Jeg FATTER ikke hvad det går ud på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.788 visninger
101 svar
0 synes godt om
17. januar 2010

baby2010

Hej piger, 

lige et hurtigt spørgsmål... Hvad i alverden går alle de "fødselsønsker" ud på??? Jeg fatter det simpelthen ikke! Epidural - ikke epidural, føde i vand, føde hjemme osv. osv. Hvorfor har I alle disse forventninger/krav til hvordan fødslen skal være??

Jeg er FULDTSTÆNDIG ligeglad! Tager det hele som det kommer, og vil bare beslutte undervejs sammen med de professionelle på Gentofte hospital, hvad der er det bedste for mig. For mig er det vigtigste, at der kommer en sund baby ud af det - that's it!

Jeg forstår inderligt ikke hvorfor det hele skal være så planlagt og kontrolleret - hvorfor ikke bare tage det roligt - og som det kommer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

baby2010

og iøvrigt så forstår jeg heller ikke alt det hurlumhej med igangsættelse, kejsersnit osv. Tingene er jo, som de er, og så må man jo vænne sig til det, tænker jeg? Der er jo ikke noget at gøre ved det! Så længe baby har det godt er alt vel ligegyldigt!! 

Anmeld

17. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Måske er det fordi nogle kvinder har det bedre med at vide hvad der kommer

Og så er det også til dels fordi man godt kan have en tendens til at være lidt fraværende når man er i fødsel, så er det rart at der er en anden der ved at man f.eks har frabedt sig epidural eller lign.

Sådan er vi jo alle så forskellige.

Rikke - der vidste at hun ville føde 100 % naturligt og i vand , og kom til det, fordi hendes kæreste forklarede det til jordmoderen

Anmeld

17. januar 2010

Cris

Så har du alligevel en ønske: at det helle bliver som der kommer :-D

Jeg ønskede mig, at have en naturlig fødsel, som meget man kunne. Hvis der var noget problem, så skulle JM gøre alt, hvad hun skulle. Men hvis alt så normalt ud, så ønskede jeg mig, at føle og følge på det hele. Og jeg fik min ønske. En fantastisk fødsel på Hvisovre hospitalet, hvor JM nærmest kun kikkede og en hjemme fødsel anden gang.'

Jeg tror, at det er bedre at lære så meget som muligt, om hvordan en fødsel fungere og alle de positiv og negativ side og har en ide om, hvad man vil og ikke vil. For først når din fødsel er gået i gang, kan man gå i panik og man kan ikke rigtig tænke (min veninde gik i panik og hun blev pludseligt så bange og det blev en meget svært fødsel)

Anmeld

17. januar 2010

Ox.

Jeg gjorde ligesom dig, tog det som det kom, men jeg kan godt forstå hvorfor nogen vælger som de gør, der er ikke 2 fødsler der er ens som man siger  

Men nu sådan noget som vand er en god ting at vide i forvejen, for der hvor jeg fødte spurgte de mig ad inden, for netop som der er blevet nævnt, er det ikke altid man er i stand under en fødsel, til atsige hvad man gerne vil, og netop med vand, kan de skrive det i ens journal så de kan se det når man kommer på FG ..

Jeg tog mig et 1½ time langt brusebad da jeg kom på FG, det var fantastisk

Anmeld

17. januar 2010

baby2010

RikkeØ skriver:

Måske er det fordi nogle kvinder har det bedre med at vide hvad der kommer

Og så er det også til dels fordi man godt kan have en tendens til at være lidt fraværende når man er i fødsel, så er det rart at der er en anden der ved at man f.eks har frabedt sig epidural eller lign.

Sådan er vi jo alle så forskellige.

Rikke - der vidste at hun ville føde 100 % naturligt og i vand , og kom til det, fordi hendes kæreste forklarede det til jordmoderen

Jamen det er jo netop DET jeg ikke forstår - man ved jo IKKE hvad der kommer - det kan man jo ikke forberede sig på.

Det var da heldigt for dig, at du fik det som du ville, men jeg forstår ikke hvorfor det er SÅ vigtigt for nogle kvinder... Folk bliver jo decideret skuffede, hvis det ikke går som de vil have det til at gå.

Man kan jo ikke på forhånd planlægge, at man ikke vil have epidural - for hvis det gør så ondt, at man føler man dør, så skal man jo have én alligevel! Og så kan man bruge tid på at dunke sig selv i hovedet over, at nu fik man det alligevel, og det var ikke som man gerne ville osv. Spild af tid, hvis du spørger mig... 

Anmeld

17. januar 2010

baby2010

Cris skriver:

Så har du alligevel en ønske: at det helle bliver som der kommer :-D

Jeg ønskede mig, at have en naturlig fødsel, som meget man kunne. Hvis der var noget problem, så skulle JM gøre alt, hvad hun skulle. Men hvis alt så normalt ud, så ønskede jeg mig, at føle og følge på det hele. Og jeg fik min ønske. En fantastisk fødsel på Hvisovre hospitalet, hvor JM nærmest kun kikkede og en hjemme fødsel anden gang.'

Jeg tror, at det er bedre at lære så meget som muligt, om hvordan en fødsel fungere og alle de positiv og negativ side og har en ide om, hvad man vil og ikke vil. For først når din fødsel er gået i gang, kan man gå i panik og man kan ikke rigtig tænke (min veninde gik i panik og hun blev pludseligt så bange og det blev en meget svært fødsel)

Jeg sætter mig 100% ind i alt omkring fødslen - men det er ikke ensbetydende med, at jeg forventer det går på en bestemt måde - det er jo natur, og det kan man ikke "styre" med sine "ønsker". Man risikerer jo bare at blive skuffet - hvilket er helt uforståeligt for mig - det handler jo om en sund baby, og ikke andet!!!

Anmeld

17. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

baby2010 skriver:

Jamen det er jo netop DET jeg ikke forstår - man ved jo IKKE hvad der kommer - det kan man jo ikke forberede sig på.

Det var da heldigt for dig, at du fik det som du ville, men jeg forstår ikke hvorfor det er SÅ vigtigt for nogle kvinder... Folk bliver jo decideret skuffede, hvis det ikke går som de vil have det til at gå.

Man kan jo ikke på forhånd planlægge, at man ikke vil have epidural - for hvis det gør så ondt, at man føler man dør, så skal man jo have én alligevel! Og så kan man bruge tid på at dunke sig selv i hovedet over, at nu fik man det alligevel, og det var ikke som man gerne ville osv. Spild af tid, hvis du spørger mig... 

Jeg vil sige at jeg tog det også ganske stille og roligt.

Jeg havde nogle ønsker og jeg var heldig de blev opfyldt.

Og hvis det havde gået på en anden måde, hamen så havde jeg også haft det fint med det.

Men kan godt følge hvad du siger, og synes det er rigtig fint du bare tager det som det kommer. Så tror jeg også man får en bedre fødsel, i stedet for at være nesvøs for om det nu går galt...eller hvad det kunne være.

Anmeld

18. januar 2010

4kløver

Jeg havde da også 2 ønsker.. det var at det var om natten og at manden var hjemme(er på nat)

fik begge opfyldt så det var godt..

men ville føde som kvinder har gjort i 100år

Anmeld

18. januar 2010

Cris

Jeg tror, at der ikke har så meget betydning i DK, hvor man plejer at have stor respekt for fødsel. Så de ønsker man kan have er ikke så mange (hjemmefødsel eller hospitalet, vand eller ikke vand, 100% naturlig eller lidt hjælp)

Jeg tror, at de der fødselønsker kommer fordi de bliver brugt i mange andre lande, hvor man ikke kan være sikkert på, hvordan JM/lægen vil lave. I Spanien for eks (hvor jeg kommer fra) alle får epiduralblokade med det samme, næsten uden at spørge dig noget som helst. Næsten allesammen bliver "skåret" og meget tit, bliver man sent til OP bordet til en KS så hurtigt som muligt. Og i England eller andre lande er det samme. Så skal man have en klar ønske, om hvordan man vil føde, så man ikke følger sig som en pantomin dukke. Giver det mening, hvad jeg siger? Her i DK ville en JM for eksempel ALDRIG give en epiduralblokade bare sådan uden at fortælle hvorfor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.