Gave budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har heldigvis samme synspunkt som min kæreste og hans familie  

Jeg kommer ikke til at kunne formulere mig ordentlig her, så der på nogen måde er nogen der kan forstå mig, eller i det mindste er enig med mig  

Jeg kommer aldrig til at ændre min holdning på den front.

Jeg trækker mig tilbage fra den her tråd.

Godt nytår til jer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2022

Hanspige

Omsorgsgiver skriver:

Fordi det er mest fair i vores optik. Ikke andet. Vi syntes bare, at det andet er forskelsbehandling. Men jeg kan se, at jeg er ene om den holdning. 

Du er ikke ene. 

Jeg er helt enig. Penge mæssigt skal det ligge i samme kategori.

Synes det er helt vanvittigt at en får for 3k og en for 100 kroner.

Herhjemme får man slet ikke så dyre gaver.

Hvis man ønsker sig noget til 3.000 så sparre man op til minimum at betale halvdelen. 

Anmeld Citér

28. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hanspige skriver:

Du er ikke ene. 

Jeg er helt enig. Penge mæssigt skal det ligge i samme kategori.

Synes det er helt vanvittigt at en får for 3k og en for 100 kroner.

Herhjemme får man slet ikke så dyre gaver.

Hvis man ønsker sig noget til 3.000 så sparre man op til minimum at betale halvdelen. 

Nu behøver det jo heller ikke være 3000 og 100. Der var bare eksempel��‍♀️

Det kan jo være at den ene ønsker sig noget for 900 og den anden noget til 400. Hvorfor skal de så have mere end det de ønsker sig? Hvorfor er det vigtigt, når de har fået deres ønsker?

Er det også sådan til fødselsdag? At de skal have for samme beløb +/-? 

Anmeld Citér

28. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Omsorgsgiver skriver:

Jeg har heldigvis samme synspunkt som min kæreste og hans familie  

Jeg kommer ikke til at kunne formulere mig ordentlig her, så der på nogen måde er nogen der kan forstå mig, eller i det mindste er enig med mig  

Jeg kommer aldrig til at ændre min holdning på den front.

Jeg trækker mig tilbage fra den her tråd.

Godt nytår til jer.

Jeg forstår bare ikke hvorfor beløbet er så vigtigt. Er det også sådan til fødselsdage? At beløberne skal være ens.

Hvis den ene KUN ønsker sig noget der bliver 500 og den anden noget der bliver  900. Hvad er så grunden til at købe noget til 300-400 kr ekstra? (som bare er noget der skal købes)

Du behøver ikke ændre din holdning, det har jeg aldrig sagt du skulle. 

Anmeld Citér

28. december 2022

Mor2.0

Mine unger fik for 3000 hver. Den ene ønskede sig mange små ting, og fik det. Dem anden ønskede dig færre ting men de var lidt dyrere.  Så han fik en af de dyre ting, lidt småting og penge så det blev ca det  samme rent beløbsmæssigt.  

Jeg synes det er fint at beløbet er nogenlunde ens til begge to. Jeg synes det er fint andre ser det anderledes.  Det fungerer for os.

Min mand fik for ca 1500.

Anmeld Citér

29. december 2022

Hanspige

BAE skriver:

Nu behøver det jo heller ikke være 3000 og 100. Der var bare eksempel��‍♀️

Det kan jo være at den ene ønsker sig noget for 900 og den anden noget til 400. Hvorfor skal de så have mere end det de ønsker sig? Hvorfor er det vigtigt, når de har fået deres ønsker?

Er det også sådan til fødselsdag? At de skal have for samme beløb +/-? 

Jep. Det er også sådan til fødselsdag. 

Man får ca 1.000. 

Det er heldigvis ikke svært at imødekomme, der er nemlig mere end et ønske på listen. Så nej den ene får selvfølgelig ikke får 900 og den anden for 400. Kan slet ikke forstå man synes den slags forskels behandling er okay. 

Den ældste kunne så nemt lure den. Denne kunne så konsekvent ønske sig dyre ting, så vil den ældste altid blive favoriseret og få det dyreste. Det kan aldrig blive okay. 

Anmeld Citér

29. december 2022

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Nu hvor juleaften er overstået er jeg lidt nysgerrig på hvad jeres gave budget er? 

1: Til jeres børn?

2: Til jeres kæreste/mand? 

500 pr snude, både voksne og børn

Anmeld Citér

29. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Hanspige skriver:

Man får ca 1.000. 

Det er heldigvis ikke svært at imødekomme, der er nemlig mere end et ønske på listen. Så nej den ene får selvfølgelig ikke får 900 og den anden for 400. Kan slet ikke forstå man synes den slags forskels behandling er okay. 

Den ældste kunne så nemt lure den. Denne kunne så konsekvent ønske sig dyre ting, så vil den ældste altid blive favoriseret og få det dyreste. Det kan aldrig blive okay. 

Men hvordan er det forskelsbehandling hvis de får hvad de ønsker sig?

Så må man jo lære børn at sådan fungere det ikke. Og det ville forældrene jo også lure. 

Men der er jo sikkert nogen der ønsker dyrere ting end andre børn, også blandt søskende. 

Men lad os sige fx om 5 år, så ønsker den ene kun EN ting: lad os sige en computer til 3000 og den anden ønsker sig en mobil til 1500 og KUN det. Så kan den ene ikke få sit ønske opfyldt, fordi den anden skal have noget for 1500 ekstra, men har ingen ønsker.

Eller bedsteforældrene har købt de andre ting på ønskeseddlen og i står tilbage med to ønsker i prisklasser, der ikke passer. Hvorfor skal beløbet så afgøre hvad de får.? 

Anmeld Citér

29. december 2022

lineog4

Hanspige skriver:

Man får ca 1.000. 

Mine børn ved godt, at de ikke får for lige meget pr automatik - men de bruger ikke den viden til at ønske sig noget dyrere, de ønsker sig det de ønsker sig uafhængigt af prisen (de ved så godt at penge ikke gror på træerne, så man kan ønske sig noget til fx 3000 men man skal nok også finde på andre ønsker for man er så absolut ikke garanteret dyre gaver).

Selvom de har opdaget de ikke får for det samme, så glædes de over hinandens gaver og glæde over dem - i år fik mine to drenge begge to billetter til en fodboldlandskamp (en kæmpe drøm de begge har). Den ene åbnede før den anden, og hele hans ansigt og kropsholdning viste han var lige ved at græde, fordi storebror fik hans drøm, men han kæmpede og kæmpede og fik vist sin glæde for storebrors held. Så nej børn behøver ikke lure den, eller for den sags skyld at føle sig uretfærdigt behandlet, hvis de nu får gode gaver, så er de i hvert fald her hjemme fuldstændig ligeglad med prismærket, hvis man som min yngste ønsker sig et panserglas så er det det som skaber glæde når det åbnes også selvom storesøster fil en festivalbillet til 2400

Anmeld Citér

29. december 2022

Anonym

4 børn, 350 pr barn i år. Det kommer lidt an på, hvad ønskerne er osv. De skal gerne have for ca samme beløb nemlig. Nogle gange er det lidt mere. 

1000 til manden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.