt...og det blev min fremgangsmåde...dog nåede jeg jo så kun at skære lidt ned da det kun var over 11 uger.

ja man kan godt skåne folk for sit rygning, men af og til må jeg også indrømme at jeg er ved at rive hårene af mig selv, når man headhunter folk for deres last...at folk skal stå udenfor og ryge er bare så totalt latterligt, her snakker jeg om offentlige steder, og ikke det folk selv kan bestemme i deres eget hjem....at ældre folk på plejehjem ikke må ryge hvor de bor...hvad fanden er nu det? de betaler dog trods alt husleje...???
Den anden aften var jeg ved at køre en flok rygere ned under limfjordsbroen, de stod uden for bowlingcenteret og røg, og der var så mange at de stod helt ude på gaden...desuden syntes jeg det er drøn urimeligt at de folk der bor i midtbyen skal høre på fulde rygere når de står og råber med en smøg i kæften ude på gaden...fordi de ikke må sidde på deres lokale bæverding!

well, jeg vil bare lige stille mi´g ved siden af smallie, og sige hun ikke står og svajer alene med sit valg...og derfor ingen dunk fra mig af...selv om vi begge godt ved det er drøn usundt for de små poder!

ps/ i grunden tak for din ærlighed smallie

Ja jeg synes ihvertfald også at ikkerygere skal skånes... for din last ødelægger jo mit liv...;) Hvis min last er at æde mig tyk og fed i chokolade, kan du synes jeg er ulækker at se på, men du blir jo ikke tyk af at se på mig... Jeg synes det er helt fint, at der er rygeforbud alle offentlige steder, jeg vil ikke stå i en røgsky, hvis jeg kan blive fri..Jeg er dog enig i at man selv skal bestemme i sit eget hjem.:)

Anmeld

14. maj 2008

Loggidut

det er jo skruen uden ende...og man kunne eventuelt lave rygerum...men så er vi jo også derude hvor jeg kan sige at din bil skader mig...eller dit elforbrug går ud over mine børnebørn...det er jo i grunden ret latterligt...

det mest latterlige er dog, at den her tråd var startet som noget spændene, men er kørt ud hvor jeg syntes den ikke skal være...

og for at vende den rundt og tilbage til start, så er jeg helt enig med alle om at det er dumt at ryge når man er gravid, men jeg evnede ikke at stoppe!

Anmeld

14. maj 2008

Anna-Rosa

Loggidut skriver:

det er jo skruen uden ende...og man kunne eventuelt lave rygerum...men så er vi jo også derude hvor jeg kan sige at din bil skader mig...eller dit elforbrug går ud over mine børnebørn...det er jo i grunden ret latterligt...

det mest latterlige er dog, at den her tråd var startet som noget spændene, men er kørt ud hvor jeg syntes den ikke skal være...

og for at vende den rundt og tilbage til start, så er jeg helt enig med alle om at det er dumt at ryge når an er greavid, men jeg evnede ikke at stoppe!

Arj Loggi come on....Det er da bare udvekslinger af meninger...det er der vel plads til...Der er jo ikke nogen der råber og skriger..

Og nu er det jo sådan, at der er nogle af os, der er nødt til at have en bil, til det job de laver, og el kommer vi jo ikke uden, om at vi alle har brug for...Men der er jo ikke nogen, der ikke kan leve uden cigaretter...tværtimod:P

Anmeld

14. maj 2008

Loggidut

ok lad os skære det helt ud når det nu kommer hertil...vi sætter stort mod stort...og er jo i grunden ikke uenige...

men skal vi køre det helt derud, er det da ikke mere ok at tilgasse gaden med en osende bil end det er at ryge???
resultater er stort set det samme i den sidste ende, og el...det har jo ikke altid fundtes...så det er kun vores eget problem at vi ikke kan leve uden...hvorherre skabte os jo ikke med en stikdåse i røven, og en gaspedal under foden...så i grunden kan vi leve uden...lige som med smøgerne...

men vi er enige...vil bare gerne pointere at vi alle gør dumme ting, der skader os selv og vores børn...lidt alla...hvem farvede hår under deres graviditeter? (måske er folk ikke så oplyste, men hvis de bare anede hvor kvikt det lort strømmer gennem huden og direkte i blodbanerne...) altså vi er sler ikke så langt fra hinanden alligevel...men det undskylder aldrig at jeg røg under min graviditet...det er ikke det jeg siger...kun at vi alle gør forskellige dumme ting, som skader os selv, og vores børn!

Anmeld

14. maj 2008

Joan ( Smallie )

Tak Loggidut for at sige alle de ting som jeg ikke kan få skrevet ned. Jeg er så dårlig til sådan noget når der skal skrives. Så ville bare lige sige tak til dig. :$

Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.