Gave budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig på hvorfor du ønsker at vide hvad andre bruger på gaver til deres børn og samleversker. 
læste længere inde i tråden at i bruger omkring 8000 kr på hvert barn. 
Spørger du fordi du selv synes det måske er for meget, for lidt, eller noget helt tredje måske? 

Ej nej!!!Vi bruger ikke for 8000 kr Per barn!!  Jeg spurgte fordi jeg havde en fornemmelse på at vi bruger en del mere end hvad andre bruger og så bare nysgerrighed. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
BAE skriver:

Det er jo POINTEN i det, HVIS det var sådan.. Hvorfor er det vigtigt at de får for det samme? Hvorfor ses der ikke på ønskerne?

Forstil dig din søn ønsker sig en cykel, skal datteren så have for det samme beløb, hvis hun kun ønsker sig noget der til sammen koster halvdelen af cyklen?

Jeg prøver bare at forstå hvorfor de SKAL have for det samme. 

Fordi det er mest fair i vores optik. Ikke andet. Vi syntes bare, at det andet er forskelsbehandling. Men jeg kan se, at jeg er ene om den holdning. 

Anmeld Citér

27. december 2022

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Ej nej!!!Vi bruger ikke for 8000 kr Per barn!!  Jeg spurgte fordi jeg havde en fornemmelse på at vi bruger en del mere end hvad andre bruger og så bare nysgerrighed. 

Nej undskyld det var en anden der skrev det beløb hvortil du citerede at der kunne du bedre følge med. Beklager. 

Men er det vigtigt hvad andre bruger kontra dig selv tænker jeg?  Tænker det er fåtallet der har et kæmpe jule budget i disse tider 

Anmeld Citér

28. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Omsorgsgiver skriver:

Fordi det er mest fair i vores optik. Ikke andet. Vi syntes bare, at det andet er forskelsbehandling. Men jeg kan se, at jeg er ene om den holdning. 

Jeg prøver bare at forstå hvor forskelsbehandling er..

Du giver dem jo hvad de ønsker sig, så burde prisen ikke være så vigtig. 

Eller om de får lige meget. Hvorfor er der forskel på hverdag og juleaften? (du siger hvis den ene mangler, så får den anden ikke også. Hvorfor skal den anden så have for det samme, hvis der ikke er ønsker for det beløb?) 

Anmeld Citér

28. december 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Omsorgsgiver skriver:

Jeg ville da blive mega skuffet hvis jeg havde en søskende og han/hun hvert år fik for flere penge end mig  

Min kæreste og jeg aftaler også et nogenlunde beløb som vi giver hinanden for  Det ville da ikke være fair hvis han hvert år gav mig for flere tusinde og jeg til ham kun for et par hundrede.

Når lillebror får 100 kr så får søster det også. Altså ingen forskel. 

Hvis det ene barn hvert eneste år får væsentligt mindre end det andet, så kan det blive en skuffelse, ja. Men hvorfor skulle det blive sådan? Det vil de fleste forældre da undgå. 
Hvis det ene barn ét år mangler en cykel eller en telefon, og det andet ønsker sig ikke nær så store/dyre ting, så giver det næsten sig selv, at sidstnævnte et andet år vil være den, der mangler fx en cykel. Dét år vil han/hun så være den, der får for flest penge. Sværere er det ikke. 

Noget andet er, at prisen på en gave ikke burde være det vigtigste hverken for børn eller voksne. At svinge dankortet kræver ikke den store indsats - men at gå på jagt efter en ganske særlig ting, falde over det helt rigtige og personlige i august måned og gå og glæde sig til at give det til barnet eller kæresten til jul, er i mine øjne væsentligt mere kærligt og gavmildt. 

Jeg ville aldrig aftale med min mand, at vi gav hinanden for et bestemt beløb. I år drømte han om et stykke værktøj, som kostede 3000 kroner, og jeg kunne bare godt tænke mig en striktrøje. Så jeg bestilte værktøjet - det tog fem minutter - og han brugte lang tid på at finde den helt rigtige trøje til mig, gik fra butik til butik med vores datter og ventede, til de fandt én, der passede perfekt til min smag. Jeg går ud fra, den har kostet max 500 kroner - den er perfekt, og hans engagement i at udvælge den gør den i sig selv værdifuld for mig. 
Hvis vi havde en aftale om at give for det samme, skulle han pinedød købe for måske 2500 kroner mere til mig - det giver ingen mening i min verden. 

Der MÅ da være andet og mere i gaver end deres pris - og det er værd at lære sine børn! 

Anmeld Citér

28. december 2022

Kastanje

Nej undskyld det var en anden der skrev det beløb hvortil du citerede at der kunne du bedre følge med. Beklager. 

Men er det vigtigt hvad andre bruger kontra dig selv tænker jeg?  Tænker det er fåtallet der har et kæmpe jule budget i disse tider 

Men hvad er gave og hvad er almindelig forbrug/ drift. Jeg skelner ikke så meget og tænker heller ikke så meget over beløbet. De får efter behov. Min søn får bestemt ikke gaver for 8000kr hvert år. Men at male og køber nye møbler til et teenageværelse koster. Han har bl.a. fået et hæve-sænke bord og en gamerstol. Den ene har fået en cykel på et tidspunkt uden af det var en gave (for lang fra jul og fødselsdag). Min anden søn manglede en cykel samtidig med, at han snart havde  fødselsdag - voila så var det en fødselsdagsgave. 

Anmeld Citér

28. december 2022

Anonym

Kastanje skriver:

Men hvad er gave og hvad er almindelig forbrug/ drift. Jeg skelner ikke så meget og tænker heller ikke så meget over beløbet. De får efter behov. Min søn får bestemt ikke gaver for 8000kr hvert år. Men at male og køber nye møbler til et teenageværelse koster. Han har bl.a. fået et hæve-sænke bord og en gamerstol. Den ene har fået en cykel på et tidspunkt uden af det var en gave (for lang fra jul og fødselsdag). Min anden søn manglede en cykel samtidig med, at han snart havde  fødselsdag - voila så var det en fødselsdagsgave. 

De ting du nævner der med undtagelse af cykel og gamerstol ville jeg ikke betragte som gaver  

det betragter jeg mere som renovering. men det er udfra at man jo ikk pakker er gavekort ind f.eks til flūgger farver og skriver glædelig jul på kortet

Anmeld Citér

28. december 2022

Kastanje

Anonym skriver:

De ting du nævner der med undtagelse af cykel og gamerstol ville jeg ikke betragte som gaver  

det betragter jeg mere som renovering. men det er udfra at man jo ikk pakker er gavekort ind f.eks til flūgger farver og skriver glædelig jul på kortet

Gaven har mere være stol og generelt nye møbler osv. men han ville have fået det alligevel hvis det ikke havet været jul. Som nævnt - det er meget efter behov. 

Anmeld Citér

28. december 2022

Anonym

Kastanje skriver:

Gaven har mere være stol og generelt nye møbler osv. men han ville have fået det alligevel hvis det ikke havet været jul. Som nævnt - det er meget efter behov. 

Præcis. Og så længe han blev glad er det jo det vigtigste

Anmeld Citér

28. december 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har ikke et præcist budget, men jeg kan komme med nogen ca beløb.

Nevøer og niecer - 150-300kr (alt efter hvad de ønsker sig) 

Egne børn - 300-600 igen - alt efter hvad de ønsker sig. 

min kæreste - i år fik han for 1500kr, det er en oplevelse som vi begge får noget ud af. 

for mig handler det ikke om beløb, men om at give noget som modtageren bliver glad for. Og så er det totalt underordnet for mig, om det har kostet 150 eller 500kr. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.