Anonym skriver:
Uvidenhed? Fordi jeg har forstået at forsørge mig selv og min familie? Priviligerede? Fordi jeg har arbejdet mig op til netop at forsørge og betale egne regninger. Empati? Har intet med sagen at gøre.. Alle er voksne, man burde kunne forholde sig til sandheden om økonomi, kan da sagtens have ondt, men det løser jo intet
Ærlig talt virker du som et uvidende menneske.
så kan det godt være du har arbejdet dig op til en god løn, det er der mange der har og kender da også folk med indtægter de fleste aldrig kommer til at opnå i livet.
Men ikke alle kan få den løn. Så ville der ikke være skolelærere, pædagoger, sosu og sygeplejersker.
det handler ikke om uansvarlighed fra deres side? Det handler om at ikke alle har mulighed for at ligge den form for penge til side uanset hvad de sparer på/væk, og livskvalitet (ferie, en hund, zoo med familien) er faktisk en essentiel del af egenomsorg for at kunne fungere. De færreste trives med aldrig at have ferie og skulle knokle uden at kunne nyde.
din uvidende fremtoning opfatter jeg fra at du virker fuldstændig blottet for forståelse for andre leve standarder, miljøer og tilgange til livet end din egen.
Og at du så fremsætter så grove ting anonymt virker bare utrolig vagt!
Så stort Tillykke med dine 20.000 til opsparingen om måneden, godt for dig. Køb dig et kursus i miljø, arv og kultur. Så kan det være du lærer lidt om ikke alle lever i din bobbel. Måske er du heldig at få et snert af empati - og hvem ved, måske endda indse du ytrer dig som en priviligeret snob.
(Og ja om du har arbejdet dig op eller ej - så er du hvad man kalder priviligeret, så måske er det på tide du indser det..)
Anmeld
Citér