Gave budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Så dyre gave ønsker har de ikke.

Tilsammen får vi beløbet til at passe nogenlunde. Det giver mening for os. 

Nu har jeg ingen søskende, men min kæreste er vokset op med at han forældre aldrig gjorde forskel på ham og hans bror i forhold til beløb både til fødselsdage og jul. Og det giver virkelig god mening

Efter min mening så lærer man børnene at alt skal vejes nøje op på en vægt og hvis der er forskel så er det uretfærdigt. Det er da en ubehagelig glidebane. Hvis man en dag har behov for at købe noget til det ene barn som det har brug for, så bør det være muligt uden at det andet barn står og vil have noget af tilsvarende værdi.

Man må lære børnene at have tillid til at på den lange bane, så skal det hele nok gå op. Det kan være svært at forklare til især mindre børn, men man kan da i hvert fald forsøge ved ikke nødvendigvis at give dem for præcis det samme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
BAE skriver:

Hvorfor skal beløbet være så vigtigt, hvis du får noget du ønsker dig?

Er glæden ikke vigtigere end prisen?

Derfor vil jeg stadig ikke syntes det er fair. 

Anmeld Citér

27. december 2022

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
IenFart skriver:

Efter min mening så lærer man børnene at alt skal vejes nøje op på en vægt og hvis der er forskel så er det uretfærdigt. Det er da en ubehagelig glidebane. Hvis man en dag har behov for at købe noget til det ene barn som det har brug for, så bør det være muligt uden at det andet barn står og vil have noget af tilsvarende værdi.

Man må lære børnene at have tillid til at på den lange bane, så skal det hele nok gå op. Det kan være svært at forklare til især mindre børn, men man kan da i hvert fald forsøge ved ikke nødvendigvis at give dem for præcis det samme.

Hvis min søn mangler et par vinterstøvler og min datter ikke gør, så får hun altså ikke. En anden gang så mangler hun en jakke og hvis vores søn ikke gør så får han ikke.

Anmeld Citér

27. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Omsorgsgiver skriver:

Derfor vil jeg stadig ikke syntes det er fair. 

Hvorfor er det ikke fair at få hvad man ønsker sig?

Hvis et barn har ET ønske, så må det bare være surt, for de skal jo have for det samme.? Det barn kan bare få noget der ikke er ønsket? 

Anmeld Citér

27. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Omsorgsgiver skriver:

Hvis min søn mangler et par vinterstøvler og min datter ikke gør, så får hun altså ikke. En anden gang så mangler hun en jakke og hvis vores søn ikke gør så får han ikke.

Men hvorfor er det så anderledes juleaften?

Hvis en ønsker sig noget til 1000 og den anden noget til 200. Hvorfor skal den der ønsker til 200 så havde noget barnet ikke ønsker sig? 

Anmeld Citér

27. december 2022

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
IenFart skriver:

Vores børn får ikke gaver når den anden har fødselsdag. 

Vores datter fik ikke en’ storesøster gave da hendes lillebror blev født. 

Anmeld Citér

27. december 2022

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
BAE skriver:

Men hvorfor er det så anderledes juleaften?

Hvis en ønsker sig noget til 1000 og den anden noget til 200. Hvorfor skal den der ønsker til 200 så havde noget barnet ikke ønsker sig? 

De ønsker sig ikke kun 1 ting til 200 kr. De har altid mange ønsker. Derfor kan vi får beløbet til at gå op. Hvad pokker er der galt i, at vi ser værdi i det?

Anmeld Citér

27. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Omsorgsgiver skriver:

De ønsker sig ikke kun 1 ting til 200 kr. De har altid mange ønsker. Derfor kan vi får beløbet til at gå op. Hvad pokker er der galt i, at vi ser værdi i det?

Det er jo POINTEN i det, HVIS det var sådan.. Hvorfor er det vigtigt at de får for det samme? Hvorfor ses der ikke på ønskerne?

Forstil dig din søn ønsker sig en cykel, skal datteren så have for det samme beløb, hvis hun kun ønsker sig noget der til sammen koster halvdelen af cyklen?

Jeg prøver bare at forstå hvorfor de SKAL have for det samme. 

Anmeld Citér

27. december 2022

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Nu hvor juleaften er overstået er jeg lidt nysgerrig på hvad jeres gave budget er? 

1: Til jeres børn?

2: Til jeres kæreste/mand? 

Jeg er lidt nysgerrig på hvorfor du ønsker at vide hvad andre bruger på gaver til deres børn og samleversker. 
læste længere inde i tråden at i bruger omkring 8000 kr på hvert barn. 
Spørger du fordi du selv synes det måske er for meget, for lidt, eller noget helt tredje måske? 

Anmeld Citér

27. december 2022

lineog4

Omsorgsgiver skriver:

Her får vores børn for det samme beløb. Plus, minus 100 kr. Det syntes vi er mest fair. Hvorfor skal vores datter have for 1000 kr mere end vores søn? Det forstår vi ikke og det er forskelsbehandling i vores øjne.  Sorry to say!

Vi er så nogle af dem, hvor de ikke nødvendigvis får for samme beløb. Fx fik min datter i år en festivalbillet til 2400 det beløb får de andre ikke for i år og de føler sig ikke uretfærdigt behandlet. 

Så er der et år, hvor en af de andre har behov for fx en ny telefon, og min datter får en mindre gave. Tænker på sigt går det nok op, og gør det ikke så har de heldigvis oplevelsen af, at de "får" så meget andet som ikke koster penge eller som ikke kan gøres op i penge.

De spørger stort set aldrig hvad tingene har kostet og i år hvor datteren fik en festivalbillet, der var der kun glæde på hendes vegne (de kommer så også på festival men med mig så det er noget andet). 

Jeg synes selvsagt man som familie skal gøre det der passer bedst. Ville egentlig bare fortælle, at vi ikke oplever misundelse eller udtryk for uretfærdighed selvom de udmærket er klar over, at gaverne ikke altid har kostet det samme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.