Hva hedder jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2009

Hellemor

Min dejlige søn hedder Christoffer Aksel Vølund Hansen.

Min mand var helt syg med navnet Aksel, som hans farmors bror hed, men jeg kunne ikke helt forlig mig med det som fornavn. Så det blev mellemnavnet. Christoffer var vi begge vilde med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

Camilla_a

Mine drenge hedder:

Frey og Loke Jeg elsker deres navne og mig og manden var helt ening om hvad de skulle hedde

Anmeld

27. november 2009

BinaMor

Gabriella.. efter ærkeenglen Gabriel.

og så fordi hun gabte helt vildt til scanningen.. hehe "gab" ... nå.. DOH..

Anmeld

27. november 2009

hc=k

Min dreng hedder Kristopher.  Hans far valgte det og jeg er vild med det. Det er sgu så nemt..

Anmeld

27. november 2009

DK

Min datter hedder Kirstine.

Min mor er døbt Anne Kirstine, men alle kaldte hende Stine, og derfor fik hun navneændring som voksen. Men i alle hendes bøger fra hun var ung, stod der jo Anne Kirstine inden i. Så jeg har altid synes det var hendes hemmelige navn!!

Da min mor har haft kræft, og jeg ELSKER hende, og derudover altid har kunne lide det "hemmelige" navn, så var det nemt at beslutte sig for Kirstine. Jeg droppede dog Anne, da jeg var bange for at folk ville kalde hende AK eller lign., og at jeg derudover synes at Kirstine var smukt nok i sig selv!

Knus Ditte

Anmeld

27. november 2009

Louise mortil4

Her hjemme har vi

Freja Sophie Brydegaard

Lærke Sophie Brydegaard

Liv Sophie Brydegaard

og sidst Nanna Sophie Brydegaard.

Brydegaard er mit slægts navn, det er rigtig rigtig gammelt og en af de lukkede efternavne, har en slægts gård ovre på Fyn af samme navn og en masse veje ovre omkring slægts gården der også hedder noget med Brydegaard (desværre er der blevet lavet så meget om på gården at den ikke længere er en gård, men huset ligger samme sted) Det betyder rigtig meget for mig det navn, derfor valgte vi at få det til efternavn i stedet for bare mellemnavn som jeg ellers har haft det som. 

Sophie kom ind ved at vi gerne ville ha et nr 2 navn til vores ælste datter og da hun altid har ligget og knirket, så ville vi til at starte med ha hende bøbt Freja Knirke, også skulle de piger vi fik så hedde Knirke lige som Freja, desværre kunne vi ikke få lov til at få Knirke godkendt som pige fornavn, så det måtte vi droppe, jeg foreslog så Sofie hvilket mangen sagde god for hvos bare det måtte staves med ph og det måtte det rigtig gerne. Vi ar så valgt at gi det til alle pigerne i håbet om at det kan gi dem an form for fælles samhørighed livet gennem, men om det bliver sådan er jo ikke nemt at vide.

Freja fik sit fornavn af sin far, det var ham der bestemte det og da jeg sys det var et pænt navn og godt kan li det navnet står for i den nordiske mytologi, blev det sådan.

Men Lærke og Liv var det jo nemmere, der var 2 så vi fandt begge et navn som vi godt kunne li, men med samme for bogstav. At Liv så fik det navn fordi hun er en rigtig lille fighter var ikke nemt at vide da vi fandt navnene.

Nanna startede jeg med at finde, men manden sys ikke om det, vi blev så enige om Zascha, men ca 1 månede inden fødslen ombestemte manden sig og ville gerne ha Nanna i stedet for, så det fik han.

Hmm det blev vist noget langt.

Anmeld

27. november 2009

Valle81

Min datter hedder Asta Emilie, min kærestes søn hedder Sebastian. Sammen venter vi en søn, og han skal hedde Anton:0)

Anmeld

27. november 2009

Cris

Jeg har to drenge: Felix og Markus

Anmeld

27. november 2009

frk andreasen

vores datter hedder Jasmin andreasen graver.

martin bestemte pige navnet.

hvis det blev en dreng skulle jeg have bestemt

hun hedder andreasen til mellem navn det er også mit.

graver efter hendes far, for det er kun hans afdøde fars familie der hedder det.

vores ufødte søn skal hedde emil andreasen graver. det har jeg bestemt

knus tanja 23+5

Anmeld

27. november 2009

NaFe

Jeg har en dejlig datter med navnet

Feluca- Papaya

Jeg er alene med hende, så kunne heeeelt selv bestemme navnet til hende, hvilket jeg er meget glad for, for tror ikke der så mange andre der syntes det er et pænt navn.. Jeg gik udelukket efter et navn ingen andre hed..og ja det fik jeg så...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.