Jeg er ikke bekymret på egne vegne, selv om vi sidder i lidt træls situation. Vi nåede lige at købe et nyt hus uden at sælge det gamle, inden krigen brød ud, og krisen tog til. Hverken vi eller banken var bekymret over at købe uden at sælge først, da husene i vores område normalt ryger hurtigt, men en måned efter krigen brød ud, gik alt i vores område i stå, så vi nåede ikke at få solgt. Lige nu er der 3 huse til salg i vores område, der ikke er solgt, og det er helt usædvaligt.
Alligevel er vi ikke så klemt som mange andre. Der er råd til både mad og varme, så det er kun vores luksus, der må skæres ned på. Da corona ramte havde vi sparet 250.000 op, som skulle bruges på orlov og længere tids rejse i Asien og Australien, så vi har noget at trække på. Turen er så desværre udskudt på ubestemt tid pga. det manglende hussalg og, at alt er blevet så meget dyrere, så lige nu rækker 250.000 ikke til den tur vi vil have.
Selv om det da er surt at gå og betale til 2 huse hver måned, så føler jeg mig alligevel heldig. Vi må skære luksus væk, mens andre er presset for at beholde tag over hovedet, varme og mad, og de personer tænker jeg meget på. Heldigvis ser det heller ikke ud til, at nogle af vores venner eller familie bliver så hårdt ramt, da det også hos dem er luksus, der skæres væk, selv om nogen af dem har jobs med lav løn som lagermedarbejder, SOSU og kontormedhjælp.
Anmeld
Citér