Min søn vil have kjole på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

du ville helt seriøst tage en mandlig kollega seriøs hvis han kom i blomstret kjole og solhat i bedste Yvonne fra Olsen-banden stil. 

Man må være hvem man vil og male sit ansigt smølfeblå for min skyld. .. men det er ikke det jeg forventer når jeg går til lægen eller til frisør. Eller eller ....

Jeg synes personligt af det er synd når børn får misbilligende blikke og det ville jeg da skåne ham for. Mine sønner har godt nok ikke lidt under eller blevet mindre rummelige eller dejlige af at de får luftige shorts på. Tiderne og moden ændre sig og engang gik mænd med make up - men jeg eller mine børn behøver ikke være first movers.

Mig bekendt handler tråden om børn, ikke voksne. Jeg ville kigge en ekstra gang, hvis en kvindelig kollega kom på job iført lyserød prinsessekjole med masser af tyl og glimmer eller en Elsa- kjole - eller hvis en mand kom iført Ninja Turtle-kostume og ansigtsmaling. Det gør nogle børnehavebørn til gengæld, hvilket opfattes som helt okay af de fleste. Skulle vi ikke holde os til, at dette netop omhandler børn?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2021

Anonym

Min pige på 3 er i dag iført spiderman shorts sæt, blå paw patrol solhat og blå sandaler. Alt sammen købt i drenge afdelingen, Fordi hun synes hun ser sej ud! Og det gør hun også

Det er jeg lige så tilpas med, som de dage er hun iført lyserødt tyl og glimmer.

Jeg passer virkelig på med at give hendes tøj et køn. Hvem har bestemt at spiderman kun er til drenge og når nu blå er hendes ynglings farve, så er blå vel en pige farve? Hun er skide ligeglad med at andre børn siger at hun har drenge tøj på eller kalder hende for ham og jeg ELSKER at hun hviler så meget i sig selv at det rager hende en pap and… så længe hun er godt tilpas , så for hun selv lov til at bestemme

Anmeld Citér

19. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

du ville helt seriøst tage en mandlig kollega seriøs hvis han kom i blomstret kjole og solhat i bedste Yvonne fra Olsen-banden stil. 

Man må være hvem man vil og male sit ansigt smølfeblå for min skyld. .. men det er ikke det jeg forventer når jeg går til lægen eller til frisør. Eller eller ....

Jeg synes personligt af det er synd når børn får misbilligende blikke og det ville jeg da skåne ham for. Mine sønner har godt nok ikke lidt under eller blevet mindre rummelige eller dejlige af at de får luftige shorts på. Tiderne og moden ændre sig og engang gik mænd med make up - men jeg eller mine børn behøver ikke være first movers.

Selvfølgelig vil jeg tage ham seriøs!! Kjolen giver da ikke mere respekt eller at han er anderledes end andre dage.

Det har jo noget at gøre med luft, men at drengen vil have kjole på. Det kunne også være til juleafslutning..

Hvad ville du sige hvis din søn spurgte om han mpte5gave kjole på? 

Anmeld Citér

19. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Min pige på 3 er i dag iført spiderman shorts sæt, blå paw patrol solhat og blå sandaler. Alt sammen købt i drenge afdelingen, Fordi hun synes hun ser sej ud! Og det gør hun også

Det er jeg lige så tilpas med, som de dage er hun iført lyserødt tyl og glimmer.

Jeg passer virkelig på med at give hendes tøj et køn. Hvem har bestemt at spiderman kun er til drenge og når nu blå er hendes ynglings farve, så er blå vel en pige farve? Hun er skide ligeglad med at andre børn siger at hun har drenge tøj på eller kalder hende for ham og jeg ELSKER at hun hviler så meget i sig selv at det rager hende en pap and… så længe hun er godt tilpas , så for hun selv lov til at bestemme

Enig.  Og blå startede faktisk som pigefarve og pink drenge farve ����

Anmeld Citér

19. juni 2021

Anonym

Selvfølgelig vil jeg tage ham seriøs!! Kjolen giver da ikke mere respekt eller at han er anderledes end andre dage.

Det har jo noget at gøre med luft, men at drengen vil have kjole på. Det kunne også være til juleafslutning..

Hvad ville du sige hvis din søn spurgte om han mpte5gave kjole på? 

Nej .. med mindre det var udklædning. Og nej på det fleste arbejdspladser ville det ikke være specielt rart for en mand med kjole. 

Jeg giver heller ikke mine sønner hello kitty spænder på. Der er mange piger der går med bukser/shorts og fair nok. Men det er altså ikke normen for hverken mænd eller drenge. Det er da ok andre giver deres drenge kjoler på og sløjfer i håret fordi “det har de lyst til”. Jeg ville bare ikke gøre det. Det er så mange andre ting hvor mine drenge bestemmer og fastlægger deres egen stil og holdninger. 
Hvis de vil lave sig om til kvinder og føler sig som kvinder indeni ser jeg som en anden “problematik” / issue. 

Anmeld Citér

19. juni 2021

Abracadabra

Anonym skriver:

Hvordan ville du forklare ham at han ikke måtte få kjole på, hvis han bare vildt gerne ville have sådan en? Fordi det er pigetøj? Det er jo den eneste årsag man kan komme med, og den er - i min optik - dælme uhensigtsmæssig i den verden vi lever i.

Jeg ville nok sige, at jeg synes, at shorts var mere praktisk eller pænere. Faktum er, at det ville være en hvid løgn: Jeg synes, at drenge ser tåbelige ud i kjole - faktisk også med langt hår. Dét ville jeg aldrig sige til mit m/k barn. Jeg ville hvid-lyve og sige noget andet. Men MIN dreng (godt, jeg har piger!) ville få shorts på - og i øvrigt også kortklippet hår. 

Jeg ER konservativ og gammeldags. Jeg lever fint med mine begrænsninger. 

Anmeld Citér

19. juni 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
Abracadabra skriver:

Jeg ville nok sige, at jeg synes, at shorts var mere praktisk eller pænere. Faktum er, at det ville være en hvid løgn: Jeg synes, at drenge ser tåbelige ud i kjole - faktisk også med langt hår. Dét ville jeg aldrig sige til mit m/k barn. Jeg ville hvid-lyve og sige noget andet. Men MIN dreng (godt, jeg har piger!) ville få shorts på - og i øvrigt også kortklippet hår. 

Ren nysgerrighed. Har dine piger lignende begrænsninger? Er det noget som er typisk "drenget" som dine piger ikke må? Kort hår? 

Anmeld Citér

19. juni 2021

Abracadabra

Astoria skriver:

Ren nysgerrighed. Har dine piger lignende begrænsninger? Er det noget som er typisk "drenget" som dine piger ikke må? Kort hår? 

Umiddelbart ikke. 
Jeg bryder mig dog ikke om plysset hår (til hverken drenge eller piger), og der er også visse nuancer af grøn og lilla, jeg ikke bryder mig om. 
Jeg er glad for, at mine børn er konservativt klædt - så jeg siger nej til en del i H&M. 

Jeg ville dog fx sige nej til gymnastiktøj eller sportstøj til fx mosters fødselsdag. 

Anmeld Citér

19. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Nej .. med mindre det var udklædning. Og nej på det fleste arbejdspladser ville det ikke være specielt rart for en mand med kjole. 

Jeg giver heller ikke mine sønner hello kitty spænder på. Der er mange piger der går med bukser/shorts og fair nok. Men det er altså ikke normen for hverken mænd eller drenge. Det er da ok andre giver deres drenge kjoler på og sløjfer i håret fordi “det har de lyst til”. Jeg ville bare ikke gøre det. Det er så mange andre ting hvor mine drenge bestemmer og fastlægger deres egen stil og holdninger. 
Hvis de vil lave sig om til kvinder og føler sig som kvinder indeni ser jeg som en anden “problematik” / issue. 

Hvorfor må det kun være udklædning? Hvorfor er det fair at piger må gå i short og bukser, men drenge må ikke gå med kjole, fordi det ikke er normen. 

Kjole er faktisk startet som en beklædning til kvinder OG mænd. 

Men hvis dine sønner selv spurgte om hello Kitty eller prinsesse ting, ville du sige nej, det er kun til piger.? Hvorfor nægte dem at være dem selv? Hvorfor gøre det til noget forkert? At der de kan li, er forkert fordi de er født som dreng.? Pink startede som en drengefarve. (jeg undrer mig bare) 

Anmeld Citér

19. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Abracadabra skriver:

Måtte han så heller ikke lege med dukker? Få en pink cykel eller taske?

Hvad hvis han så synes det var bedre med kjole og NÆGTEDE at have bukser på, ville du så tvinge dem på ham.? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.