Praxis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2008

ivfmarie

Hr Olsen har hørt at det skulle være godt for sexlysten, så han er begyndt at købe chokolade til mig i ny og næ...(L)

Det gir ikke mere sex - bare flere "frækkedeller" 8(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2008

ka li ja

hahahaha er det rigtigt
er hr olsen lidt forsømt efter mutter er kommet på arb markedet???

Anmeld

14. maj 2008

ivfmarie

ALT bliver forsømt... :'(

Anmeld

14. maj 2008

ka li ja

åååhh nej da.
det er det jeg frygter ved at komme igang med virkelighedens verden.
jeg vil aldrig ud mere!!!!

Anmeld

14. maj 2008

Sille

hold da op en drejning denne debat har taget..
Personligt er jeg lidt træt af at man ikke kan snakke med rygere om at det er farligt at ryge uden at blive slået i jorden og være hellig osv...
Det er da for langt ude at sammenligne det med biler og el.. verden går jo ikke i stå fordi man er gravid.. men man kan tage nogle personlige valg så som rygning, maling, make-up, alkohol, hårfarve osv.

Helt ærligt.. dte er farligt at ryge... og det er farligt for mig når andre ryger ved siden af mig...

Barnet i maven får nærmest ikke næring når moren har røget sin smøg færdig fordi nikotinen trækker blodårene sammen... !!!!! Det kan man sgu da ikke forsvare!

Der er masser af børn der er født af rygere der er sunde.. men der er godt nok også mange der ikke er..
Der er vel ingen grund til at tage chancen.. det er sølle 9 måneder...

Syns i øvrigt godt at vi kan have disse debatter uden folk skal føle sig trådt på.. der var ingen der gjorde dette personligt..

-sille - fan af den nye rygelov

Anmeld

14. maj 2008

Tynen

ka li ja skriver:

mlbrydegaard skriver:

jo, jeg har da en gang i mellem spist noget chokolade

Knus Louise

ved du hvad sød ven, jeg LEVEDE af mørk chokolade i begge mine graviditeter;)

og jeg har læst at der i en finsk undersøgelse, er fundet ud af, at chokolade i graviditeten, gir gladere børn:D
mine bude jo opføre sig som om de var på lykke piller;)ahahaha

Den hopper jeg med på!

Var det ikke et lovkrav at man SKULLE æde en hel plade Marabou 80% inden sengetid, da man var gravid?!

Er ikke ryger, og synes det er op til folk selv hvad de udsætter dem selv og dermed også deres ufødte børn for.
Det er dem der skal leve med det, ikke mig.

Jeg er bestemt ikke hellig!
Farvede mit hår et par gange, spiste masser af usundt og brugte tonsvis af make-up, så jeg er nok ikke den rigtige til at skulle pege fingre af folk.
Nok derfor jeg har fået en unge der aldrig sover til middag ;)

Anmeld

14. maj 2008

ka li ja

Tynen skriver:

ka li ja skriver:

mlbrydegaard skriver:

jo, jeg har da en gang i mellem spist noget chokolade

Knus Louise

ved du hvad sød ven, jeg LEVEDE af mørk chokolade i begge mine graviditeter;)

og jeg har læst at der i en finsk undersøgelse, er fundet ud af, at chokolade i graviditeten, gir gladere børn:D
mine bude jo opføre sig som om de var på lykke piller;)ahahaha

Den hopper jeg med på!

Var det ikke et lovkrav at man SKULLE æde en hel plade Marabou 80% inden sengetid, da man var gravid?!

Er ikke ryger, og synes det er op til folk selv hvad de udsætter dem selv og dermed også deres ufødte børn for.
Det er dem der skal leve med det, ikke mig.

Jeg er bestemt ikke hellig!
Farvede mit hår et par gange, spiste masser af usundt og brugte tonsvis af make-up, så jeg er nok ikke den rigtige til at skulle pege fingre af folk.
Nok derfor jeg har fået en unge der aldrig sover til middag ;)

haha ja jeg tror også det er derfor hun er sådan!!! lol8D

Anmeld

14. maj 2008

Helle30

Tynen!
Da du første gang nævnte, at Stella ikke vil sove til middag, så tænkte jeg: Hun har sgu nok brugt eyeliner under gravien, og nu indrømmer du det8D
Du ligger som du har redt søster:P:))

Helle - føler mig lidt småtosset

Anmeld

14. maj 2008

BellaT

Sikke en laaaaaang tråd!:-o

Må lige give min mening.
Jeg er eks-ryger. Røg 15-20 smøger om dagen. Indtil jeg opdagede jeg var gravid første gang (med min lille engel Maia(L)). Og droppede dem på stedet.

Kan dog godt nu ryge en smøg i meget sjældne tilfælde, når Phillip ikke er til stede. Vil bare ikke være med til at forurene luften når han er i rummet.:(

Jeg røg altså ikke under mine graviditeter og synes ikke at der findes nogen undskyldning for at gøre det. Ingen overhovedet.

Og man kan stoppe hvis man vil! Alt andet er simpelthen løgn. Dem som ikke kan stoppe ønsker det ikke for alvor. For jeg var afhængig! Under rygestoppet fik jeg abstinenser og rystede over hele kroppen i nogle dage. Jeg havde det rigtig elendigt både fysisk og psykisk.:( Jeg havde en KÆMPE trang til at ryge, men kunne alligevel aldrig finde på at gøre det, for jeg vidste at det kunne skade mit ufødte barn.

Og ja, jeg stoppede også med cola, kaffe og hårfarve.:P Alt er så genoptaget nu:$. Altså undtagen cigaretterne.
Jeg har ikke set Praxis.

Knus fra Helle...

Anmeld

14. maj 2008

birgittemarie

Uhada bette tøse, sikke en omgang...

Jeg holdt op med at ryge i 2003, så jeg røg heller ikke under graviditeten. Jeg synes ikke, det er ok at ryge hverken med barn i maven, i sine egne lunger eller på andre mennesker i almindelig.

Men når det så er sagt, har jeg lige et par kommentarer til alle, der selv er holdt op med at ryge og aldrig har røget:

Man kan ikke gøre sig klog på, hvor svært det vil være for andre at holde op med at ryge. Vi er alle forskellige både fysisk og psykisk og der er virkelig stor forskel på, hvordan et stof som nikotin virker på den enkelte, så jeg synes, man skal være meget varsom med at pege fingre af kvinder, der ryger. Jeg har meget svært ved at forestille mig, at 99,9% af dem ikke ville holde op, hvis de kunne, for hvem ønsker ikke at gøre det allerbedste for sit barn?

Det jeg synes, man kan tænke, når man ser en gravid ryger er: stakkels kvinde, hun må virkelig være afhængig af det lort.

Nå, bare en lille kommentar fra nattestolen her...

Kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.