Hva hedder jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2009

TbCp

UngMor83 skriver:

Mine hedder:

Jon Richmond Hansen. Jon ved jeg ikk hvorfor, det havde faderen bestemt mens jeg endnu var i narkose efter aks. Richmond er mit efternavn, Hansen er hans fars.

Jannick Richmond Hansen. Jannick bestemte jeg alene fordi faderen bestemte Jon dengang. Ku bare godt li navnet.

Astrid Johanna Richmond. Astrid forde jeg sys det er smukt, Johanna efter min mor. Richmond efter mig.

Sigrid Katarine Richmond Krog. Sigrid var det eneste navn vi ku bli enige om, Katarine efter kærestens farmor, Richmond efter mig og Krog efter sin far.

Så vores poskasse er snart en turistattraktion i sig selv herove på Rømø, hehe. Børnene har lange navne, vi voksne korte. Kun fornavn og efternavn

Elsker de to pigenavne Astrid og Sigrid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

Mikkelmusen

Vi har 2 piger med de skønne navne Filuca Nova og Fiona Luna

Vi var i øvrigt helt enige om navnene

Anmeld

27. november 2009

CarinaSB

Min søn hedder Noah Emil Skovgaard Barslund ...

Anmeld

27. november 2009

Diana...

Vores søn hedder Lucas og hvis vi får en pige skal hun hedde Nadia.

Min mand og jeg hedder Claus og Diana

Så byttet vi rund på bogstaverne og det blev til

Claus - Lucas

Diana - Nadia

Så hvis vi får en dreng er vi på den da vi allerede har en Lucas

Anmeld

27. november 2009

kiroo

mine piger hedder Keshia og Keira,
keshia valgte hendes far, jeg kunne slet ikke bestemme mig.. og Keira tog dog lidt længere tid at finde på, havde først valgt Kaya, men da hun blev født var hun bare ikke en Kaya. Keira er efter Keira Knightley.. og Ruby fra cosby og co. hedder faktisk keshia. og vi er glad for navne..

Anmeld

27. november 2009

Maddox

DianaMoar skriver:

Vores søn hedder Lucas og hvis vi får en pige skal hun hedde Nadia.

Min mand og jeg hedder Claus og Diana

Så byttet vi rund på bogstaverne og det blev til

Claus - Lucas

Diana - Nadia

Så hvis vi får en dreng er vi på den da vi allerede har en Lucas

Hvor genialt..!

Vi hedder Tom og Anja - så det ville nok blive til nogle ret underlige navne

Anmeld

27. november 2009

Berg

Mine børn har meget atypisk kun 1 for- og 1 efternavn. De hedder Lisa Berg og Laurits Berg.

Har fået mange onde kommentarer om at det var da nogle mærkelige navne til nutidens børn men sådan er det. Er også vild med navnet Max og Anton (men Anton Berg er bare ikke det fedeste navn!)

Har altid vist at min pige skulle hedde Lisa. Så det skrevet på et bussæde engang i min skoletid og forelskede mig i navnet. Min mand var helt enig.

Til gengæld har vi ikke været helt enige om lillebrors navn, men endte med Laurits da det klinger godt med Lisa og fordi min morfar hed Laurits.

Anmeld

27. november 2009

LauraLW

Vores datter skal hedde Vilma

- Og det har vi været enige om længe, også før vi vidste hun var en pige.

Hvis det blev en dreng skulle han hedde Gustav. - Kæresten gik ikke med til Konrad, så der var vi ikke 100% enige, men jeg overgav mig :-)

Men Vilma elsker vi. - Om hun så kommer til at hedde Vilma Louise eller Vilma Marie... det er ikke besluttet endnu.

Laura

Anmeld

27. november 2009

Sees

'Han hedder Emil fordi
Det var et navn jeg ku' li'
Den dag kan blev født
Synes jeg navnet var sødt.
Og jeg kunne drømme om en dag
Alle mennesker de sagde
At det bedste navn i verden var Emiiiiil
Det bedste navn i verden var Emil '

Nej, min sønnemand hedder   Emil Sigurd Stryhn.
Jeg har ALTID sagt at min søn skulle hedde Emil, så da jeg jo stod alene med det, kunne jeg jo få min vilje.
Emil er efter min far (han hedder det til mellemnavn) og efter min farfar, der også hed det til mellemnavn, men ikke blev kaldt andet end Emil. (Min farfar er død)

Sigurd er efter min oldefar, på min mors side. Han hed Sigurd til fornavn, og jeg var MEGET glad for ham !

Stryhn er mit efternavn (Ja, ligesom leverpostejen  ) - Jeg har valgt ikke at kalde ham noget efter hans far, da hans far har valgt ikke at vile have noget at gøre med Emil.
Emil kan jo selv vælge om han vil have sin fars efternavn, når han bliver ældre.

Får en engang en pige skal hun hedde My eller Luna Maria Stryhn - My og Luna er jeg bare helt vilde med, og Maria som er min mormors og søsters mellemnavn.
og får jeg engang en dreng mere skal han hedde Paw eller Silas Peter Stryhn - Paw og Silas er jeg, igen bare helt vilde med, og Peter er mellemnavnet på min højt elskede nevø, som også er gudfar til Emil.

Anmeld

27. november 2009

Hjaltesmor

Vi ville ikke have religiøse navne (hverken kristne eller andre), fordi vi er overbevist ateister.

Vi er heller ikke til de lidt ophøjede gamle latinske navne (Alexander, Victoria mv.). Det bliver lidt for 'fint' til os.

Derimod ville vi gerne have et nordisk navn, som passer til vores egne, og som ikke er så almindeligt, at det altid skal siges efterfulgt af et bogstav, men heller ikke er alt for 'underligt' (fx Odin). Derfor fik han navnet Hjalte, der er nr. 49 på navnehitlisten og dermed er et navn, de fleste har hørt, men som han ikke bliver nr. 6 af i vuggestuen.

Hjalte kan desuden udtales på andre sprog og har ikke (så vidt vi ved) en underlig betydning på andre sprog (et andet navn på vores liste var Balder, men prøv at sige det på engelsk...)

Endelig er Hjalte et 2-stavelsesnavn, hvilket, vi synes, klinger godt. Flere stavelser virkede for langt og kompliceret for os og en enkelt stavelse blev for abrupt at udtale.

Vi kan godt lide kombinationen af, at Hjalte lyder lidt 'nuttet', men at betydningen faktisk er 'sværdhæfte', og sagnfiguren Hjalte var jo en stærk kriger. Det er altså en kombination af det søde og det solide/stærke.

I sidste ende valgte vi netop Hjalte - blandt de mange andre navne, der passede vores kriterier - fordi det virkede 'rigtigt', da vi havde forsøgt at kalde ham det på prøve et par dage.'

Får vi en dag en pige, skal hun hedde Fenja ud fra mange af de samme overvejelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.