Her hjemme har vi
Freja Sophie Brydegaard
Lærke Sophie Brydegaard
Liv Sophie Brydegaard
og sidst Nanna Sophie Brydegaard.
Brydegaard er mit slægts navn, det er rigtig rigtig gammelt og en af de lukkede efternavne, har en slægts gård ovre på Fyn af samme navn og en masse veje ovre omkring slægts gården der også hedder noget med Brydegaard (desværre er der blevet lavet så meget om på gården at den ikke længere er en gård, men huset ligger samme sted) Det betyder rigtig meget for mig det navn, derfor valgte vi at få det til efternavn i stedet for bare mellemnavn som jeg ellers har haft det som.
Sophie kom ind ved at vi gerne ville ha et nr 2 navn til vores ælste datter og da hun altid har ligget og knirket, så ville vi til at starte med ha hende bøbt Freja Knirke, også skulle de piger vi fik så hedde Knirke lige som Freja, desværre kunne vi ikke få lov til at få Knirke godkendt som pige fornavn, så det måtte vi droppe, jeg foreslog så Sofie hvilket mangen sagde god for hvos bare det måtte staves med ph og det måtte det rigtig gerne. Vi ar så valgt at gi det til alle pigerne i håbet om at det kan gi dem an form for fælles samhørighed livet gennem, men om det bliver sådan er jo ikke nemt at vide.
Freja fik sit fornavn af sin far, det var ham der bestemte det og da jeg sys det var et pænt navn og godt kan li det navnet står for i den nordiske mytologi, blev det sådan.
Men Lærke og Liv var det jo nemmere, der var 2 så vi fandt begge et navn som vi godt kunne li, men med samme for bogstav. At Liv så fik det navn fordi hun er en rigtig lille fighter var ikke nemt at vide da vi fandt navnene.
Nanna startede jeg med at finde, men manden sys ikke om det, vi blev så enige om Zascha, men ca 1 månede inden fødslen ombestemte manden sig og ville gerne ha Nanna i stedet for, så det fik han.
Hmm det blev vist noget langt.
Anmeld