Sjæleven skriver:
Okay, jeg har ændret synspunkt for udmalkning
og har købt elektrisk pumpe og netop malket første portion ud slet ikke slemt, når man først lige er kommet ind i det
og en stor tilfredsstillelse at kunne bruge egen mælk i stedet for mme.
Det er nemlig blevet ret hyppigt at vi stikker ham en flaske ca kl 21.30 når han har været noget frustreret ved brystet i en del timer og er på vej til at begynde at skrige rigtigt. Når han har fået den er han helt rolig, glad og kan lægges til natten, hvor han oftest sover 5 timer før første måltid
jeg er lidt usikker på om jeg ikke har mælk nok om aftenen, eller hvad der gør det, men det her virker og gør alle tilfredse.
Gik sp godt Ibsy? Det lyder hårdt at du vågner helt udkørt. Har du prøvet at tale med hende om det?
Jonathan kan også godt være klynkende/ arrig ved brystet ind imellem. Giver udtryk for at være sulten, men vil ikke sutte/bide på alligevel. Jeg er begyndt temmelig hurtigt at give ham et ‘kærligt timeout’ hvor han kommer op på skulderen lidt. Og så prøver vi igen lidt efter.
Det er en stor glæde at han udvikler sig godt. Han er begyndt at vende hovedet opad og søge mine øjne, når han ligger ved brystet
. Og når han bare er mæt, er han en glad harmonisk dreng som jeg også synes smiler bevidst, selv om man siger de ikke kan endnu 
Hvilken pumpe har du købt? Og giver det ingen problemer med amningen, at han ved, at der findes en “lettere” måde at spise på? Jeg har læst, at man har mindre mælk om aftenen, særligt hvis man ikke får drukket nok og taget en lur sidst på eftermiddagen. Samtidig har barnet behov for mere mælk, så det kan sove, så det er lidt et paradoks
Men du er heldig, at Jonathan sover så langt et stræk om natten. Astrid vågner mindst 2 gange hver nat (mellem midnat og 5:30, hvis den er over 5:30 kalder jeg det “morgen” nu, selvom jeg er udpræget B-menneske
). Men jeg er ret sikker på at det i hvert fald halvdelen af gangene er pga luft i maven, der skal ud. Jeg må følge i dine fodspor med bøvsning, Ibsy. Synes bare det er så svært at tage hende fra, når hun spiser. Men det er jo selvfølgelig for hendes egen skyld.
Mht. Prag har vi ikke helt lagt os fast på hverdagen når vi begge skal arbejde. Men vi planlægger pt., at far pendler og er hjemme i weekenderne. Det bliver nok ret hårdt for mig i hverdagen, men kan måske også hjælpe mig til at blive bedre til at sige fra på arbejde, så jeg ikke konstant står til rådighed der 
Anmeld
Citér