[citat][f][småt]Nadi skriver:[/småt][/f]
Uha her fik jeg da vist lige sat gang i noget :P
Men jeg synes det er fedt at folk gider at komme med deres mening, og denne tråd er absolut ikke startet for at køre hets mod rygerne. Det var af ren nysgerrighed på baggrund af praxis.
Nu når jeg har startet tråden vil jeg også gerne lige komme med min mening og så håber jeg ikke at der er nogen som føler sig trådt på. For som sagt så er det bare min mening ;)
Jeg er IKKE-ryger. Og folk må ikke ryge i mit hjem, de kommer ud i udestuen. Jeg er kun blevet udsat for passivrygning af min mormor under graviditeten, men hun stod henne ved vinduet (helt af sig selv :)) Og under graviditeten var jeg til en familie fødsesldag hvor min mor faktisk bad folk om at gå uden for og ryge. Næsten ALLE i min familie på min mors side ryger. Og de respekterede det.
Jeg synes at man selv må bestemme i sit eget hjem, men at man skal ta hensyn når der er gravide og børn. Jeg synes f.eks også at dp'en skal have lov til at ryge i sit eget hjem efter arbejde. Bare hun lufter godt ud og ikke ryger i legerummet.
Og jeg synes også at det er dejligt at hvis jeg går på restaurent, café eller diskutek at jeg så ikke skal lugte til røgen imens jeg ryger (synes det er [k]SÅ[/k] klamt), og jeg synes også det er super dejligt at man ikke behøver at gå i bad med det samme man er kommet hjem efter en tur i byen.
Jeg har en svigerinde som røg under graviditeten, og i starten krummede jeg tæer hver gang hun tog et hvæs. Men hun kunne heller ikke stoppe og det var der en masse grunde til. Men hun skar også MEGET ned, og tilsidst affandt jeg mig med det. Men men men, idag er hendes datter 1 år og 4 mdr. og hun har været syg hele sit liv. Sammenlagt har hun nok været rask 3 mdr i alt! Jeg tror helt klart at fordi hun er blevet udsat for passivrygning så er hendes immunforsvar så svækket som det er.
Og jeg kiggede meget skævt til en gravid ryger igår på gågaden!
Det er folks eget valg, og hvis man ikke kan stoppe helt så synes jeg at den metode Loggi brugte er god, hvis det er det eneste mulige.
Ej håber ikke I er faldet i søvn, det blev da lidt længere end planlagt :$
Fedt at I har gidet at være ærlige og komme med jeres mening :D
-Nadia[/citat]
Ja, du fik da ellers sat gang i blodtrykket hos mange, ha, ha men god og meget aktuel debat. Jeg har ikke set programmet endnu, da jeg ikke har fjernsyn, men jeg skal se det på sputnik snart!!!
knus Birgitte (ikkeryger og ingen rygning i vores hjem - det foregår i haven året rundt!)
Anmeld