Ipsum skriver:
Dejlig stor dreng Alicia var til tjek i dag og vejer 5,3 kg. Lægen kommenterede ikke på det, så måske er alting fint med det. Hun sagde dog, at hun var en stærk pige og har meget smukke øjne sagt af en pakistansk læge med jordens smukkeste øjne selv. Alicias øjne er ‘dog’ stadig blålige... hehe men mon ikke de bliver kæmpe chokoladeknapper
Måske. Men det gjorde mig da lidt glad at hun sagde det. Har også været på tur i går ind til Ebeltoft og købe luksus flødeboller og i dag til Aarhus og bytte julegaver. Det har gjort mig godt at komme lidt ud. No shit Sherlock... Alicia sov cirka Hele dagen i dag.
Lægen viste mig noget babymassage jeg med Alicias ben, som jeg har lavet. Måske er det det, der gør, at hun nu endelig kan sove... måske har hun bare haft ondt i maven alle disse dage og grædt og grædt hver aften af det. Men nu endelig er væk... har også bøvset hende af oftere og oftere under amninger m. Dog ikke om natte. Er simpelthen for træt. Men det med at se det som Alicias og mit arbejde, vi Skal lave. Det hjælper ligesom på min dovenskab med at få det gjort. Men vil helt klart indføre babymassage dagligt fra nu af.
Hvor er det skønt med et sovende barn. Selvom jeg jo stadig er på vagt for hun kan vågne hvert øjeblik.
Jonathan sluger måske ikke så meget luft, som nogen af vores andres babyer? Og/eller er du meget flittig med afbøvsningen?
I øvrigt: har han stadig præference for at ligge med den ene arm over hovedet som en Superman? Alicia gjorde det på er tidspunkt idag og det ser jo mega sødt ud... små tykke babyarme... åårggh
Haha- Jonathan har præference for at ligge med begge arme over hovedet. Og ja, de er bare nuttede med elastikker de arme
Hvor dejligt at det gik fint til kontrol Ibsy. Jeg gad godt se Alicias smukke øjne
Jonathans er mørkeblå/grå og det bliver spændende hvor de ender. Der er sandsynlighed for brun, grøn og blå og diverse farveblandinger
Jonathan virker til at have nemt ved at bøvse og gylpe, og han virker ikke plaget af luft i maven, når han bare ikke er forkølet. Måske har det noget at sige at han de fleste gange ligger på maven, når han ammes. Ofte bøvser han løbende under amningen. Hvis han ikke sover efter amning, tager jeg ham lige lidt på højkant og rokker lidt frem og tilbage. Det frigiver som regel et bøvs eller to. Men ellers lægger jeg ham også bare ligesom MaybeBaby gør. Hvis han bliver urolig under amning, kommer han også på højkant til et bøvs eller to. Det kan til gengæld gøre ham rasende
Jeg tror vi er inde i et 5 ugers tigerspring, for Jonathan har også haft dage, hvor han har svært ved at falde ind i søvnen og kun vil være tæt. I går powernappede han nærmest kun
heldigvis har vi haft en god nat, og jeg forsøger nu at indføre den rutine at han skal ud og sove i barnevogn, når jeg er stået op, og han har haft den første leg og den sene morgenamning. Han har nu sovet derude i 45 min
Det gør jeg fordi vores aften-soverutine har virket upåklageligt fra starten og jeg tænker at barnevognen på samme måde kan signalere, at han skal sove i lang tid
ellers har vi nemlig haft ham liggende forskellige steder herinde og taget de lure lidt på må og få. Men nu har han fået tendens til at blive overtræt...
Lyder ellers rigtigt dejligt Ibsy at du har haft en dag hvor du kom ud og hvor Alicia sov en masse.
MaybeBaby, jeg vil give besked når jeg finder metode til aftryk 
Har jeres babyer også stærke holdninger til hvilket bryst de vil have, hvornår?
Anmeld
Citér