Hva hedder jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.236 visninger
112 svar
0 synes godt om
27. november 2009

LouiseNielsen

Er lidt nysgerrig.... Der findes mange navne, specielle, søde, frække osv... Hva hedder jeres børn og hvorfor lige netop det?

Min søn på 2½ år hedder Nicklas. Jeg var alene med ham fra starten af graviditeten og kunne bare slet ikke bestemme mig for et navn. Så spurgte min søster om hun måtte bestemme, for hun syntes han skulle hedde Nicklas. Og da hun havde det kunne han bare slet ikke hedde andet....

Venter igen en søn, og der havde manden og jeg snakket navne og kommet frem til Mikkel eller Mathias. Fik kønnet afvide i mandags, og bagefter sagde jeg til manden at han måtte bestemme hva for et af navne det skulle være, og efter kort tid sagde han at det skulle være Mathias....

Så vores drenge hedder: Nicklas og Mathias

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vores datter kommer til at hedde Cajsa Olivia Solvang. Fornavnet var mandens førstreprio (og min andenprio) og den gik jeg med på hvis jeg måtte bestemme stavemåden og få et mellemnavn med - så vi forhandlede os frem og er begge to dybt forelskede i navnet 

//Rosa 18+5

Anmeld

27. november 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Min mand og jeg har en datter fra 2004 - hun hedder Mathilde

Vi venter nr. 2 til sommer, og bliver det en pige mere, skal hun hedde Josefine eller Frederikke..... Enighed er ikke altid en nem ting men bliver det en dreng, er vi begge enige om Oscar.

Kh Corinna som idag er 9+1

Anmeld

27. november 2009

Sasja77

Vores pige kommer til at hedde Olivia Rigmor Børjesen

Olivia var vi enige om og jeg spurgte min mand om hun så ikke skulle have hans mormors navn til mellemnavn da hun betyder verden for ham

Anmeld

27. november 2009

Mutti2

Min datter hedder Milla-Victoria Vad Jensen.  

Et navn jeg er SKIDE stolt af  Hun er den eneste i landet der hedder Milla-Victoria

Da hun lå inde i maven, havde jeg egentligt besluttet mig for Gabriella Jasmin Vad Jensen.... Men det blev jeg træt af efter få måneder.

Min veninde kom på navnet Mille, hvilket er ret sødt.. men det ligger lidt for tæt på Pernille (mit navn). Så Jeg lavede det om til Milla, men synes det lød lidt ensomt.

Så med Milla som udgangspunkt gik jeg endnu engang hele navnebogen igennem og satte samtlige navne på "Milla". Og da jeg kom til Milla-Victoria , kunne det bare ikke være anderledes  

Til at starte med kaldte jeg hende bare Milla Og Victoria blev mellemnavnet. Men Jeg fik hende døbt med bindestregen, og nu går hun fuldt under navnet Milla-Victoria

Håber ikke min forklaring er forvirrende

Knus

Anmeld

27. november 2009

LotteGabriella

LouiseLarsen skriver:

Er lidt nysgerrig.... Der findes mange navne, specielle, søde, frække osv... Hva hedder jeres børn og hvorfor lige netop det?

Min søn på 2½ år hedder Nicklas. Jeg var alene med ham fra starten af graviditeten og kunne bare slet ikke bestemme mig for et navn. Så spurgte min søster om hun måtte bestemme, for hun syntes han skulle hedde Nicklas. Og da hun havde det kunne han bare slet ikke hedde andet....

Venter igen en søn, og der havde manden og jeg snakket navne og kommet frem til Mikkel eller Mathias. Fik kønnet afvide i mandags, og bagefter sagde jeg til manden at han måtte bestemme hva for et af navne det skulle være, og efter kort tid sagde han at det skulle være Mathias....

Så vores drenge hedder: Nicklas og Mathias

Vores datter hedder Daniella 

Det var dog ikke let at finde frem til hendes navn...vi kunne ikke blive enige; Brian ville ha' at hun skulle hedde Malou og jeg ville til at starte med ha' at hun skulle hedde Isabella, efter min lillebrors veninde. Brian gad ikke ha' en Isabella for så ville alle garanteret tro at hun var opkaldt efter prinssesen! ca. 1 måned inden jeg fødte, kom jeg på navnet Daniella og synes selv at det var genialt, da jeg gerne vil ha' at hun skal ha' et navn der både vil gå i Italien og her, da jeg er 1/2 italiener Men Brian holdte fast på Malou og vi kunne ingen steder komme 

Da hun var 1 dag gammel gav Brian sig og nu synes han bare ikke at hun kan hedde andet Hun er dog ikke stavet på den italienske måde som er med et L, da vi bedre kan li' det med to L'er

Anmeld

27. november 2009

maria_wlt

Vores kære dreng skal hedde:

Tristan Wildt Lerche-Tornøe...

Wildt Tornøe er fra mor

Lerche er fra far+ han fandt på navnet

Anmeld

27. november 2009

Findusinde

Vores datter fra sept hedder Laura Kloster Jungersen

Laura efter Thomas´s bedstemor og min oldemor.. Kloster er mit mellemnavn, og Jungersen er Thomas´s efternavn..

Hvis vi engang får en dreng skal han hedde William eller Alexander Og hvis vi får en pige skal hun højst sandsynligt hedde Ida

Anmeld

27. november 2009

Lone Jakobsen

jeg har en datter der hedder Emma....hvilket er et navn hendes far og jeg blev enige om. jeg opdagede senere at virkelig mange børn i den årgang kom til at hedde det, men skidt.

min ældste søn hedder Isac. ved ham stod det mellem Isac og Elias...men jeg var mest vild med Isac. jeg fandt senere ud af at navnet betyder latter og er meget brugt på grønland. hvilket er lidt pudsigt da han er halvt grønlænder

min mellemste søn hedder Elian, med tryk på I. han er/var på det tidspunkt den første i DK der blev døbt det. det er et navn jeg er meget stolt og glad for. jeg synes til dato at det er det smukkeste drengenavn jeg kender...og min søn har lært at sige "nej ikke Elias, men Elian" når folk kløjs i det.

min yngste søn hedder Rasmus. hvilket (indrømmet) er et lidt for normalt navn for mig. det er noget min mand og jeg blev "enige" om.....efter meget lang tids diskution frem og tilbage. jeg synes det er et sødt navn, stadig meget brugt....og nu kan han jo ikke hedde andet

lidt langt svar, men har jo mange børn

Anmeld

27. november 2009

Pia.

Mine tre guldklumper hedder.

Mikkel Emil

Mille Mathilde

Mads Frederik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.