baby2010 skriver:
Du siger jeg er hård - det er en skam at man ikke kan stille sig undrende overfor noget her på baby.dk uden at få den beskyldning. Jeg tror du skal læse debatten én gang mere og så vil du opdage, at jeg ikke beskylder nogen noget....
Jeg har bare flere veninder, som har været meget kede af, at det fx endte med kejsersnit, eller at de ikke fik lov til at føde i vand osv. Og det synes jeg er synd. Alle disse forventninger.
Det handler ikke om, at jeg er hård - det handler om, at jeg prøver at forstå - en skam at du ikke kan se forskellen
Iøvrigt har jeg ikke en forestilling om hvordan min fødsel kommer til at gå - for det ved jeg jo ikke. Jeg er godt informeret om hvordan fødsler normalt går, og mere kan jeg ikke gøre. Jeg kender godt mulighederne (smertestillende) osv. Men jeg sætter mig ikke ned og forventer, at alle mine ønsker bliver opfyldt - for bagefter at blive skuffet.
Vi to har faktisk samme indstilling! Jeg er enig med dig i, at kvinder er lavet til at føde, og jeg går ind i den fødsel med samme forventning som dig: at tage det som det kommer. Du er jo netop en af de kvinder, som tager tingene i stiv arm - og som ikke bliver skuffet, hvis tingene ikke går på din måde. TILLYKKE! 
Det er bare ikke dig jeg taler om i denne debat - det er alle de kvinder som har stålfaste forventninger til fødslen og som bliver dybt skuffede, hvis de ikke bliver indfriet
Hejsa,
Når jeg skriver jeg synes du er lidt hård, så er det ikke fordi jeg ikke mener at du ikke må undre dig, men fordi du skriver med STORE bogstaver, og lidt angriber dem der har disse forventninger når de svarer.....
Jeg ved gost at du prøver at forstå, men nogle ting tror jeg aldrig vi kommer til at forstå. Fx så forstår jeg ikke dem som vælger at få et kejsersnot fordi de er bange for at føde, og det vil jeg aldrig komme til:0) Dermed ikke sagt at jeg ikke respekterer dem, ligesom jeg ved at du også respekterer dem der har forventninger med mere.
Jeg tror godt du kan have ret i at man som kvinde kan blive skuffet hvis man har forventninger, som ikke bliver indfriet og man kan føle det lidt som en fiasko. Men mener det kun i det omfang, hvor den gravide ikke har sagt til sig selv, jeg ønsker det og det, men jeg er fuldt ud klar over at det kan gå i en helt anden retning.
Christina