Zafir skriver:
Jeg havde egentligt ikke lyst til at svare dig, fordi jeg syntes at det er en helt vildt langt ude diskuttion. Du skriver selv agumenterne, som taler imod det du siger og uanset om du fatter det eller ej, så har du jo selv taget stilling til, hvordan du vil føde - du vil bare lade det ske og lade læger, jm osv gøre deres og baby kommer ud. Det er jo også en måde og det er så din måde.
Du vælger at starte en tråd med at du ikke fatter det, men du har heller ikke lyst til at fatte, hvad vi andre - der vælger noget andet - mener og hvorfor vi mener som vi mener.
DERFOR har jeg ikke lyst til at diskuttere med dig. Jeg føler mig på ingen måde trængt op i en krog, men jeg er af typen der vælger mine kampe og jeg syntes det er en ligegyldig kamp og slet ikke værdig til at være en kamp.
Du behøver ikke svare mig, det er helt ok
Jeg er ikke sur eller vred på dig - heller ikke selvom du ikke taler så pænt til mig... Jeg regner med, at det er fordi du er passioneret omkring det, du mener, og så kommer det ud på en lidt uheldig måde - og det kan jeg sagtens rumme.
Hvis du synes, at det er en "helt vildt langt ude diskussion" og at jeg ikke har lyst til at "fatte hvad andre mener", som du siger, så behøver du ikke deltage i den 
Du skal bare vide, at jeg 100% respekterer og accepterer dit valg omkring din fødsel. Det vigtigste er, at du har det godt. Jeg skal ikke overbevise dig om noget - for jeg respekterer din holdning.
Jeg håber bare ikke, at du bliver for skuffet, hvis tingene ikke går, som du forventer.
Men hvis du finder noget videnskabeligt bevis for dine kommentarer i relation til epiduralblokade, især den med at "barnet bliver født i smerte", er jeg meget interesseret i at se dem.
PS - jeg synes ikke dette er en kamp, men føler du, at det er en kamp for dig, så er du velkommen til at vælge den fra - eller til. Det er op til dig