Hva hedder jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2009

oo

Hjaltesmor skriver:

Vi ville ikke have religiøse navne (hverken kristne eller andre), fordi vi er overbevist ateister.

Vi er heller ikke til de lidt ophøjede gamle latinske navne (Alexander, Victoria mv.). Det bliver lidt for 'fint' til os.

Derimod ville vi gerne have et nordisk navn, som passer til vores egne, og som ikke er så almindeligt, at det altid skal siges efterfulgt af et bogstav, men heller ikke er alt for 'underligt' (fx Odin).

nu vil jeg ikke ud med vores babynavne før vi rent faktisk har babyer i røret , men jeg ville bare sige, at vi har valgt ud fra de samme kriterier som jer - næsten.

Vi vil ikke have religiøse navne, og de latinske navne er så oppustede for os (jeg hedder godt nok Victoria til mellemnavn, men det er ikke et navn jeg bruger). Det vigtige for os er at det er nordisk og klinger nordisk når det udtales - at det har en bestemt "lyd" så får de mellemnavne fra mennesker vi syntes er stærke og beundringsværdige og som vil tilføre deres navn ekstra styrke.

men afsløringen af navnene på vente lidt endnu, for min menstruation er lige starter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

N&J

Min datter hedder Nikita Malu Weyhe, efternavnet er mit, mellemnavnet stavet på den måde fandt jeg frem til fordi det betød Peaefullness (tænkte at det var et meget sødt mellemnavn og et som hun kunne bruge hvis hun ikke kunne lide Nikita, senere har jeg dog forelsket mig i Isolde) Fornavnet Nikita har hun fået fordi, ja jeg og hendes far har begge været store fan af serien La femme Nikita og da jeg fik serien af ham i fødselsdagsgave lige inden jeg opdagede jeg var gravid, så var der ikke andre muligheder for mig.. skal så lige siges at serien handler om Nikita der bliver en lejemorder, ikke særlig opmundtrende, men en forbandet god serie..

Anmeld

27. november 2009

Tdittmann

jeg har en piger der hedder Amalie og en der hedder Camilla

Anmeld

27. november 2009

Lillefe

Mine hedder Nicklas og Nadia.. de har ikke nogle mellemnavne..

Anmeld

27. november 2009

MomseJulia

Mine børn, eller vores børn hedder

Valdemar Elias: Valdemar, far forslog Valde, men det syntes jeg ikke godt om, så forslog jeg Marc, også blev det til Valdemar. Elias, passede godt til Valdemar syntes vi.

Fiona Albethe: Fiona, var vi begge meget forelsket i. Alberthe, hedder Valdemars bedsteveninde, og det belv han ved med og kalde Fiona det.

Signe Izabella: Signe:En sød pige i Valdemars vuggestue hedder det også blev det Signe. Izabella, ja, jeg ville hav Gabriella, men det kunne bror ikke sige, så blev det til Izabella, og manden ville gerne have en Ella engan(:

Bertram Mattias: Bertram, var det eneste navn, far ville hav, også blev det Bertram. Mattias, jeg fik lov og vælge og jeg vidste farens bedsteven der hedder Mathias, ville elske og kalde sit gud barn det samme.

Og sidste pigen.

Nora Filucca: Nora, mener jeg en på netbaby forslog eller en arbejeds kollega. Filucca: hedder en søød kær pige her på siden, også var jeg forelsket.(:

Anmeld

27. november 2009

Pookie

Venter en skøn lille dreng til april, men vi er ikke helt enige om navnet endnu

Jeg er mest til Tobias eller Gustav, imens faren er til Frederik eller Bertel... Bertel efter hans oldefar, farfar og far - der alle hedder det enten til mellemnavn eller fornavn. Hmm.... jeg er dog ikke fan af det.

Efternavnet bliver Schnell Madsen.

Anmeld

28. november 2009

Mira0911

Min datter hedder Julie Mira

Anmeld

28. november 2009

SaNiNa

Vores lille dreng hedder Nicklas Kunddal jeg har altid været helt vild med navnet men manden var ikke så vild med det, men da Nicklas var født sagde han som det første at han ikke kunne hede andet så det hedder han i dag og han brude vist have heddet bølle i stedet.

Anmeld

28. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

Sanne og Nicklas skriver:

Vores lille dreng hedder Nicklas Kunddal jeg har altid været helt vild med navnet men manden var ikke så vild med det, men da Nicklas var født sagde han som det første at han ikke kunne hede andet så det hedder han i dag og han brude vist have heddet bølle i stedet.

ja, vores søn hedder også NICHLAS og ESHØJ til efternavn.

lige siden han blev født er han blevet kaldt bølle og lystrede ved det som det første der blev vi enige om vi nok måtte kalde ham ved hans navn.

vi blev først enige om navn efter 2mdr.

Anmeld

28. november 2009

Nybagt mor

Vors lille mand ender nok med at komme til at hedde

M a r i u s   E m i l   W ü r t

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.