Gave budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2022

Hanspige

Jeg ved det ikke. 

De har fået et sted for mellem 300-800 hver jeg går op i hvad de får ikke hvad det koster. 

Så alt inde for budgettet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2022

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Omsorgsgiver skriver:

Nu hvor juleaften er overstået er jeg lidt nysgerrig på hvad jeres gave budget er? 

1: Til jeres børn?

2: Til jeres kæreste/mand? 

Min mand og jeg gav hinanden for Ca 1000kr +/-

Børnene fik for Ca 1500 hver, vi har 2.

Derudover fik alle bedsteforældre en gave, men ellers giver vi ikke gaver til andre med mindre vi holder jul sammen. 

Anmeld Citér

27. december 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Her får vores børn for det samme beløb. Plus, minus 100 kr. Det syntes vi er mest fair. Hvorfor skal vores datter have for 1000 kr mere end vores søn? Det forstår vi ikke og det er forskelsbehandling i vores øjne.  Sorry to say!

Anmeld Citér

27. december 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella
Wampires skriver:

hehe jeg drømmer om at kunne sætte tilside til opsparing i løbet af året udover de få rester af børnepengene der måske er hver 3 måned...

vi har intet at gemme af.. ikke engang 50 kr kunne jeg sætte af om måneden..

det er præcis den der med at det skal være for samme gavebeløb jeg absolut ikke forstår..

her er børnene så forskellige så den ene ønsker sig noget til 200 kr, den anden til 50 kr og den sidste ville være lykkelig for at få kasserne de andres gaver har været i :P ville være hul i hovedet at skulle påtvinge dem noget de ikke ønsker sig blot for at tilfredsstille et beløb der er sat...

Helt enig, men for flere i familien betyder det meget at der ikke "gøres forskel" 

Så ja nogle gange får man noget man har ønsket sig + noget ragelse fordi budgettet ska fyldes ud. Har sågar oplevet at få 3,5kr i en gave fordi ellers passede pengene ikke det er så dybt åndssvagt! Og har mange gange foreslået at "overskydende" penge kan gemmes til oplevelser eller sættes på en børneopsparing eller doneres i en raslebøsse.. men nej nej det kan man da ikke har også fået skæld ud for ikke at ønske mig nok/dyrt nok gennem tiden.. det skal ikke være nemt at få en gave åbenbart

Anmeld Citér

27. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Omsorgsgiver skriver:

Her får vores børn for det samme beløb. Plus, minus 100 kr. Det syntes vi er mest fair. Hvorfor skal vores datter have for 1000 kr mere end vores søn? Det forstår vi ikke og det er forskelsbehandling i vores øjne.  Sorry to say!

Så hvis din søn kun ønsker sig en computer, så kan han ikke få det, fordi søster kun ønsker sig noget til 3000.?

Hvordan er det forskelsbehandling hvis de får det de ønsker sig? (ja jeg er nysgerrig)

Anmeld Citér

27. december 2022

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
BAE skriver:

Så hvis din søn kun ønsker sig en computer, så kan han ikke få det, fordi søster kun ønsker sig noget til 3000.?

Hvordan er det forskelsbehandling hvis de får det de ønsker sig? (ja jeg er nysgerrig)

Så dyre gave ønsker har de ikke.

Tilsammen får vi beløbet til at passe nogenlunde. Det giver mening for os. 

Nu har jeg ingen søskende, men min kæreste er vokset op med at han forældre aldrig gjorde forskel på ham og hans bror i forhold til beløb både til fødselsdage og jul. Og det giver virkelig god mening

Anmeld Citér

27. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Maricella skriver:

Helt enig, men for flere i familien betyder det meget at der ikke "gøres forskel" 

Så ja nogle gange får man noget man har ønsket sig + noget ragelse fordi budgettet ska fyldes ud. Har sågar oplevet at få 3,5kr i en gave fordi ellers passede pengene ikke det er så dybt åndssvagt! Og har mange gange foreslået at "overskydende" penge kan gemmes til oplevelser eller sættes på en børneopsparing eller doneres i en raslebøsse.. men nej nej det kan man da ikke har også fået skæld ud for ikke at ønske mig nok/dyrt nok gennem tiden.. det skal ikke være nemt at få en gave åbenbart

Helt enig. 

Hvad med at se på ønsker og ikke at de får for præcis det samme beløb.?

Hvis Emma ønsker sig et dukke hus til 600 og Hans en xbox til 4000. Skal Emma så have noget for 3400 også eller bliver de glade for bare at få hvad de har ønsket sig?

Børn ønsker sig forskellige ting og de vil ligge i forskellige pris rækker. 

Anmeld Citér

27. december 2022

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
BAE skriver:

Jeg ville da blive mega skuffet hvis jeg havde en søskende og han/hun hvert år fik for flere penge end mig  

Min kæreste og jeg aftaler også et nogenlunde beløb som vi giver hinanden for  Det ville da ikke være fair hvis han hvert år gav mig for flere tusinde og jeg til ham kun for et par hundrede.

Når lillebror får 100 kr så får søster det også. Altså ingen forskel. 

Anmeld Citér

27. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Omsorgsgiver skriver:

Så dyre gave ønsker har de ikke.

Tilsammen får vi beløbet til at passe nogenlunde. Det giver mening for os. 

Nu har jeg ingen søskende, men min kæreste er vokset op med at han forældre aldrig gjorde forskel på ham og hans bror i forhold til beløb både til fødselsdage og jul. Og det giver virkelig god mening

Det var jo også bare et eksempel og det kan jo komme.

Jeg synes bare ikke det giver mening, vi er jo alle forskellige, og vi ønsker os forskellige ting, hvorfor skal vi have for præcis det samme, hvis vi får noget vi ønsker os?

Hvis et barn kun ønsker sig noget til 500 og det skal have for 700, skal man så bare købe noget der ikke bliver brugt for at gøre det lige? Hvad er pointen ved det?

Jeg ser sku ikke på om min nevø og niece får for det samme, jeg ser hvad de ønsker sig og så finder jeg ud fra det, det kan godt være den ene får 2-300 kr mere end den anden, men det vigtigste for mig er at det er noget de har ønsket sig. 

Anmeld Citér

27. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Omsorgsgiver skriver:

Jeg ville da blive mega skuffet hvis jeg havde en søskende og han/hun hvert år fik for flere penge end mig  

Min kæreste og jeg aftaler også et nogenlunde beløb som vi giver hinanden for  Det ville da ikke være fair hvis han hvert år gav mig for flere tusinde og jeg til ham kun for et par hundrede.

Når lillebror får 100 kr så får søster det også. Altså ingen forskel. 

Hvorfor skal beløbet være så vigtigt, hvis du får noget du ønsker dig?

Er glæden ikke vigtigere end prisen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.