Vi går en fattig vinter i møde...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Så burde varmechecken nok være sparet væk hos NOGLE, så der var mere at bidrage med til dem der er værre stillet, et tiltag som varmechecken dækkede noget længere oppe end forhåbentlig nødvendigt. 
du vælger heldigvis selv hvordan du priotere dine penge og hvad du mener er rigtigt. Ligeså vel som vi selv vælger og har vores synespunkt. 

Jeg anede ikke, at det var varmechecken, der var til debat her. Og jeg hopper ud af debatten nu, da jeg oplever, at du skifter fokus hele tiden og ikke kan/vil stå på mål for dine tidligere påstande, holdninger og følelser af, hvad folk herinde skriver.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2022

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Jeg anede ikke, at det var varmechecken, der var til debat her. Og jeg hopper ud af debatten nu, da jeg oplever, at du skifter fokus hele tiden og ikke kan/vil stå på mål for dine tidligere påstande, holdninger og følelser af, hvad folk herinde skriver.

Det var dejligt. Foretrækker som sagt også handling fremfor følelser

Anmeld Citér

10. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det var dejligt. Foretrækker som sagt også handling fremfor følelser

ved ikke om du selv ser det men du svarer i øst og vest og uden at bygge videre på det der bliver sagt. Faktisk et ret interessant studie i dårlig kommunikation… og jeg har set mange eksempler.

Nu prøver jeg at koge det ned som du skriver:

Du mener man skal lægge til side i fede/gode tider for at kunne være bedre rustet til dårlige tider.

Det er der vel næppe særlig mange der er uenig med dig i. Jeg og andre har argumenteret for at langt de fleste ikke kan spare 20.000 kr op om måneden. Det er et faktum - og de fleste (specielt med børn) kan ikke “bare” tage mere arbejde rent tidsmæssigt. 

Der er heller ikke nogen i tråden som siger “giv mig penge jeg har det hårdt”. Der er en erkendelse af hos både folk med god og dårlig økonomi at det står hårdere til i år. Og selvfølglig rammer det folk med dårligt uddannelsesniveau og lønninger hårdest. Mange selvstændige har brugt opsparring på hele corona håndteringen og mangler derfor noget på kistebunden. 
Jeg læser ikke nogen i denne tråd der bare rækker hånden ud for at få foræret alt. Men derfor må man da godt sige at det er hårde tider og søge råd?

Anmeld Citér

10. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

ved ikke om du selv ser det men du svarer i øst og vest og uden at bygge videre på det der bliver sagt. Faktisk et ret interessant studie i dårlig kommunikation… og jeg har set mange eksempler.

Nu prøver jeg at koge det ned som du skriver:

Du mener man skal lægge til side i fede/gode tider for at kunne være bedre rustet til dårlige tider.

Det er der vel næppe særlig mange der er uenig med dig i. Jeg og andre har argumenteret for at langt de fleste ikke kan spare 20.000 kr op om måneden. Det er et faktum - og de fleste (specielt med børn) kan ikke “bare” tage mere arbejde rent tidsmæssigt. 

Der er heller ikke nogen i tråden som siger “giv mig penge jeg har det hårdt”. Der er en erkendelse af hos både folk med god og dårlig økonomi at det står hårdere til i år. Og selvfølglig rammer det folk med dårligt uddannelsesniveau og lønninger hårdest. Mange selvstændige har brugt opsparring på hele corona håndteringen og mangler derfor noget på kistebunden. 
Jeg læser ikke nogen i denne tråd der bare rækker hånden ud for at få foræret alt. Men derfor må man da godt sige at det er hårde tider og søge råd?

Vi har vidst været rundt, vi tackler alle gode og dårlige tider forskelligt, så må vi se hvor det ender

Anmeld Citér

10. september 2022

24 år

Profilbillede for 24 år
Anonym skriver:

Mærkes ikke herhjemme, ligesom når man anskaffer sig bil, afsætter man til uforudsigelig ting, på samme måde er vores økonomi skruet sammen, vi bruger ikke flere penge end vi har og vi har stadig 20.000 til opsparing hver måned. Økonomi er eget ansvar, det offentlige skal og kan ikke redde alle forbrugere hver gang, er jo også begrænset hvad de har st gøre med fra skattekroner. Vi har jo gratis skoler, sundhedssystem etc. Så kan vi vel selv tag ansvar for st få varme på og mætte vores børn.

Farlig debat at gå ind i med andet synspunkt   Men respektere dog at du gør, det er et godt perspektivet trodsalt

Anmeld Citér

10. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

Vi har vidst været rundt, vi tackler alle gode og dårlige tider forskelligt, så må vi se hvor det ender

I rest my case - du er omtrent lige så svær at kommunikere med som en sandsæk:

Anmeld Citér

10. september 2022

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

I rest my case - du er omtrent lige så svær at kommunikere med som en sandsæk:

Så husker vi lige den berømte bold.

Det er okay at være uenig - men vi tolerere ikke personangreb.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.