Vi går en fattig vinter i møde...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Du skrev “arbejder med det de har lyst til”.. dertil jeg skrev man jo ikke bare kunne leve på lyster? Når man får børn er det jo ikke bare hygge og søvnløse nætter, pengene skal jo også række, tilsvarende med dyr osv. overvejelser man forhåbentlig tager inden, så man er forberedt? 
lever du selv på lav løn? Gennemsnit løn for danskere er 40.000 før skat.. mange burde ikke mangle, er selvfølgelige nogle i dårlige situationer, men er jo ikke jer alle.

Du kan ikke regne med gennemsnitslønnen i denne sammenhæng (som er ca 44000 inkl pension).. median-lønnen derimod er ca 21000.. tænker ikke det er hverken økonomi eller statistik, du arbejder med ;-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Du skrev “arbejder med det de har lyst til”.. dertil jeg skrev man jo ikke bare kunne leve på lyster? Når man får børn er det jo ikke bare hygge og søvnløse nætter, pengene skal jo også række, tilsvarende med dyr osv. overvejelser man forhåbentlig tager inden, så man er forberedt? 
lever du selv på lav løn? Gennemsnit løn for danskere er 40.000 før skat.. mange burde ikke mangle, er selvfølgelige nogle i dårlige situationer, men er jo ikke jer alle.

Lyst=brænder for /ens drøm. Og ikke alles drømmejob er højt lønnede.

Ja gennemsnit, men du ved jo ikke hvad folk tjener. 

Men du ved jo ikke hvad folk har at betale hver måned... Der kan jo også have en der er arbejdsløs/sygemeldt.. At du er nødt til at være hjemme med sygt barn.

Enlige forældre, hvorfor der ikke er en anden forældre. 

Nej ikke alle. Men MANGE. og derfor er dine udtagelser ikke flot placeret og det får dig til at lyde uviden og uden empati at ikke alle bare man lægge til opsparing og at i er heldige. 

Anmeld Citér

8. september 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Fuldstændig forståeligt at nogle sidder meget hårdt i det, føler bare mange herinde får det til at fremstå som om samtlige danskere gør og det er jo altså ikke sandt, man kan sagtens nå langt på almindelig gennemsnit løn(Der er vi altså selv) 

Lad være med at basere dine indlæg på, hvad du  føler, mange får det til at fremstå som. Læs, hvad folk rent faktisk skriver - der er intet belæg for din  følelse. Adskillige erkender selv at være privilegerede og udtrykker medfølelse og forståelse for dem, der ikke er. 

Anmeld Citér

8. september 2022

Blablaa

Profilbillede for Blablaa
Anonym skriver:

Jeg er næppe den eneste, der sidder med helt ondt i maven over de stigende priser og den kommende vinter, hvor man både skal have tændt for varmen og tørretumbleren.

For min søster betyder vinteren her, at hun kommer til at blive smidt på gaden, da hun med sin løn som pædagogmedhjælper ikke kan betale for sin gasregninger, hvis de stiger så meget, som vi er sat i vente.
Hun er næppe den eneste!

Vi kan blive boende, men må skrue ned for varmen, så her er 20 grader i stedet for de anbefalede (og behagelige) 21,5, som vi plejer at have.
Der er ikke varm mad hver dag og maden er klart blevet mere usund. Mere brød og pasta, mindre grønt.
Vi skal af med vores kæledyr, da vi ikke kan betale for foder, strøelse og evt. dyrlæge.
Vi må tørre så meget tøj som muligt på et tørrestativ, men tørretumbleren bliver nødt til at køre, for alt kan ikke tørre indenfor, så rådner vores lejlighed op (især, hvis vi kun har 20 grader).
Det er helt uhyggeligt. Jeg er historiker og har beskæftiget mig meget med krige og kriser - det er sindssygt pludselig at stå i en...

Hvordan ser det ud hos jer andre?
Er der nogen, der måske skal gå fra hus og hjem til vinter?
Hvad gør I for at spare?

Det er helt vildt. Vi er ikke fattige. Har 2 fine lønne. Vi har gas..men et fastlåst abb. Vi har dog lukket vores fiskedam ned som kostede 600kr om måneden. Vi er stoppet med at lade vores hybridbil og kører benzin. Vores madbudget er eksploderet selvom vi handler en gang om ugen. 

Vi solgte også vores ekstra bil og min kæreste fik firmabil. 

Simpelthen for at beskytte os selv op mod vinteren

Vi tørrer tøj udenfor . 

Vores plan til vinter er bruge gulvvarmen i gang, slukke og lukke af for stuen og holde temperaturen lav (vi bruger ikke rigtig stuen) have varme på i soveværelset og varme med stearinlys i de rum vi ellers opholder os i. 

Det er sygt at tænke sådan . Men realiteten er, at mange andre får det væsentlig hårdere end os. Og jeg har ondt i maven over det.

Anmeld Citér

8. september 2022

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Lad være med at basere dine indlæg på, hvad du  føler, mange får det til at fremstå som. Læs, hvad folk rent faktisk skriver - der er intet belæg for din  følelse. Adskillige erkender selv at være privilegerede og udtrykker medfølelse og forståelse for dem, der ikke er. 

Jeg lever i luksus villa, køre Porsche, drikker champagne, men har meget ondt af alle der ikke kan. Amen, løser det jeres problemer, så det jo fint

Anmeld Citér

8. september 2022

Anonym

Panther skriver:

Du kan ikke regne med gennemsnitslønnen i denne sammenhæng (som er ca 44000 inkl pension).. median-lønnen derimod er ca 21000.. tænker ikke det er hverken økonomi eller statistik, du arbejder med ;-)

Vi lever for 20.000.. dertil de resterende 20.000 kan spares op.. det er jo altså ikke at stå skidt i det og et eller andet sted er det også at tage pis på dem der faktisk ikke har til mad midt i måneden.

Anmeld Citér

8. september 2022

Panther

Profilbillede for Panther

Vi lever for 20.000.. dertil de resterende 20.000 kan spares op.. det er jo altså ikke at stå skidt i det og et eller andet sted er det også at tage pis på dem der faktisk ikke har til mad midt i måneden.

Jeg tror ikke helt du forstår median-indkomst.. der er masser af husstande, der ikke har et beløb på 20.000 om måneden.

Anmeld Citér

8. september 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg lever i luksus villa, køre Porsche, drikker champagne, men har meget ondt af alle der ikke kan. Amen, løser det jeres problemer, så det jo fint

Læser du, hvad jeg skriver? Dit svar giver ingen mening. 

Anmeld Citér

8. september 2022

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Læser du, hvad jeg skriver? Dit svar giver ingen mening. 

At folk erkender de ikke mangler, men har ondt af dem der faktisk ikke har til mad. Nemt at sige man har ondt, men det kræver vel handling for at ændre noget. 

Anmeld Citér

8. september 2022

Kastanje

Anonym skriver:

At folk erkender de ikke mangler, men har ondt af dem der faktisk ikke har til mad. Nemt at sige man har ondt, men det kræver vel handling for at ændre noget. 

De mennesker der bor i en luksusvilla og har en dyr bil plus direktørstilling er også dem der bidrager mest ifht arbejdspladser til andre, skat osv., så deres bidrag er ret så væsenligt…. Og skal faktisk anerkendes og respekteres. 

Man kan sagtens være lønnet godt og bo i en dyr villa og have empati for folk, der har mindre midler. Privilegieblindhed handler om at man blot synes andre der ikke har lige så meget som en selv skal “lægge til side” og eller tage sig sammen..? Hvad er det lige den enlige mor skal gøre - tage to ekstra job. Hvad med børnene.?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.