Praxis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.777 visninger
73 svar
0 synes godt om
13. maj 2008

Nadi

Ja nu starter jeg lige en tråd her om rygning under graviditeten..

Hva er jeres holdninger til rygning under graviditeten??

Hvor mange røg imens I var gravide?

Og hvor mange skal se Praxis i aften?

-Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2008

bette

1. jeg synes det er dybt godnat at ryge under sin gravditet.. og også at være passiv ryger.. det bette barn kan ik selv vælge så jeg synes helt klart at man skal vælge at holde sig fra det.. bad også min bror om at gå ud i køkkent og ryge ud af vinduet.. og der bliver ikke røget i vores hjem.. hvis folk ikke ville acceptere min holdning satte jeg bare ik min fod i deres hjem.. ;)
2. jeg er ikke ryger.. så jeg gjorde ik..
3. hmm det skal jeg vist nu.. hvilket program kommer det på?? har vist misset det tusinde gange efterhånden..:(

Anmeld

13. maj 2008

Joan ( Smallie )

Jeg ryger og røg da jeg var gravid.

Og min knægt har ikke fejlet noget. Ved godt det ikke er sundt men ser sådan på det om et foster har bedst af at jeg ryger eller jeg går rundt og er stresset heletiden og det blev jo så det første.

Og han var sund og rask da han kom ud. Jeg fik jo så svangerskabs forgiftning men om det har noget med rygning at gøre eller bare at jeg er en spade til at holde mig i ro er jo så ikke til at svare på.

Og nej jeg skal ikke se praxis i aften. For der kommer noget på en anden kanal jeg gerne vil se.

Joan.

Og skulle lige hilse at sige folk kigger skummelt efter en når man ryger når man er gravid:@

Anmeld

13. maj 2008

Sille

Jeg ryger ikke så begyndte heller ik da jeg var gravid..;)

Jeg skal helt klart se praxis i aften..

Jeg syns selvfølgelig (eftersom jeg ikke ryger) at det er dybt tåbeligt at ryge når man er gravid og med chance for at blive buet ud her så vil jeg sige min mening..;)

Der er ikke nogen undskyldning for at lade sit foster ryge.. selvom der ikke sker noget med babyen ved man ikke om der senere kommer konsekvenser i form af dårlig sædkvalitet osv.

Hvis man skal være rigtig grov så er det i bund og grund et egoistisk behov for moderens side af... også selvom man er stresset over at skulle holde op... Men selvfølgelig er det super svært....

se praxis i aften om hvad der sker med fosteret når moderen tager et hvæs af en smøg under scanningen.. puh ha...

Nå.. men dette er altså ikke ment som en løftet pegefinger for nogen.. jeg forstår bare ikke at folk ikke kan holde op når de har baby i maven..Men jeg ved jo heller ikke hvordan det er at være ryger.... :)
Så jeg ser nok MEGET sort-hvidt på emnet.. :) og har da også forståelse for at det er super svært at lade være.. men syns i det mindste man kan gøre sig et forsøg...

uha.. nu venter jeg bare på at blive skældt ud....:)

-sille - super anti-ryger.... og altså ikke ude på at støde nogen...:)

Anmeld

13. maj 2008

ivfmarie

Joan ( Smallie ) skriver:

Og min knægt har ikke fejlet noget...

Ikke endnu ihvertfald.... Man ved jo fx med sikkerhed at mors rygning under graviditeten skader drengebørns evne til at producere sæd :S
Rygning under graviditeten øger jo generelt disponeringen for mange forskellige sygdomme senere i livet - så du kan jo ikke helt vide om han "slipper uden mén".
Til enhver tid vil jeg påstå at et foster har "bedre" af en stresset mor, end en rygende mor.

Marie - der undskylder hvis jeg "pisser" nogen af, men det her er en sag jeg brænder for...

Anmeld

13. maj 2008

Anna-Rosa

Ja når man blir spurgt, må man også komme med sin mening;)

Ja!! -det er da dybt dybt totalt tåbeligt at ryge under og efter graviditet, og ved man ikke at det er det, har man ikke hørt ordentligt efter i timen...sorry, men det er facts, at INGEN har godt af røg, ikke engang røgpartikler... Jeg forstår ikke helt holdningen at "jamen mit barn har det fint, selvom jeg har røget under min graviditet", for er det ved man vel i realiteten ikke 100%? Desuden forstår jeg ikke helt at man tør tage chancen? Man lader jo heller ikke bare et barn, gå hen til kanten af en pool, selvom det kunne være at barnet ikke faldt i vel?

Jeg ryger ikke, men har gjort for mange år siden

Og ja, jeg skal se programmet iaften

Håber ikke at jeg har trådt nogle over tæerne, det er blot min mening:)

Anmeld

13. maj 2008

ivfmarie

Og lad mig også lige undskylde at jeg er én af dem der kan finde på at stirre forarget på gravide der ryger. Jeg prøver virkelig at lade være - men jeg kan bare ikke fatte at man ikke kan nære sig i den tid man er gravid - der er jo barnet ve og vel man leger med!?

Og jeg kan sgu godt forstå at det er svært og trælst at stoppe - jeg har selv været ryger med 20-25 smøger om dagen, men hvis man virkelig ønsker det bedste for sig selv og barnet, så stopper man bare!

Marie - der ryger (ud af ørene >()

Anmeld

13. maj 2008

Anna-Rosa

ivfmarie skriver:

Og lad mig også lige undskylde at jeg er én af dem der kan finde på at stirre forarget på gravide der ryger. Jeg prøver virkelig at lade være - men jeg kan bare ikke fatte at man ikke kan nære sig i den tid man er gravid - der er jo barnet ve og vel man leger med!?

Og jeg kan sgu godt forstå at det er svært og trælst at stoppe - jeg har selv været ryger med 20-25 smøger om dagen, men hvis man virkelig ønsker det bedste for sig selv og barnet, så stopper man bare!

Marie - der ryger (ud af ørene >()

Lige mine ord....Altså der må bare være nogle vigtigere ting der træder i karakter...BØRNENE fx!

Anmeld

13. maj 2008

Joan ( Smallie )

ivfmarie skriver:

Ikke endnu ihvertfald.... Man ved jo fx med sikkerhed at mors rygning under graviditeten skader drengebørns evne til at producere sæd :S
Rygning under graviditeten øger jo generelt disponeringen for mange forskellige sygdomme senere i livet - så du kan jo ikke helt vide om han "slipper uden mén".
Til enhver tid vil jeg påstå at et foster har "bedre" af en stresset mor, end en rygende mor.

Marie - der undskylder hvis jeg "pisser" nogen af, men det her er en sag jeg brænder for...

Ja men han kan lige så godt få dårlig sædkvalitet ved at stå med en svejser.

Men ok hvor mange af jer holdt op med at drikke kaffe mens i var gravide? for der er da koffefin i.

Men ok jeg var ærlig og bliver så lige slået i jorden. Tak.

Joan

Anmeld

13. maj 2008

Anna-Rosa

ivfmarie skriver:

Ja men han kan lige så godt få dårlig sædkvalitet ved at stå med en svejser.

Men ok hvor mange af jer holdt op med at drikke kaffe mens i var gravide? for der er da koffefin i.

Men ok jeg var ærlig og bliver så lige slået i jorden. Tak.

Joan

Det var ikke min mening at "slå dig i jorden" undskyld hvis det virkede sådan:$ Jeg var også bare ærlig, og tilkendegav blot min mening...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.