Vi går en fattig vinter i møde...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2022

Anonym

Cerenia skriver:

Fordi at ikke alle kan ligge penge til side hver måned. Som en der arbejder med udsatte borgere kan jeg fortælle at de dårligt nok har til mad når vi når den 10. I måneden.

de sidder i en billig husleje, sparer hvor de kan men er typisk på offentlige ydelser og med de prisstigninger vi har set, så rækker pengene bare ikke. Jeg har borgere som må takke nej til vigtig medicin fordi de ikke har råd. 

Fuldstændig forståeligt at nogle sidder meget hårdt i det, føler bare mange herinde får det til at fremstå som om samtlige danskere gør og det er jo altså ikke sandt, man kan sagtens nå langt på almindelig gennemsnit løn(Der er vi altså selv) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2022

Anonym

BAE skriver:

Fordi alle IKKE har råd til at lægge til sider. Der er folk der vender hver en øre.

Ikke alle har høj løn, men arbejder med det DE brænder for. 

Tror du virkelig at alle dem der ikke har opsparing bare rejser 3 gange om året? 

Der er også folk der er på vanvittig dyr medicin eller flere slags.

Børn med handicap, diagnoser.

Folk der er i anden behandling der koster penge. 

Tillykke med at I bare har en super økonomi, men sådan er det bare ikke for alle og folk kæmper. Og det påvirker dem. 

Selvfølgelig kan der opstå skidt situationer, de skal da hjælpes. Men alle os andre må og skal tag ansvar, vi kan ikke bare leve af lyster og hvad vi vil, sommetider må man gøre det nødvendige i det omfang man kan.

Anmeld Citér

8. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

Uvidenhed? Fordi jeg har forstået at forsørge mig selv og min familie? Priviligerede? Fordi jeg har arbejdet mig op til netop at forsørge og betale egne regninger. Empati? Har intet med sagen at gøre.. Alle er voksne, man burde kunne forholde sig til sandheden om økonomi, kan da sagtens have ondt, men det løser jo intet

Det er ren uvidenhed. Hvis man ikke har ret meget i forvejen er der ligesom begrænset hvor meget man kan spare op. Luksus eksistere ikke. Der er også grænser for hvor billigt man kan leve.

Anmeld Citér

8. september 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg er næppe den eneste, der sidder med helt ondt i maven over de stigende priser og den kommende vinter, hvor man både skal have tændt for varmen og tørretumbleren.

For min søster betyder vinteren her, at hun kommer til at blive smidt på gaden, da hun med sin løn som pædagogmedhjælper ikke kan betale for sin gasregninger, hvis de stiger så meget, som vi er sat i vente.
Hun er næppe den eneste!

Vi kan blive boende, men må skrue ned for varmen, så her er 20 grader i stedet for de anbefalede (og behagelige) 21,5, som vi plejer at have.
Der er ikke varm mad hver dag og maden er klart blevet mere usund. Mere brød og pasta, mindre grønt.
Vi skal af med vores kæledyr, da vi ikke kan betale for foder, strøelse og evt. dyrlæge.
Vi må tørre så meget tøj som muligt på et tørrestativ, men tørretumbleren bliver nødt til at køre, for alt kan ikke tørre indenfor, så rådner vores lejlighed op (især, hvis vi kun har 20 grader).
Det er helt uhyggeligt. Jeg er historiker og har beskæftiget mig meget med krige og kriser - det er sindssygt pludselig at stå i en...

Hvordan ser det ud hos jer andre?
Er der nogen, der måske skal gå fra hus og hjem til vinter?
Hvad gør I for at spare?

Vi valgte I sin tid bevidst at købe et hus som ikke kostede mere end at den ene af os har råd til at sidde i huset alene, i tilfælde af at den anden af os skulle stå uden indtægt en dag eller andre situationer hvor der er manglede indtægt.

Det kommer os til gode nu. Så vi har ro i maven. 

men med de pris stigninger der er, så kan jeg godt forstå dem, som intet har i forvejen må føle  sig enormt pressede. Antallet af ansøgninger til julehjælp, feriehjælp osv. må eksplodere i år. 

Anmeld Citér

8. september 2022

lineog4

Anonym skriver:

Jeg er næppe den eneste, der sidder med helt ondt i maven over de stigende priser og den kommende vinter, hvor man både skal have tændt for varmen og tørretumbleren.

For min søster betyder vinteren her, at hun kommer til at blive smidt på gaden, da hun med sin løn som pædagogmedhjælper ikke kan betale for sin gasregninger, hvis de stiger så meget, som vi er sat i vente.
Hun er næppe den eneste!

Vi kan blive boende, men må skrue ned for varmen, så her er 20 grader i stedet for de anbefalede (og behagelige) 21,5, som vi plejer at have.
Der er ikke varm mad hver dag og maden er klart blevet mere usund. Mere brød og pasta, mindre grønt.
Vi skal af med vores kæledyr, da vi ikke kan betale for foder, strøelse og evt. dyrlæge.
Vi må tørre så meget tøj som muligt på et tørrestativ, men tørretumbleren bliver nødt til at køre, for alt kan ikke tørre indenfor, så rådner vores lejlighed op (især, hvis vi kun har 20 grader).
Det er helt uhyggeligt. Jeg er historiker og har beskæftiget mig meget med krige og kriser - det er sindssygt pludselig at stå i en...

Hvordan ser det ud hos jer andre?
Er der nogen, der måske skal gå fra hus og hjem til vinter?
Hvad gør I for at spare?

Puha er sikker på der er mange, der sidder med en knude I maven og tænker på, hvordan vinteren og de regninger der følger med skal gå.

Vi er heldige og har luft i økonomien, men vi tænker da alligevel over, hvordan vi kan spare. I hverdagen er det ikke meget, for i forvejen har vi aldrig særlig megrt varme på, sparer på el så meget vi oplever vi kan og ikke dem der tager lange bane, har aldrig aldrig en tørretumbler, vi er ikke dem der køber meget nyt osv. Men vi vil jo gerne fortsat have luft i økonomien, så vi tænker lige over hvor vi kan skrue mere. 

Men hvor er jeg dog taknemmelig over, at vi ikke sidder med en knude i maven, og at vores lyst til at spare er fordi vi stadig gerne vil have lidt luft og råd til nogle af luksustingene. Håber virkelig der findes løsninger, så ingen skal gå fra hus og hjem.

Anmeld Citér

8. september 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Fuldstændig forståeligt at nogle sidder meget hårdt i det, føler bare mange herinde får det til at fremstå som om samtlige danskere gør og det er jo altså ikke sandt, man kan sagtens nå langt på almindelig gennemsnit løn(Der er vi altså selv) 

Må jeg spørge, hvad I har udbetalt tilsammen om måneden, siden du siger, at I har en almindelig gennemsnitlig løn og stadig kan lægge 20.000 til side til opsparing?

Anmeld Citér

8. september 2022

Anonym

Unicorn1 skriver:

Må jeg spørge, hvad I har udbetalt tilsammen om måneden, siden du siger, at I har en almindelig gennemsnitlig løn og stadig kan lægge 20.000 til side til opsparing?

Ja, vi får omkring 40.000 udbetalt plus/minus med ti ekstra jobs der er timelønnet, bor billigt til leje og spare selvfølgelig hvor vi kan, da vi har en plan om at starte virksomhed

Anmeld Citér

8. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ja, vi får omkring 40.000 udbetalt plus/minus med ti ekstra jobs der er timelønnet, bor billigt til leje og spare selvfølgelig hvor vi kan, da vi har en plan om at starte virksomhed

Mente to*

Anmeld Citér

8. september 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Selvfølgelig kan der opstå skidt situationer, de skal da hjælpes. Men alle os andre må og skal tag ansvar, vi kan ikke bare leve af lyster og hvad vi vil, sommetider må man gøre det nødvendige i det omfang man kan.

Så du mener at dem der ikke har opsparing bare lever som de lyster og smider pengene omkring sig eller hvad? Og ikke gør det nødvendige? 

Anmeld Citér

8. september 2022

Anonym

BAE skriver:

Så du mener at dem der ikke har opsparing bare lever som de lyster og smider pengene omkring sig eller hvad? Og ikke gør det nødvendige? 

Du skrev “arbejder med det de har lyst til”.. dertil jeg skrev man jo ikke bare kunne leve på lyster? Når man får børn er det jo ikke bare hygge og søvnløse nætter, pengene skal jo også række, tilsvarende med dyr osv. overvejelser man forhåbentlig tager inden, så man er forberedt? 
lever du selv på lav løn? Gennemsnit løn for danskere er 40.000 før skat.. mange burde ikke mangle, er selvfølgelige nogle i dårlige situationer, men er jo ikke jer alle.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.