Sjæleven skriver:
Dejligt at se at I har det godt derude
Der er meget jeg gerne vil svare på, men ved ikke om jeg husker det hele 
Nova er et rigtigt fint navn C, og dejligt I landede på Alicia, Ibsy.
@Ibsy: mht. fødslen så var den jo noget barsk, men den alt-overskyggende følelse ved mig er en enorm lettelse over at han kom vel ud og er så fin. Jeg er fuld af taknemmelighed. Men selvfølgelig har jeg tænkt over om noget kunne være gjort anderledes, og især tænker jeg at jeg ikke skulle have ligget ned efter at være konstateret fuldt åben. Så tror jeg faktisk de gode presseveer ville være kommet naturligt, da jeg mærkede optræk til dem. Jeg synes aldrig jeg siden fik samme type veer, heller ikke med ve-droppet.
Det går fremad for hver dag med underlivet, men det er noget fremmedartet for mig med hævelser og syninger, og jeg kunne nok godt have tænkt mig mere information om hvad de har lavet, og hvornår det vil være helt i orden igen. Men jeg holder fast i at det går den rigtige vej og nok skal blive helt fint igen, når nu de har sagt det.
Så jeg er ikke traumatiseret, men selvfølgelig er der lidt at tænke over og bearbejde ...
Ift. At bøvse babyen af, så er det ikke rigtigt noget jeg bruger
. Jeg spurgte sundhedsplejersken om det var nødvendigt, - hun sagde at det kun var hvis jeg oplevede det som et behov. Jonathan (som han hedder
) spiser ret jævnt og falder konsekvent i søvn (ekstatisk nydelse

efter sidste tår. Og han synes altså ikke, at det er rart så at skulle op på skulderen og alt muligt. Han kaster lidt ren mælk op fra tid til anden, det tager jeg ved at lægge stofble under hans hovede når han sover og ellers bare tørre efter når det sker.
Mht hud mod hud, så er det ikke ‘et krav’ efter de første dage, men det skulle stadig frigøre oxytocin. Så hvis man har lidt udfordringer med amning eller manglende trivsel ved barnet, kan det være godt. Jeg praktiserer det stadig ind imellem ved amning for vores begges velværes skyld
Vi har en bedside-crib, men han ligger faktisk i min seng om natten med egen dyne. Det er bare nemmest ift amning og han virker så tilfreds med at ligge og putte og kigge på mig, selv om jeg evt. sover.
Vi har nogle aftener haft udfordringer med at jeg ikke har mælk nok til ham. Det er især sket når han har sovet virkelig meget om dagen og derfor ‘kommer bagud’. SP sagde at det var vigtigt han så arbejdede for mælken så mælken løb mere til, til andre aftener, men i forgårs blev det altså for synd for ham. Der gav vi så en flaske mme og det var det helt rigtige, -han slappede af og sov med det samme. Men ellers prøver jeg at tilbyde hyppigt i hans vågne timer, og så går det som regel ret fint døgnet rundt.
Hvor længe har I blødt efter fødslen? Jeg bløder stadig en del og er ved at være lidt træt af det... Jeg sendte kæresten ud at købe bind, og han kom hjem med trusse-indlæg - haha. Vi kan ikke bruge Remas bleer, så dem står jeg så med en saks og klipper ud til bind indtil jeg har fået købt...
Til gengæld er kiloene til min store overraskelse raslet af, jeg er allerede 12 kg lettere og mangler kun 4-5 kg ned til hvor jeg startede.
I må have en god søndag derude 
S: Har I givet Jonathan mere MME? Der er lang tid til min tid med SP på tirsdag, så kan jo måske lige høre dig. Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre, for vil jo gerne amme fuld tid, men jeg vil heller ikke, at hun er utilfreds og sulten. Hun virkede jo super glad for de 60 ml MME hun lige fik, men det er jo vel bare det med, at jo mindre hun sutter ved mig, jo mindre mælk producerer jeg vel... og hvis hun tager Ok på, og måske bare er ‘snacky’
så bør hun måske så bare udholde at være utilfreds lidt, og så må jeg prøve at aflede hende... øhm... hvordan tænker I om amning og MME ift. Jonathan?