Anonym skriver:
Mærkes ikke herhjemme, ligesom når man anskaffer sig bil, afsætter man til uforudsigelig ting, på samme måde er vores økonomi skruet sammen, vi bruger ikke flere penge end vi har og vi har stadig 20.000 til opsparing hver måned. Økonomi er eget ansvar, det offentlige skal og kan ikke redde alle forbrugere hver gang, er jo også begrænset hvad de har st gøre med fra skattekroner. Vi har jo gratis skoler, sundhedssystem etc. Så kan vi vel selv tag ansvar for st få varme på og mætte vores børn.
Det er godt nok også nemt at sige, at man bare selv må tage ansvar og spare op, når man har så god en indtægt som du og jeg har. Nu står vi med 2 huse, så vi ikke pt. kan spare 20.000 op hver måned, men uden 2 huse, kunne vi også det.
Det du og os andre med denne indtægt skal huske, er at der er familier med jobs, hvor mor og far samlet kun får udbetalt omkring 20-25.000. Når det du og jeg kan bruge alene på opsparing skal dække alt i en familie (husleje, mad, institution, forsikringer osv.), så er der ikke meget at sætte af til, at regningerne for el og varme flerdobles. Hertil kommer så stigende priser for stort set alt andet.
Jeg er som udgangspunkt enig med dig i, at vi selv skal betale for mad og varme, men vi er altså lige nu i en meget unik situation, hvor energi og mad bare er steget helt uhørt, og det er der mange familier, der har svært ved at sætte af til.
Anmeld
Citér