Anonym skriver:
Jeg er næppe den eneste, der sidder med helt ondt i maven over de stigende priser og den kommende vinter, hvor man både skal have tændt for varmen og tørretumbleren. 
For min søster betyder vinteren her, at hun kommer til at blive smidt på gaden, da hun med sin løn som pædagogmedhjælper ikke kan betale for sin gasregninger, hvis de stiger så meget, som vi er sat i vente.
Hun er næppe den eneste!
Vi kan blive boende, men må skrue ned for varmen, så her er 20 grader i stedet for de anbefalede (og behagelige) 21,5, som vi plejer at have.
Der er ikke varm mad hver dag og maden er klart blevet mere usund. Mere brød og pasta, mindre grønt.
Vi skal af med vores kæledyr, da vi ikke kan betale for foder, strøelse og evt. dyrlæge.
Vi må tørre så meget tøj som muligt på et tørrestativ, men tørretumbleren bliver nødt til at køre, for alt kan ikke tørre indenfor, så rådner vores lejlighed op (især, hvis vi kun har 20 grader).
Det er helt uhyggeligt. Jeg er historiker og har beskæftiget mig meget med krige og kriser - det er sindssygt pludselig at stå i en...
Hvordan ser det ud hos jer andre?
Er der nogen, der måske skal gå fra hus og hjem til vinter?
Hvad gør I for at spare?
Puha er sikker på der er mange, der sidder med en knude I maven og tænker på, hvordan vinteren og de regninger der følger med skal gå.
Vi er heldige og har luft i økonomien, men vi tænker da alligevel over, hvordan vi kan spare. I hverdagen er det ikke meget, for i forvejen har vi aldrig særlig megrt varme på, sparer på el så meget vi oplever vi kan og ikke dem der tager lange bane, har aldrig aldrig en tørretumbler, vi er ikke dem der køber meget nyt osv. Men vi vil jo gerne fortsat have luft i økonomien, så vi tænker lige over hvor vi kan skrue mere.
Men hvor er jeg dog taknemmelig over, at vi ikke sidder med en knude i maven, og at vores lyst til at spare er fordi vi stadig gerne vil have lidt luft og råd til nogle af luksustingene. Håber virkelig der findes løsninger, så ingen skal gå fra hus og hjem.
Anmeld
Citér