Praxis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2008

Anna-Rosa

Loggidut skriver:

ok lad os skære det helt ud når det nu kommer hertil...vi sætter stort mod stort...og er jo i grunden ikke uenige...

men skal vi køre det helt derud, er det da ikke mere ok at tilgasse gaden med en osende bil end det er at ryge???
resultater er stort set det samme i den sidste ende, og el...det har jo ikke altid fundtes...så det er kun vores eget problem at vi ikke kan leve uden...hvorherre skabte os jo ikke med en stikdåse i røven, og en gaspedal under foden...så i grunden kan vi leve uden...lige som med smøgerne...

men vi er enige...vil bare gerne pointere at vi alle gør dumme ting, der skader os selv og vores børn...lidt alla...hvem farvede hår under deres graviditeter? (måske er folk ikke så oplyste, men hvis de bare anede hvor kvikt det lort strømmer gennem huden og direkte i blodbanerne...) altså vi er sler ikke så langt fra hinanden alligevel...men det undskylder aldrig at jeg røg under min graviditet...det er ikke det jeg siger...kun at vi alle gør forskellige dumme ting, som skader os selv, og vores børn!

Men søde rare loggi...Du virker som om jeg har trådt dig over tæerne, blot fordi jeg skriver min mening...Jeg er da sådan set ligeglad med om du ryger eller ej..og du skal ikke stå til ansvar overfor mig..Jeg ville bare ikke ryge under/efter graviditet og vil desuden heller ikke udsætte mig selv for det..
Og nej det er ikke bedre at gasse gaderne til, men nogle ting er lettere at gøre noget ved and andet:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2008

Loggidut

nej nej nej, du træder slet ikke på mig...det kan jeg rigeligt selv klare;)

syntes bare tit det er synd at når man endelig får åbnet op for et svært emne, og en endelig tør melde ud...så kommer diskutionen...og nøj hvor er det synd...

jeg er jo klart enig med alle i deres holdninger, og ved det er dumt, og nedsætter sædkvalliteten, og ødelægger og dit og dat...men jeg ved også med mig selv, at hvis jeg lige nu var gravid, og jeg meldte ud i åben forum som her at jeg røg...så ville jeg ikke finde hjælpen til at kunne stoppe...men tvært i mod, blive så ked/ ophidset over at folk dumker mig med hvor dum jeg er...og alle der ryger, ved med sikkerhed hvad det betyder...det betyder at man ryger direkte i smøgerne, og ryger dem af bare afmagt/hidsighed...og det er lidt det der er min pointe...hver gang at folk stiger op og ned af en rygende gravid..så er det ikke en hjælp til barnet.,...tvært i mod...

men en sund snak, hvor man måske ikke bliver dunket ville måske gøre gavn....forstår du hvad jeg mener?

nej jeg bliver nu sjældent vred...meer også klar over at næste gang smallie eller jeg skal have børn (øhhhh ikke flere til mig...men) så ville hverken jeg eller hende have lyst til at være åben om emnet...fordi man godt ved folk er vrede omkring det!

og det er selv om jeg jo godt selv ved hvor dumt det er, og at jeg også har min mening om tingene...

øhhh, fatter du prut af det jeg skriver her....lol8D

Anmeld

14. maj 2008

Loggidut

Joan ( Smallie ) skriver:

Tak Loggidut for at sige alle de ting som jeg ikke kan få skrevet ned. Jeg er så dårlig til sådan noget når der skal skrives. Så ville bare lige sige tak til dig. :$

Joan

ha ha...hvad hjertet er fuld af....løber munden over med...men du står altså ikke alene om de dumme valg!

Anmeld

14. maj 2008

Lise

Loggidut skriver:

ok lad os skære det helt ud når det nu kommer hertil...vi sætter stort mod stort...og er jo i grunden ikke uenige...

men skal vi køre det helt derud, er det da ikke mere ok at tilgasse gaden med en osende bil end det er at ryge???
resultater er stort set det samme i den sidste ende, og el...det har jo ikke altid fundtes...så det er kun vores eget problem at vi ikke kan leve uden...hvorherre skabte os jo ikke med en stikdåse i røven, og en gaspedal under foden...så i grunden kan vi leve uden...lige som med smøgerne...

men vi er enige...vil bare gerne pointere at vi alle gør dumme ting, der skader os selv og vores børn...lidt alla...hvem farvede hår under deres graviditeter? (måske er folk ikke så oplyste, men hvis de bare anede hvor kvikt det lort strømmer gennem huden og direkte i blodbanerne...) altså vi er sler ikke så langt fra hinanden alligevel...men det undskylder aldrig at jeg røg under min graviditet...det er ikke det jeg siger...kun at vi alle gør forskellige dumme ting, som skader os selv, og vores børn!

Jamen, Loggi for katten - det er jo kun dig der kører den helt ud og taler om el og biler (hvad med elbiler?)... ;) Spørgsmålene der blev stillet i starten af tråden er hvad vi har svaret på; røg vi under gravi og hvad er vores holdning til det? Og ja, alle ved det er dumt - nogen tager affære og stopper deres rygning, andre gør ikke...men det er jo folks eget valg - man skal bare huske på at man træffer nogle beslutninger på sit ufødte barns vegne. Der var i øvrigt en på en anden side jeg "kom på" under graviditeten som brugte det, at når hun havde lyst til en smøg mens hun var gravid, så forestillede hun sig bare en lille baby (SIN egen lille baby) med en smøg i munden...for det er jo det det er... klamt syn, ikke? Og så havde hun ikke så meget lyst mere.. :)

Jeg er lidt enig i at diskussion om hårfarvning og lignende hører lidt ind under her, og jeg må indrømme at jeg er en af de hellige som kastede al skadelig makeup og dyre cremer væk og købte nye "sundere" produkter, som jeg brugte et minimum af. Jeg brugte før gravi makeup hver dag - tror jeg havde makeup på tre dage mens jeg var gravid... Desuden tænkte jeg på hvad jeg spiste, drak mv... Men jo, jeg brugte stadig el og kørte i bil, hehe - du har da ret i at el og biler ikke altid har været til, men det kan jo ikke undværes nu. Men derfor må man da gerne tænke sig om, og f.eks. tørre sit vasketøj ude når vejret er til det i stedet for at kaste alt i tumbleren - og tag cyklen op og handle, det skader ikke... men jeg synes egentlig ikke rigtigt at diskussion om el og biler hører her ind under...

Anmeld

14. maj 2008

Anna-Rosa

Loggidut skriver:

syntes bare tit det er synd at når man endelig får åbnet op for et svært emne, og en endelig tør melde ud...så kommer diskutionen...og nøj hvor er det synd...

jeg er jo klart enig med alle i deres holdninger, og ved det er dumt, og nedsætter sædkvalliteten, og ødelægger og dit og dat...men jeg ved også med mig selv, at hvis jeg lige nu var gravid, og jeg meldte ud i åben forum som her at jeg røg...så ville jeg ikke finde hjælpen til at kunne stoppe...men tvært i mod, blive så ked/ ophidset over at folk dumker mig med hvor dum jeg er...og alle der ryger, ved med sikkerhed hvad det betyder...det betyder at man ryger direkte i smøgerne, og ryger dem af bare afmagt/hidsighed...og det er lidt det der er min pointe...hver gang at folk stiger op og ned af en rygende gravid..så er det ikke en hjælp til barnet.,...tvært i mod...

men en sund snak, hvor man måske ikke bliver dunket ville måske gøre gavn....forstår du hvad jeg mener?

nej jeg bliver nu sjældent vred...meer også klar over at næste gang smallie eller jeg skal have børn (øhhhh ikke flere til mig...men) så ville hverken jeg eller hende have lyst til at være åben om emnet...fordi man godt ved folk er vrede omkring det!

og det er selv om jeg jo godt selv ved hvor dumt det er, og at jeg også har min mening om tingene...

Ja jeg forstår det du skriver, og kan sagtens sætte mig ind i, at det er et ømt punkt, for dem der er lidt imod flertallet..Men jeg synes ikke dårligt om Joan eller dig fordi I evt. har røget under jeres grav. Det eneste jeg siger er at jeg ikke ville gøre det, og ikke forstår at man kan...Hvis nu jeg fortalte dig at jeg slog mit barn eller misbrugte det, ville det jo også chokere dig (Jeg siger ikke at det er det samme)Og i dette forum burde der være plads til alles holdninger også Joan, der bare er ærlig og som jeg tror følte sig lidt jagtet igår, hvilket SLET ikke var meningen:$

Tak for snakken:)

Anmeld

14. maj 2008

Loggidut

ha ha...lol....det var sgu også kun eksembler...ikke andet...det var for at understrege at vi alle gør dumme ting...og ok, den med holdningen sprang jeg vist lige let og elefant hen over...

sorry

men ved bare hvor svært det kan være at stå alene i en gruppe...hvor ens holdninger eller det man gør er helt baglæns af det alle andre gør.

men som sagt...så mener jeg nu stadig at vejen frem til at folk ikke ryger når de er gravide, er at man kan tale om det, uden at blive proppet med hvor usundt det er...for det ved vi jo alle godt.

well, skal vi ikke holde den her...fra mig af ihvertfald...
og så kan folk ping ponge frem og tilbage om det helt rigtige emne igen...hæ hæ...

jeg har vist ytret min holdning!

:D

Anmeld

14. maj 2008

Loggidut

Anna-Rosa skriver:

Loggidut skriver:

Ja jeg forstår det du skriver, og kan sagtens sætte mig ind i, at det er et ømt punkt, for dem der er lidt imod flertallet..Men jeg synes ikke dårligt om Joan eller dig fordi I evt. har røget under jeres grav. Det eneste jeg siger er at jeg ikke ville gøre det, og ikke forstår at man kan...Hvis nu jeg fortalte dig at jeg slog mit barn eller misbrugte det, ville det jo også chokere dig (Jeg siger ikke at det er det samme)Og i dette forum burde der være plads til alles holdninger også Joan, der bare er ærlig og som jeg tror følte sig lidt jagtet igår, hvilket SLET ikke var meningen:$

Tak for snakken:)

nemlig lige nøjagtig...og selv tak...ret spændene faktisk;)

og hvad fanden slår du dit barn???? (8D aj det er gas)

Anmeld

14. maj 2008

Anna-Rosa

[citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Anna-Rosa skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] nej nej nej, du træder slet ikke på mig...det kan jeg rigeligt selv klare;) syntes bare tit det er synd at når man endelig får åbnet op for et svært emne, og en endelig tør melde ud...så kommer diskutionen...og nøj hvor er det synd... jeg er jo klart enig med alle i deres holdninger, og ved det er dumt, og nedsætter sædkvalliteten, og ødelægger og dit og dat...men jeg ved også med mig selv, at hvis jeg lige nu var gravid, og jeg meldte ud i åben forum som her at jeg røg...så ville jeg ikke finde hjælpen til at kunne stoppe...men tvært i mod, blive så ked/ ophidset over at folk dumker mig med hvor dum jeg er...og alle der ryger, ved med sikkerhed hvad det betyder...det betyder at man ryger direkte i smøgerne, og ryger dem af bare afmagt/hidsighed...og det er lidt det der er min pointe...hver gang at folk stiger op og ned af en rygende gravid..så er det ikke en hjælp til barnet.,...tvært i mod... men en sund snak, hvor man måske ikke bliver dunket ville måske gøre gavn....forstår du hvad jeg mener? nej jeg bliver nu sjældent vred...meer også klar over at næste gang smallie eller jeg skal have børn (øhhhh ikke flere til mig...men) så ville hverken jeg eller hende have lyst til at være åben om emnet...fordi man godt ved folk er vrede omkring det! og det er selv om jeg jo godt selv ved hvor dumt det er, og at jeg også har min mening om tingene... øhhh, fatter du prut af det jeg skriver her....lol8D[/citat] Ja jeg forstår det du skriver, og kan sagtens sætte mig ind i, at det er et ømt punkt, for dem der er lidt imod flertallet..Men jeg synes ikke dårligt om Joan eller dig fordi I evt. har røget under jeres grav. Det eneste jeg siger er at jeg ikke ville gøre det, og ikke forstår at man kan...Hvis nu jeg fortalte dig at jeg slog mit barn eller misbrugte det, ville det jo også chokere dig (Jeg siger ikke at det er det samme)Og i dette forum burde der være plads til alles holdninger også Joan, der bare er ærlig og som jeg tror følte sig lidt jagtet igår, hvilket SLET ikke var meningen:$ Tak for snakken:) [/citat] nemlig lige nøjagtig...og selv tak...ret spændene faktisk;) [rød]og hvad fanden slår du dit barn???? (8D aj det er gas)[/rød] [/citat] Kun til husbehov.. he he nooot:'(

Anmeld

14. maj 2008

ivfmarie

Loggidut skriver:

...syntes bare tit det er synd at når man endelig får åbnet op for et svært emne, og en endelig tør melde ud...så kommer diskutionen...og nøj hvor er det synd...

Hvorfor er det dog synd at starte en god diskussion? Alle her, der har udtalt at de har en anti-ryge holdning, har jo også udtalt at det ikke er noget personligt!

Jeg syns nogengange at du er meget hurtig til at dreje et emne i en anden retning fordi du skynder sig at undskylde på nogens vegne, eller støtte andre i deres holdning - det er også ok (MISFORSTÅ MIG NU IKKE) men jeg tror du gør det i den bedste mening for at undgå mudderkastning, og det ender med milelange indslag om at vi jo alle i bund og grund er eninge... og det er vi jo ikke!

Og jeg ved at vi alle her på Baby.dk er modne nok til at tage en god diskussion uden at du "pynter" på folks svar.

Øv, hvor lyder det her som et trælst indlæg - jeg ville ønske at jeg kunne forklare mig bedre. Egentlig har jeg lyst til at slette det igen... Men nu må det briste eller bære, og jeg håber virkelig at du forstår hvad jeg mener, Loggi!

Og jeg er her sgu ikke engang til at følge op på indlæget - jeg er jo på job!

Marie - håber IKKE at jeg bliver misforstået!

(H) (H)

Anmeld

14. maj 2008

Loggidut

hmmm, nej for jeg kan godt se det var forkert formuleret som jeg skrev det...

det jeg mente var faktisk, at når der bliver åbnet for et godt emne, hvor måske smallie og jeg kunne havde vendt os om...og måske kunne havde fået hjælp til at "stoppe" vores ugerninger...så kommer den der frem, med...det er dumt fordi, og det du gør...o.s.v... (er det bedre formuleret)

jo IVF jeg er helt sikker på vi i den sidste ende har den samme holdning, helt og aldeles...for jeg tror hverken i der ikke har røget...eller smallie og jeg som har gjort det mener det er godt for barnet...jeg tror i grunden ikke nogen i hele verden (med mindre de kommer fra dum....ah dårlig joke) kan mene det er sundt...så jeg er overbevist om at vi deler en fælles holdning...

og nej jeg støtter ikke smallie fordi hun fik af vide hvor dumt det er...men fordi jeg selv har stået i samme båd som hende...og lavet nøjagtig samme dummert som hende...derfor læner jeg mig op ad hende...også fordi jeg jo i bund og grund godt kan forstå hvordan hun føler sig...lol...jeg kan jo lige som ikke sidde og spille skinhellig i den her sag...vel?

niks, jeg syntes og tror stadig at vejen frem til at fjerne rygning under en graviditet, er sund snak, uden dårlig samvittighed...men tænker egentligt lidt på om det kan lade sig gøre,...da jeg faktisk tror at rygere automatisk vil have dårlig samvittighed...så i grunden er det måske lige så meget en kamp med en selv, som det er med andre???

well, vil bare sige at vi jo heldigvis sidder i et åbent forum, og at der skal være plads til alt snak....

og at det er det du mener, er jo helt ok...og forresten, ja det er røv svært at forklare sig på skrift...og igen no hard feeling...

ps/ gjore jeg mig mere forståelig...lol

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.