Gave budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2022

B&J

Omsorgsgiver skriver:

Tak for svar allesammen! Så kan jeg godt se, at vi er en del over alle andres beløber  Men det er også fordi vi syntes at man næsten ingenting kan få nu til dags for pengene.

Det er jo også fantastisk hvis man har råd til det

Vi plejer at at give for 1000kr men i år hedder det 400kr eller det var det de to gaver kostede til hver. 

I år måtte vi knibe ballerne sammen for at sige det lige ud med en mand der studerer jeg er på barsel og maden der stiger og el der stiger helt sindsygt ja så flyver der mere penge ud af døren. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2022

Anonym

Meget forskelligt.

I år har de tre store fået for ca 600 kr hver og den lille for ca 300 kr. Sidste år fik de to ældste kildemoes cykler så der var beløbet væsentligt højere , så det kommer meget an på hvad de ønsker sig, for er det bare alm legetøj gider vi ikke give for en formue , hvis det er noget de mangler eller kvalitets legetøj , som har mange år i sig giver vi for mere.

Min mand og jeg har lige som sidste år ikke givet hinanden gaver , vi har jo fællesøkonomi, så det er i princippet vores egne penge og så vil vi hellere købe det vi har brug for når vi vil

Anmeld Citér

26. december 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Tror det svinger meget fra familie til familie. Min søn har nok fået for 8.000 fordi vi har renoveret hans værelse. Min yngste fik for 3000kr - ting han alligevel stod og manglede. 

Her kan jeg bedre følge med

Anmeld Citér

26. december 2022

Kastanje

Omsorgsgiver skriver:

Her kan jeg bedre følge med

For mig handler det også om at meget at det børnene har brug for, gemmer jeg til juleaften fra oktober - december. Med mindre det er vigtigt her og nu. Vi skulle alligevel sætte værelset i stand. Han fik en cykel et år, hvor den alligevel skulle udskiftes osv.

Anmeld Citér

27. december 2022

Anonym

I år har vi brugt virkelig mange penge på gaver. Normalt hedder det 100 kr pr bedste/olde (vi har 8 ialt) i år har vi brugt 200pr mand

Ældsten fik gave for 500(fordi det hun ønskede ikke kunne findes brugt), mellemsten for 200. Yngsten fik ikke noget (baby -vi giver først børnene gaver når de forstår hvad det er)

Og så gav jeg ekstraordinært min mand en gave (det gør vi ellers ikke) den kostede 800kr

Så ialt 3100 kr. Og normalt vil vi give for ca 1200-1500 ialt (100 pr bedste/olde og 200 pr barn +en lille buffer til "det helt rigtige")

Anmeld Citér

27. december 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Omsorgsgiver skriver:

Nu hvor juleaften er overstået er jeg lidt nysgerrig på hvad jeres gave budget er? 

1: Til jeres børn?

2: Til jeres kæreste/mand? 

Intet fast budget..

vi giver det vi kan udfra hvad de ønsker sig :)

vi voksne giver ikke gaver til hinanden, dog sørger jeg for at børnene kan give noget til deres mormor/morfar/farfar.. i år var det en pose med småkager, marcipan og lidt madting fra de julekasser vi havde fået da ingen andre ville have dem...

jeg forstår ikke det med at der skal sættes beløb på..

hvorfor betyder det noget hvad tingene har kostet hvis det glæder modtageren?

Anmeld Citér

27. december 2022

Linlin2022

Børnene har fået for 1200-1500 kr hver (vi har tre).

Manden for ca 1000.

Anmeld Citér

27. december 2022

Anonym

Wampires skriver:

Intet fast budget..

vi voksne giver ikke gaver til hinanden, dog sørger jeg for at børnene kan give noget til deres mormor/morfar/farfar.. i år var det en pose med småkager, marcipan og lidt madting fra de julekasser vi havde fået da ingen andre ville have dem...

Præcist. Jeg kan ikke klarer byttehandel med gaver juleaften. Vores søn ønskede sig noget til 65 kr. hvorfor så give ham mere og skabe et behov. Af familien fik han et venskabsarmbånd, en brugt kikkert fra genbrugen. 

Anmeld Citér

27. december 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella
Wampires skriver:

Intet fast budget..

Vi har et budget fordi vi lægger penge til side til julegaver løbende gennem året. På SU hiver man ikke bare lige et par tusinde ud af budgettet fordi det lige er december. Og så er vi bare fortsat med det efter vi blev færdiguddannet. Det er ikke fordi en gave  skal koste noget bestemt. Men det er rart at vide at man har penge med og at man ikke skal tænke på hvad man selv skal undvære i december for st andre kan få en gave

Mine forældre arbejder meget med at alle gaver skal koste præcis det samme. Og at alle skal give det samme hvis man giver fælles gave. Det får jeg røde knopper af

Anmeld Citér

27. december 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Maricella skriver:

Vi har et budget fordi vi lægger penge til side til julegaver løbende gennem året. På SU hiver man ikke bare lige et par tusinde ud af budgettet fordi det lige er december. Og så er vi bare fortsat med det efter vi blev færdiguddannet. Det er ikke fordi en gave  skal koste noget bestemt. Men det er rart at vide at man har penge med og at man ikke skal tænke på hvad man selv skal undvære i december for st andre kan få en gave

Mine forældre arbejder meget med at alle gaver skal koste præcis det samme. Og at alle skal give det samme hvis man giver fælles gave. Det får jeg røde knopper af

hehe jeg drømmer om at kunne sætte tilside til opsparing i løbet af året udover de få rester af børnepengene der måske er hver 3 måned...

vi har intet at gemme af.. ikke engang 50 kr kunne jeg sætte af om måneden..

det er præcis den der med at det skal være for samme gavebeløb jeg absolut ikke forstår..

her er børnene så forskellige så den ene ønsker sig noget til 200 kr, den anden til 50 kr og den sidste ville være lykkelig for at få kasserne de andres gaver har været i :P ville være hul i hovedet at skulle påtvinge dem noget de ikke ønsker sig blot for at tilfredsstille et beløb der er sat...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.