Hva hedder jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2009

Maddox

Min datter hedder Filippa

Jeg har ellers altid sagt at mine døtre skulle hedde Freya og Leah. Men de navne var kæresten slet ikke til. Han stemte derimod for navnet Sabina (hvilket min bedste veninde hedder, så det ville være lidt underligt).

Læste så lige op til fødslen i et dameblad, hvor der var en reklame for tøjmærket Filippa K, og vidste efter at have "smagt" på navnet et par gange at det skulle min lille prinsesse hedde. Dengang kendte jeg ikke andre med det navn, men det skulle senere vise sig, at det blev voldsomt populært

Og min søn hedder Silas

Vi havde begge skrevet en liste med drengenavne vi godt kunne lide og navnet Silas var på dem begge to - så det blev navnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Valle81 skriver:

Min datter hedder Asta Emilie, min kærestes søn hedder Sebastian. Sammen venter vi en søn, og han skal hedde Anton:0)

Asta Emilie er helt fantastisk sødt!!! Det er virkeligt et smukt navn synes jeg

Anmeld

27. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Her hedder datteren Astrid Vous Eriksen

Har altid haft 4 bestemte navne mine børn bare skulle hedde.
Så da jeg blev gravid med Astrid og derfor stod alene med hende bestemte jeg mig for at hvis det blev en pige sku' hun hedde Astrid og blev det en dreng Simon (det har jeg i dag lavet om til Alfred).
Jeg vidste ikke hvad køn jeg ventede..

Vous Eriksen har hun selvfølgelig også fra mig, da jeg har valgt hun intet skal have fra 'sin far'. Og på den anden side kan jeg vidst heller ikke bruge hans navne eftersom vi ikke er fælles om hende og vi ikke har noget sammen mere.
Da jeg var gravid snakkede mine søskende og jeg om vi skulle søge om at få bindestreg mellem Vous og Eriksen, men vi nåede aldrig at få snakket færdig. Og vi har stadig ikke betemt os endnu. Vi er jo alligevel kun 4'er som hedder det, så det haster jo ikke. Andet end hvis vi vil bruge navnene som kun efternavne.

Anmeld

27. november 2009

Pernille Sand Jensen

Har en dreng og en pige.

Bastian Sand Jensen og Silje Sand Jensen

Sand er mit mellemnavn og Jensen er faderens efternavn. Det var vigtigt for mig, at jeg fik noget af mit navn med i vores efternavn. Så nu hedder vi alle Sand Jensen til efternavn.

Børnenes fornavne var nogle, jeg godt kunne lide og min mand var også vild med dem, så det var nemt. Da vi fik Silje, som er nr. 2 var der ingen diskussion om, hvad hun skulle hedde. Da vi jo havde et pigenavn tilbage fra første gang..

Jeg ville dog gerne have ændret det til Merle, men det kunne ikke komme på tale og det var sådan set okay.

Anmeld

27. november 2009

Valle81

Rosa skriver:

Asta Emilie er helt fantastisk sødt!!! Det er virkeligt et smukt navn synes jeg

Tusind tak:0)

Det opstod ret tilfældigt. Da jeg fandt ud af at jeg var gravid, snakkede hendes far og jeg ok sammen og vi nåede lige at snakke navne og vlget lå mellem Emilia eller Emilie. Da han så kort tid efter meldte helt fra og ikke ønskede del i hendes liv synes jeg ikke hun skulle hedde det til fornavn:0) Så jeg gik på jagt efter et nyt fornavn der passede til Emilia eller Emilie og faldt over Asta og tænkte det klinger bare godt:0)

Er også ret vildt med det navn i har valgt til Jeres datter. Meget smukt, piget, unikt:0)

Anmeld

27. november 2009

Vingummien

Emil hedder Emil Han er opkaldt efter han oldefar og så hedder han Hans til mellemnavn og det er efter hans bedstefar. Og så har han Franks mellem navn og mit efternavn.

Anmeld

27. november 2009

TbCp

Min datter hedder Liva Anika Blum Rasmussen

Liva fik min mand lov at bestemme, jeg ville gerne have Olivia så jeg kunne godt gå med til Liva

Anika hedder hun efter min afdøde lillesøster

Blum er mit mellemnavn, fra min mor

Og Rasmussen hedder vi alle sammen

Anmeld

27. november 2009

W&M <3

Min kærestes dreng hedder Mads Kjær Hagner og min dreng hedder William Emil Holm Wæhling.

Vores fælles barn i maven skal enten hedder Oliwer kjær Wæhling eller Mercedes Birgit Kjær Wæhling. Alt efter om det bliver en dreng eller pige.

Mercedes blev vi enige om, min kærestes mor er død og hun hed Birgit derfor syntes jeg at han skulle have det til mellem navn hvis det bliver en pige og så er det kærestens mellem navn og mit efter navn.

Oliwer var vi også enige om.

Anmeld

27. november 2009

Mama3

vores datter hedder Filucca Munk Hindbo

munk er mit nevn og hindbo er min mands og nu hedder jeg også hindbo som hende

Anmeld

27. november 2009

UngMor83

Mine hedder:

Jon Richmond Hansen. Jon ved jeg ikk hvorfor, det havde faderen bestemt mens jeg endnu var i narkose efter aks. Richmond er mit efternavn, Hansen er hans fars.

Jannick Richmond Hansen. Jannick bestemte jeg alene fordi faderen bestemte Jon dengang. Ku bare godt li navnet.

Astrid Johanna Richmond. Astrid forde jeg sys det er smukt, Johanna efter min mor. Richmond efter mig.

Sigrid Katarine Richmond Krog. Sigrid var det eneste navn vi ku bli enige om, Katarine efter kærestens farmor, Richmond efter mig og Krog efter sin far.

Så vores poskasse er snart en turistattraktion i sig selv herove på Rømø, hehe. Børnene har lange navne, vi voksne korte. Kun fornavn og efternavn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.