Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Dejligt, at I er flere tilbage i tråden igen , så jeg ikke skal være mit eget ekko her   

MaybeBaby: hvor lyder det hårdt med sygdom og hospital. Jeg håber lille Astrid har det bedre. 

Jonathan er også forkølet og har været det siden lørdag. Så vi har introduceret næsesuger og saltvandsdråber  han bliver meget frustreret og ked, når han ikke kan få luft gennem næsen når han skal spise. Ellers derudover er han begyndt at kunne vågne med et skrig om dagen, fordi han er sulten  . Så skal man gerne lægge ham til lidt hurtigt. Så snart han kan se han er ved at blive lagt til brystet, bliver han igen det milde søde barn, og han tager så gerne en sludder med mig på vejen, inden han går i gang med selve måltidet  

Sundhedsplejerske var her i forgårs og han har taget over 700 g på, på 12 dage. Så han er pænt over 5 kg nu  og er en stor stærk basse, der kan holde hovedet og skue ud i rummet. Særligt skal han altid se om han kan få øje på sin sovende far, når jeg lægger ham til mit højre bryst i sengen. Det skal han lige tjekke ud inden han spiser  

Mht. Udmalkning ville jeg nok gøre det, hvis jeg skulle noget på fast basis, men behovet er så sjældent/ ad hoc, at jeg ikke rigtigt gider sætte mig ind i hvordan man gør  synes det er så nemt med mme og jeg er ikke så hellig omkring at det udelukkende skal være modermælk. Jeg har det så også lidt blandet med amningen, -jeg synes det er meget og længe, så det trækker ikke i mig også at skulle bruge energi på udmalkning   Jeg er i øjeblikket ret træt af at skulle have mine bryster frem hele tiden  

Jeg har fået en amme-bh på zalando str L, og den passer sådan set, men når jeg klikker stroppen af er elastikken så stram at stroppen ender omme på ryggen  så er der godt en lang snor man kan holde på forsiden, så man kan hive stroppen om igen, men det er noget af et koordinations-pille-arbejde i det øjeblik, hvor jeg også navigerer med en bestemt lille herre, der gerne bare vil have sin mad ret hurtigt 

Jeg har fået nogle skjortekjoler og en cardigan hjem fra zalando, så jeg har tøj der kan knappes op ved brystet og ikke skal hives op nedefra. 

Ellers vågnede Jonathan meget grædende i aftes kl 23, og det tog noget tid for os at få ham til ro igen. Jeg var oppe og gå rundt med ham, uden at vide hvad jeg skulle gøre for ham. Jeg troede selvfølgelig først at han var sulten som altid , men det var han ikke, og pludselig sov han igen og helt til kl 2.30. Så han har nok haft sit første mareridt i en alder af 3 uger. Stakkel. Jeg var slet ikke klar over at de kunne få det så små. 

Lyder som en rigtigt spændende bog Ibsy . Jeg er lige nu ovre i en helt anden genre, nemlig historisk roman af Ken Follet -aftentid og morgengry. Den er ok god, jeg håber den kommer til at fange mig lidt mere - ligesom Jordens Søjler kan gøre det. 

I må have en god dag derude  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2021

Sjæleven

Ift. Alenetid, så synes jeg jo det er rigtigt rart, at far passer mens jeg får en lur eller går i bad, men har også skullet instruere far i at han SKAL vække mig, hvis J er sulten. Han synes nemlig det er så smart lige at give lidt mme, så jeg kan sove videre. Men det har han forstået at jeg synes er helt uacceptabelt at give i den situation  Jeg forstår godt du bliver lidt utryg MaybeBaby, kan du ikke opdrage på ham?  

Jeg har gået meget op i tilknytning mellem far og baby og forsøger at lade far komme så meget til som muligt. Men når det er sagt, så har jeg også været hele weekender alene hjemme med J, og jeg grovnyder så at have ham helt for mig selv der  det søde nemme snaksalige barn  

nå, jeg har lige set at det kun er i den ene side at amme-bh er dum. Den er defekt- jeg skal have syet strop/snor fast foran der. Min amme-hjerne er vist ikke så hurtig  

Jeg har skrevet J op til vuggestue pr 15/2, hvor far gerne skulle have barsel og køre ham ind, men det vil gå ind i uge 7, hvor far formentlig er på skiferie. Ak !
Jeg skal også have sat mig ind i hvor meget ferie jeg egentlig skal have brændt af til den tid. Jeg er endnu ikke helt god til den nye ferielov   Kunne være fint at kunne hente tidligt i en periode efter indkøring. 

Anmeld Citér

7. maj 2021

Ipsum

MaybeBaby! skriver:

Bøvsning går bedre, men det står vist ikke mål med den ekstra luft, hun sluger pga. forkølelsen

Jeg var nødt til at malke ud (med pumpe) på hospitalet, for at få mælken til at løbe til, så jeg har et ret afslappet forhold til det, men har ikke gjort det hjemme endnu.

Familiespejder lyder mega hyggeligt! Tror det er smart at kombinere interesser. Jeg vil også gerne finde babysalmesang, fordi jeg elsker at synge

Astrid skal passes fuldtid, når vi går på arbejde igen, men vi har overvejet privat pasning hjemme i en kort periode i forlængelse af barslen. I Prag eller evt. bedsteforældre, der går på efterløn i år. Jeg vil helst det sidste, for jeg synes ikke det giver mening at hun først skal lære en ny babysitter at lære for en/halvanden måneds tid og derefter i institution. Men igen. Synes det er vanvittigt svært at vi skal have planlagt alt det allerede om 2 uger..

Ja, enig det er lige lovligt tidligt. Men igen; behovsdato... er det ikke også lidt fleksibelt i praksis, når man nærmer sig datoen? Er det ikke noget med pasningsgaranti, at man Dkal have tilbudt en plads senest to mnd efter behovsdatoen? Og at det primært er det, behovsdatoen handler om...? Har I kig på nogen steder? Så kan I måske snakke med dem om det? 

Anmeld Citér

9. maj 2021

Flintstone21

Hej igen �� jeg følger stadig med på siden. 

tillykke med alle babyer�� 

mht amning.. min baby er vildt rolig om aftenen ved brystet og jeg har masser af mælk, så vil hun så vil hun ikke, kører rundt med hovedet, hiver i brystvorten �� og græder, men så vil hun til igen. Selvom der er rigeligt mælk. Jeg ammer ca fra klokken 16-17 til 22-23 tiden on/off uden hun rigtig sover.. tilgengæld sover hun 5-6-7 timer de fleste nætter ���� 

kiropraktor hjalp, men hun kan stadig være rigtig ked af det og skrige og skrige. Det er dog blevet meget mindre. Hun er også snot forkølet og har været det længe. 

Amme bh: jeg bruget kun h og m amme toppe. Så kan jeg have almindelig bluse udover og så er mit bryst ikke så eksponeret hvis vi har gæster. 
jeg har købt dem brugt. 10 for 100 kr ���� 

Anmeld Citér

9. maj 2021

Ipsum

Flintstone21 skriver:

mht amning.. min baby er vildt rolig om aftenen ved brystet og jeg har masser af mælk, så vil hun så vil hun ikke, kører rundt med hovedet, hiver i brystvorten �� og græder, men så vil hun til igen. Selvom der er rigeligt mælk. Jeg ammer ca fra klokken 16-17 til 22-23 tiden on/off uden hun rigtig sover.. tilgengæld sover hun 5-6-7 timer de fleste nætter ���� 

kiropraktor hjalp, men hun kan stadig være rigtig ked af det og skrige og skrige. Det er dog blevet meget mindre. Hun er også snot forkølet og har været det længe. 

Amme bh: jeg bruget kun h og m amme toppe. Så kan jeg have almindelig bluse udover og så er mit bryst ikke så eksponeret hvis vi har gæster. 

Godt hun har fået det bedre. Skal I mere til kiropraktor så? 
Er der ingen forskel, hvis du ammer hende, mens hun sidder lidt op? Alicia gør lidt det samme hvis jeg ligger ned og ammer om aftenen. Men hvis hun er i bb hug me puden, lidt skråt, er det meget bedre.

Anmeld Citér

12. maj 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!
Flintstone21 skriver:

Det er præcis samme oplevelse vi har med aftenamning. Jeg har prøvet alle mulige stillinger, der er ikke rigtigt  forskel. Og så sluger hun så meget luft i sit klynkeri, at hun vågner flere gange om natten og presser og presser for at få luften ud

Jeg har lige bestilt et par amme-toppe fra H&M. Synes nemlig også mit bryst er lige lovligt meget eksponeret når jeg bare knapper skjorten op  Tak for tippet!

Jeg var inde på mit arbejde i går for at få overblik over barsel og ferie. Heldigvis har jeg så meget ferie og flex, at vi slipper for dilemmaet om pasning i overgangsperioden. Så tror jeg, at vi går efter at skrive hende op til 1. februar.

Anmeld Citér

12. maj 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!
Sjæleven skriver:

Ift. Alenetid, så synes jeg jo det er rigtigt rart, at far passer mens jeg får en lur eller går i bad, men har også skullet instruere far i at han SKAL vække mig, hvis J er sulten. Han synes nemlig det er så smart lige at give lidt mme, så jeg kan sove videre. Men det har han forstået at jeg synes er helt uacceptabelt at give i den situation  Jeg forstår godt du bliver lidt utryg MaybeBaby, kan du ikke opdrage på ham?  

Jeg har gået meget op i tilknytning mellem far og baby og forsøger at lade far komme så meget til som muligt. Men når det er sagt, så har jeg også været hele weekender alene hjemme med J, og jeg grovnyder så at have ham helt for mig selv der  det søde nemme snaksalige barn  

nå, jeg har lige set at det kun er i den ene side at amme-bh er dum. Den er defekt- jeg skal have syet strop/snor fast foran der. Min amme-hjerne er vist ikke så hurtig  

Jeg har skrevet J op til vuggestue pr 15/2, hvor far gerne skulle have barsel og køre ham ind, men det vil gå ind i uge 7, hvor far formentlig er på skiferie. Ak !
Jeg skal også have sat mig ind i hvor meget ferie jeg egentlig skal have brændt af til den tid. Jeg er endnu ikke helt god til den nye ferielov   Kunne være fint at kunne hente tidligt i en periode efter indkøring. 

Far er allerede blevet meget bedre  Han har forstået, at så små babyer ikke kan have/få “dårlige vaner” eller rigtige rutiner, så når hun viser, at hun er sulten, skal hun bare have mad med det samme. Og jeg slapper mere af, fordi hun “kan” mere selv - både fysisk, hvor hun godt kan holde sit hoved i perioder og mentalt, hvor hun nu både kan sige fra og kan smile bevidst, når der er noget, hun rigtig godt kan lide (fx sit eget spejlbillede ). 

Anmeld Citér

12. maj 2021

Ipsum

MaybeBaby! skriver:

Far er allerede blevet meget bedre  Han har forstået, at så små babyer ikke kan have/få “dårlige vaner” eller rigtige rutiner, så når hun viser, at hun er sulten, skal hun bare have mad med det samme. Og jeg slapper mere af, fordi hun “kan” mere selv - både fysisk, hvor hun godt kan holde sit hoved i perioder og mentalt, hvor hun nu både kan sige fra og kan smile bevidst, når der er noget, hun rigtig godt kan lide (fx sit eget spejlbillede ). 

Årgh vidunderligt! Et bevidst smil! Er det dejligste.

Her er der også en hel del klynkeri. Har lige haft en halv time sf det og så en times søvn - hvor vi begge sov! Og så en time til. + natteroderiet + i går aftes indtil kl. 22...

når natten er slut, er jeg helt udkørt. Og så starter dagen, som også er udkørende... har haft aftaler to dage i træk. Note to self: det skal jeg ikke igen lige foreløbig. 
Når Astrid starter i institution/dp, hvordan så med Prag? 
Hvornår er det I skal afsted her om lidt? 

Anmeld Citér

13. maj 2021

Sjæleven

Okay, jeg har ændret synspunkt for udmalkning  og har købt elektrisk pumpe og netop malket første portion ud �� slet ikke slemt, når man først lige er kommet ind i det  og en stor tilfredsstillelse at kunne bruge egen mælk i stedet for mme. 

Det er nemlig blevet ret hyppigt at vi stikker ham en flaske ca kl 21.30 når han har været noget frustreret ved brystet i en del timer og er på vej til at begynde at skrige rigtigt. Når han har fået den er han helt rolig, glad og kan lægges til natten, hvor han oftest sover 5 timer før første måltid  jeg er lidt usikker på om jeg ikke har mælk nok om aftenen, eller hvad der gør det, men det her virker og gør alle tilfredse. 

Gik sp godt Ibsy? Det lyder hårdt at du vågner helt udkørt. Har du prøvet at tale med hende om det? 

Jonathan kan også godt være klynkende/ arrig ved brystet ind imellem. Giver udtryk for at være sulten, men vil ikke sutte/bide på alligevel. Jeg er begyndt temmelig hurtigt at give ham et ‘kærligt timeout’ hvor han kommer op på skulderen lidt. Og så prøver vi igen lidt efter. 

Det er en stor glæde at han udvikler sig godt. Han er begyndt at vende hovedet opad og søge mine øjne, når han ligger ved brystet . Og når han bare er mæt, er han en glad harmonisk dreng som jeg også synes smiler bevidst, selv om man siger de ikke kan endnu

Anmeld Citér

14. maj 2021

Ipsum

Sjæleven skriver:

Okay, jeg har ændret synspunkt for udmalkning  og har købt elektrisk pumpe og netop malket første portion ud �� slet ikke slemt, når man først lige er kommet ind i det  og en stor tilfredsstillelse at kunne bruge egen mælk i stedet for mme. 

Det er nemlig blevet ret hyppigt at vi stikker ham en flaske ca kl 21.30 når han har været noget frustreret ved brystet i en del timer og er på vej til at begynde at skrige rigtigt. Når han har fået den er han helt rolig, glad og kan lægges til natten, hvor han oftest sover 5 timer før første måltid  jeg er lidt usikker på om jeg ikke har mælk nok om aftenen, eller hvad der gør det, men det her virker og gør alle tilfredse. 

Gik sp godt Ibsy? Det lyder hårdt at du vågner helt udkørt. Har du prøvet at tale med hende om det? 

Jonathan kan også godt være klynkende/ arrig ved brystet ind imellem. Giver udtryk for at være sulten, men vil ikke sutte/bide på alligevel. Jeg er begyndt temmelig hurtigt at give ham et ‘kærligt timeout’ hvor han kommer op på skulderen lidt. Og så prøver vi igen lidt efter. 

Det er en stor glæde at han udvikler sig godt. Han er begyndt at vende hovedet opad og søge mine øjne, når han ligger ved brystet . Og når han bare er mæt, er han en glad harmonisk dreng som jeg også synes smiler bevidst, selv om man siger de ikke kan endnu

Spiser han hele den flaske I giver ham om aftenen? Jeg oplever ret konsekvent, at Alicias uro skyldes luft hun sluger og ikke får bøvset op. I går var en helt magisk dag uden det mindste klynk. I forgårs var helt rædsom med 2-3 timers gråd i streg om aftenen. Men det resulterede i jordens største bøvs ������ nu bøvser jeg hende af ca. 3 gange længere end normalt. Veksler mellem op på skulderen, lang lige ryg osv. og hvor hun løfter hovedet, så er chancerne gode. Og ellers at jeg sætter mig og læner mig lidt tilbage/ligger halvt ned og har hende på hendes mave på mig. Så møffer hun lidt rundt der og så kommer der ofte også en bøvs. 
Og jeg afbryder amningen lidt tidligt. Så en god tår. Og så afbryder jeg til en bøvsepause. Det er ret hårdt for mig fysisk, med alt det op og ned og rundt med 5 kg i armene, men det er det hele værd, synes jeg. Rolig baby, som ikke er frustreret er sgu fantastisk. 
Den bedste anmestilling hos os er nu, uden puder. Og kun at min ene albue/hendes hoved støttes af hjørnet af et par sofapuder/min ammepude. Så har hun en fin hældning i kroppen. Mælken bliver i maven. Oftere og i højere grad end andre stillinger. 

Det gik godt hos SP. Topkarakterer til min lille dame-baby ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.