Omsorgsgiver skriver:
Her får vores børn for det samme beløb. Plus, minus 100 kr. Det syntes vi er mest fair. Hvorfor skal vores datter have for 1000 kr mere end vores søn? Det forstår vi ikke og det er forskelsbehandling i vores øjne.
Sorry to say!
Vi er så nogle af dem, hvor de ikke nødvendigvis får for samme beløb. Fx fik min datter i år en festivalbillet til 2400 det beløb får de andre ikke for i år og de føler sig ikke uretfærdigt behandlet.
Så er der et år, hvor en af de andre har behov for fx en ny telefon, og min datter får en mindre gave. Tænker på sigt går det nok op, og gør det ikke så har de heldigvis oplevelsen af, at de "får" så meget andet som ikke koster penge eller som ikke kan gøres op i penge.
De spørger stort set aldrig hvad tingene har kostet og i år hvor datteren fik en festivalbillet, der var der kun glæde på hendes vegne (de kommer så også på festival men med mig så det er noget andet).
Jeg synes selvsagt man som familie skal gøre det der passer bedst. Ville egentlig bare fortælle, at vi ikke oplever misundelse eller udtryk for uretfærdighed selvom de udmærket er klar over, at gaverne ikke altid har kostet det samme.
Anmeld
Citér