Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jonathan har mange hormonknopper i ansigtet i øjeblikket. Det har vel varet en uges tid nu. Har I erfaring med hvornår det holder op igen? På nettet står der alt fra 14 dage til 3 måneders alderen. Det er som om knopperne også medfører pletvis mere tør hud synes jeg. Fx på øjenlågene. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!
Sjæleven skriver:

Jonathan har mange hormonknopper i ansigtet i øjeblikket. Det har vel varet en uges tid nu. Har I erfaring med hvornår det holder op igen? På nettet står der alt fra 14 dage til 3 måneders alderen. Det er som om knopperne også medfører pletvis mere tør hud synes jeg. Fx på øjenlågene. 

Astrid har også vildt mange og har haft det i halvanden uge indtil videre med uændret styrke, eller hvad man skal kalde det. Hun virker ikke generet af det, så jeg har bare tænkt, at de forsvinder, når de gør.

Tak for udpumpningsinsights  Det er svært det med, at de ingen rytme har i noget! I går havde jeg mødregruppe på besøg (vi var kun tre - en venter til hendes pårørende er vaccinerede, en har meldt helt fra), og da sov hun bare nærmest hele dagen. Jeg tror faktisk ikke engang hun opdagede, at der var andre mennesker  Mens i dag, hvor jeg gerne lige ville rydde lidt op og sortere noget tøj, har hun kun sovet en halv time ad gangen

Anmeld Citér

18. maj 2021

Chihiroo

Spøjst, efter jeg har brokket mig over Novas sove- og spisevaner herinde, har hun både sovet og ammet som en drøm. Hun sov næsten 7 timer i streg (!!!) i nat og havde to lange lure, hver på tre timer, i dag. Jeg føler mig som et nyt menneske.

Jeg kan godt forstå, hvis du ikke magter al den udmalkning, Sjæleven. Det lyder virkelig træls og som dobbeltarbejde. Har du overvejet en Haakaa? Jeg ved dog ikke om den ville kunne få nok ud, nu hvor der ikke kommer vildt meget ud med en alm. pumpe.

Apropos hormonknopper, så har Nova haft nogle fra dag 1 af. Det er ikke voldsomt, huden er fin derudover og han generes ikke af dem; så vi har ladet dem være. Hvis huden bliver meget tør, kan du evt. smøre det med babysalve? Jeg har hørt godt om Kraes, men ellers tror jeg også Matas/Apotekets babysalve er ganske fin til formålet. Bare husk hygiejnen så der ikke går betændelse i eller han får ar ��

Anmeld Citér

20. maj 2021

Ipsum

Sjæleven skriver:

Det lyder som noget jeg har skrevet. Alicia har FULDSTÆDING det samme. På samme måde. Skal til 5 ugers tjek i morgen. 

Anmeld Citér

20. maj 2021

Ipsum

Her bøvses der i øvrigt bedre, hvis jeg laver en blød pølse af en babydyne og ligger mellem Alicias mave og min skulder. 
Hvordan har I det ellers? Jeg er træt. Og ikke så glad. Bare mat og træt.

Anmeld Citér

20. maj 2021

MaybeBaby!

Ipsum skriver:

Her bøvses der i øvrigt bedre, hvis jeg laver en blød pølse af en babydyne og ligger mellem Alicias mave og min skulder. 
Hvordan har I det ellers? Jeg er træt. Og ikke så glad. Bare mat og træt.

Tak for tippet, det vil jeg prøve! Vi havde et par dage hvor det gik rigtig godt med bøvsning, men nu har hun fået rigtig svært ved at sove, så hvis hun falder i søvn ved brystet lader jeg hende sove. Ellers er hun vågen så længe at hun bliver helt hyperaktiv og slet ikke kan falde til ro.

Jeg er også vildt træt. Fik lige en forsmag på at være alene med Astrid mens min kæreste var 2 døgn i Prag, og jeg er godt nok glad for, at jeg ikke er permanent enlig mor! Men det lyder hårdt, at du ikke er så glad. Har du ikke nogen, du kan snakke om det med? Om ikke andet vil vi jo i hvert fald gerne “lytte” selvom jeg godt ved, at det nogen gange bare er overvældende følelser og ikke rigtigt noget konkret, man kan sætte en finger eller ord på. Sender i hvert fald  gode tanker din vej

Anmeld Citér

20. maj 2021

Sjæleven

Jonathan er 5 uger i dag og vejer præcis 6 kg.  Han var til tjek ved lægen og alt er fint   

Chihiroo: jeg kendte ikke den anden brystpumpe, den ser spændende ud. Jeg har en fornemmelse af at man skal have lidt mere letløbende mælk end jeg har, for at kunne bruge den. Mine bryster lækker næsten aldrig og jeg kan ikke finde ud af at få noget ud med hånden. Egentlig er jeg godt tilfreds med den pumpe-pakke jeg har købt. Den er ikke indviklet og den kan næppe gøre for at mine bryster er træge

mht. hormonknopper er han virkelig en bebumset lille fyr  det er faktisk lidt sødt på sin egen måde, der er bare en del skallende hud på øjne og ører. Tak for tips til smørelse  

jeg er i øvrigt begyndt at smøre mit eget ansigt i babyolien olive. Det virker ret godt på almindelig hud  

i går kunne jeg pludselig pumpe 70 ml ud af det ene bryst på 8 min. Men så var der også lukket. I dag har jeg ikke pumpet, da jeg har haft for travlt. Men prøver i morgen igen. Jeg tror stædighed er mit mellemnavn  

Det lyder ikke godt at du er så træt og mat -og ikkeglad - Ibsy. Er der noget særligt der trykker dig, eller er du bare  flad? 

Jeg har det ret fint, men jeg har jo også en forholdsvis rolig og sovende baby, selv om han igen vågner flere gange om natten. Rutiner kan man ikke regne med endnu  men det betyder alt at man får lov at hvile ud ind imellem.

chihiroo: jeg er virkelig glad for at høre at det går så utroligt meget bedre og at du har fået et boost til dit overskud. 

Anmeld Citér

20. maj 2021

Sjæleven

Jeg overvejer i øvrigt at lave nogle aftryk af Jonathans hænder og fødder. Er der nogen af jer, der har erfaring med det ? 

Anmeld Citér

21. maj 2021

Ipsum

MaybeBaby! skriver:

Tak for tippet, det vil jeg prøve! Vi havde et par dage hvor det gik rigtig godt med bøvsning, men nu har hun fået rigtig svært ved at sove, så hvis hun falder i søvn ved brystet lader jeg hende sove. Ellers er hun vågen så længe at hun bliver helt hyperaktiv og slet ikke kan falde til ro.

Jeg er også vildt træt. Fik lige en forsmag på at være alene med Astrid mens min kæreste var 2 døgn i Prag, og jeg er godt nok glad for, at jeg ikke er permanent enlig mor! Men det lyder hårdt, at du ikke er så glad. Har du ikke nogen, du kan snakke om det med? Om ikke andet vil vi jo i hvert fald gerne “lytte” selvom jeg godt ved, at det nogen gange bare er overvældende følelser og ikke rigtigt noget konkret, man kan sætte en finger eller ord på. Sender i hvert fald  gode tanker din vej

Et bad plejer at virke her på hyper-aktive overtrætte babyer. Og ellers stramt baby-wrap og modsvare deres uro med at blive bygget i armene. Lidt som til fødslen med at ‘overdøve’ smerten med noget andet. Lyder lidt crazy, men det virker for os nu også med barn nr. 2. Ofte. Ikke altid �� 

Tror bare det er ansvars-overload. Dag og nat. Uden stop. 

Anmeld Citér

21. maj 2021

MaybeBaby!

Jeg overvejer i øvrigt at lave nogle aftryk af Jonathans hænder og fødder. Er der nogen af jer, der har erfaring med det ? 

Jeg vil også gerne, så sig til, hvis du får gode/dårlige erfaringer med noget, inden jeg får taget mig sammen

Forresten har jeg lige bestilt fars dags gave herfra: https://www.minbedstebog.dk/

Min kæreste har svært ved at snakke spontant med Astrid, så han vil gerne læse for hende, men vi er ikke kommet i gang endnu. Så nu skubber jeg lidt på. Man kan skrive en personlig hilsen på første side (egentlig til barnet, men jeg har jo så lavet det til far fra Astrid) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.