Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2021

Flintstone21

Jeg læser hvad i skriver og følger med, men har en ret ked af det baby for tiden, så overskuddet er der ikke lige til at skrive en masse. Hun er stadigvæk skide lækker, men for helvede.. det startede lige så godt. 
Vi skal til kiropraktor i morgen. 
dejligt at i har det godt. Jeg vender stærkt tilbage ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Det er jeg ked af at høre Flintstone. Håber I snart finder ud af hvad der trykker det lille vidunder. God bedring med hende. 
Godt at høre at du stadig er med på sidelinjen. 

Ibsy: det er jo meget normalt at man ikke kan være glad hele tiden  jeg har selv gennemgående været lykkelig, men vi har haft lidt mange gæster den sidste tid, og ikke alle besøg har været lige behagelige ift samspillet mellem de tilstedeværende. Så jeg er lidt drænet og eftertænksom/ trist på den front. Jeg ser frem til at få en ny hverdag i gang på mine egne præmisser.

Anmeld Citér

29. april 2021

Ipsum

Jeg havde nok fortrængt, hvor hårdt det er, når ens baby ikke kan stilles tilpas med noget. Både hårdt i armene at bære på hende næsten hele tiden og alt det andet jeg prøver, der virker måske i få min og så fortsat utilfreds baby. Lige indtil noget virker i længere tid fx 10 min eller indtil det er sovetid igen efter ca. 2 timer, hvor hun falder i søvn enten af tilfredshed eller af udmattelse over ikke at blive hørt? ���� godt jeg har en tid hos SP på tirsdag. ... nu kan jeg bedre finde ud sf at køre med hende. 
Hun ser ellers ud til at have det godt. Har fået lækker dobbelthage osv. men lige nu her, slugte hun sine første 60 ml MME i et hug næsten. ... så øv, måske har jeg ikke mælk nok til hende alligevel... 

Har også prøvet en stræk vikle her til morgen (en Je Porte Mon Bebe) Alicia kan vist godt lide det, så det tegner jo meget godt. Men mit vikleri lignede slet ikke det i den franske video... tuledu tata la bras avec pla ba donc se dut.. OMG hvad fanden skal man? Synes ellers jeg gjorde, hvad de viste. Nå men resultatet var, at hun lå helt skævt og krøllet. Det tænker jeg ikke er meningen. Min veninde, der sku give mig viklekursus har sygt barn og noget med en bil, så der går nok længere tid. 

Anmeld Citér

29. april 2021

Ipsum

Sjæleven skriver:

Dejligt at se at I har det godt derude   Der er meget jeg gerne vil svare på, men ved ikke om jeg husker det hele

Nova er et rigtigt fint navn C, og dejligt I landede på Alicia,  Ibsy.

@Ibsy: mht. fødslen så var den jo noget barsk, men den alt-overskyggende følelse ved mig er en enorm lettelse over at han kom vel ud og er så fin. Jeg er fuld af taknemmelighed. Men selvfølgelig har jeg tænkt over om noget kunne være gjort anderledes, og især tænker jeg at jeg ikke skulle have ligget ned efter at være konstateret fuldt åben. Så tror jeg faktisk de gode presseveer ville være kommet naturligt, da jeg mærkede optræk til dem. Jeg synes aldrig jeg siden fik samme type veer, heller ikke med ve-droppet.
 Det går fremad for hver dag med underlivet, men det er noget fremmedartet for mig med hævelser og syninger, og jeg kunne nok godt have tænkt mig mere information om hvad de har lavet, og hvornår det vil være helt i orden igen. Men jeg holder fast i at det går den rigtige vej og nok skal blive helt fint igen, når nu de har sagt det. 
Så jeg er ikke traumatiseret, men selvfølgelig er der lidt at tænke over og bearbejde ... 

Ift. At bøvse babyen af, så er det ikke rigtigt noget jeg bruger  . Jeg spurgte sundhedsplejersken om det var nødvendigt, - hun sagde at det kun var hvis jeg oplevede det som et behov. Jonathan (som han hedder ) spiser ret jævnt og falder konsekvent i søvn (ekstatisk nydelse &nbsp efter sidste tår. Og han synes altså ikke, at det er rart så at skulle op på skulderen og alt muligt. Han kaster lidt ren mælk op fra tid til anden, det tager jeg ved at lægge stofble under hans hovede når han sover og ellers bare tørre efter når det sker. 

Mht hud mod hud, så er det ikke ‘et krav’ efter de første dage, men det skulle stadig frigøre oxytocin. Så hvis man har lidt udfordringer med amning eller manglende trivsel ved barnet, kan det være godt. Jeg praktiserer det stadig ind imellem ved amning for vores begges velværes skyld  
Vi har en bedside-crib, men han ligger faktisk i min seng om natten med egen dyne. Det er bare nemmest ift amning og han virker så tilfreds med at ligge og putte og kigge på mig, selv om jeg evt. sover. 
Vi har nogle aftener haft udfordringer med at jeg ikke har mælk nok til ham. Det er især sket når han har sovet virkelig meget om dagen og derfor ‘kommer bagud’. SP sagde at det var vigtigt han så arbejdede for mælken så mælken løb mere til, til andre aftener, men i forgårs blev det altså for synd for ham. Der gav vi så en flaske mme og det var det helt rigtige, -han slappede af og sov med det samme. Men ellers prøver jeg at tilbyde hyppigt i hans vågne timer, og så går det som regel ret fint døgnet rundt. 

Hvor længe har I blødt efter fødslen? Jeg bløder stadig en del og er ved at være lidt træt af det... Jeg sendte kæresten ud at købe bind, og han kom hjem med trusse-indlæg - haha. Vi kan ikke bruge Remas bleer, så dem står jeg så med en saks og klipper ud til bind indtil jeg har fået købt...

Til gengæld er kiloene til min store overraskelse raslet af, jeg er allerede 12 kg lettere og mangler kun 4-5 kg ned til hvor jeg startede. 

I må have en god søndag derude

S: Har I givet Jonathan mere MME? Der er lang tid til min tid med SP på tirsdag, så kan jo måske lige høre dig. Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre, for vil jo gerne amme fuld tid, men jeg vil heller ikke, at hun er utilfreds og sulten. Hun virkede jo super glad for de 60 ml MME hun lige fik, men det er jo vel bare det med, at jo mindre hun sutter ved mig, jo mindre mælk producerer jeg vel... og hvis hun tager Ok på, og måske bare er ‘snacky’  så bør hun måske så bare udholde at være utilfreds lidt, og så må jeg prøve at aflede hende... øhm... hvordan tænker I om amning og MME ift. Jonathan? 

Anmeld Citér

29. april 2021

Ipsum

Maybebaby: Gik også et blenummer op, og det virker fint. Er faktisk glad for Nettos str. 2. 

Hvad har I alle af ammebh’er? Nogen I kan anbefale? Jeg synes alt strammer ubehageligt. Har nogle gamle bomulds-nogle fra H&M og ellers bare de Sloggi’er fra Føtex (seamless et eller andet) som er en alm. BH som jeg brugte i graviditeten. Sloggi laver vist desværre ikke amme-bh’er. Vil helst have noget i bomuld. 

Anmeld Citér

29. april 2021

Chihiroo

Jeg håber, I får noget ud af kiropraktorbesøget og hun får det bedre, Flintstone  

Og virkelig træls med de besøg, Sjæleven! Det er da slet ikke det, man har brug for, som nybagt forælder. 

Har du fået vejet hende, Ibsy? Hvis hun er i trivsel og tager fint på, tror jeg sagtens, du har nok mælk, og at hun bare sluger MME’en, fordi det er nemmere for hende end at amme. Gjorde I brug af paced bottle feeding?

Her har vi også haft et par hårde dage. Hun har fået en noget kortere lunte, især om aftenen, og vi havde lige et par dage, hvor hun virkede utrøstelig fra 20 til 02. Nu er slyngevuggen, pilatesbold og liggende amning vores redning. Heldigvis er hun i trivsel og vokser godt (knapt 1kg på 2 uger ), og super dejlig. Hun har indtil videre også taget en god 2-3 timers lur hver formiddag, hvor far har babyalarmtjansen og jeg kan have noget “mig”-tid. Det er SÅ rart og gør virkelig meget for psyken, kan jeg mærke. Gør I noget, for at passe på jer selv?

Anmeld Citér

29. april 2021

Ipsum

Og Flintstone: Jeg er spændt på, hvad kiropraktoren siger i dag. Det er benhårdt med utilfreds baby ��

Anmeld Citér

30. april 2021

Sjæleven

Vi har givet Jonathan en ekstra flaske mme 3 aftener - sådan lige inden natten. Det er hvis han i forvejen har knoklet i timevis med at die ved mig, og så fortsat ikke er tilfreds. Det er ikke sket flere aftener i træk, men virker lidt afhængigt af hvor meget han får spist om dagen. Han er indtil videre en rigtigt sovebaby, som næsten kan sove dagen væk. Han bliver ammet jævnligt alligevel, men vi oplever at han er mere sulten om aftenen, hvis han har sovet meget om dagen, og der kan min mælkeproduktion ikke følge med. Han vågner typisk første gang ved 2-tiden om natten, og der har jeg fint med mælk igen. 

Ibsy, er du opmærksom på at lægge hende i flere ammestillinger til det samme bryst for at få tømt helt?  (det er du sikkert). Ellers tror jeg det er meget normalt at man oplever perioder, hvor man har svært ved at følge med, fordi baby jo skal have mere at spise. Der er det vigtigt at de får lov at arbejde for sagen, så kroppen kan opjustere mælkeproduktionen  - siger min sundhedsplejerske. Vi har bare nået en grænse nogle aftener her. 

Generelt er jeg forsigtig med at give mme, da kroppen kan nedjustere mælkeproduktionen. Vi har været nødt til at give mme en formiddag også, da jeg var til tandlæge, men ellers er det først noget jeg giver, når baby har gjort hvad den kunne ved brystet.  

Og så tænker jeg ikke det er et nederlag, men et hjælpemiddel til at tilfreds baby  

Anmeld Citér

30. april 2021

Sjæleven

Chihiroo skriver:

Jeg håber, I får noget ud af kiropraktorbesøget og hun får det bedre, Flintstone  

Og virkelig træls med de besøg, Sjæleven! Det er da slet ikke det, man har brug for, som nybagt forælder. 

Har du fået vejet hende, Ibsy? Hvis hun er i trivsel og tager fint på, tror jeg sagtens, du har nok mælk, og at hun bare sluger MME’en, fordi det er nemmere for hende end at amme. Gjorde I brug af paced bottle feeding?

Her har vi også haft et par hårde dage. Hun har fået en noget kortere lunte, især om aftenen, og vi havde lige et par dage, hvor hun virkede utrøstelig fra 20 til 02. Nu er slyngevuggen, pilatesbold og liggende amning vores redning. Heldigvis er hun i trivsel og vokser godt (knapt 1kg på 2 uger ), og super dejlig. Hun har indtil videre også taget en god 2-3 timers lur hver formiddag, hvor far har babyalarmtjansen og jeg kan have noget “mig”-tid. Det er SÅ rart og gør virkelig meget for psyken, kan jeg mærke. Gør I noget, for at passe på jer selv?

Det lyder godt at hun er i trivsel Chihiroo, -hold da op en vægtstigning  

og lyder hårdt med de aftener/ nætter hvor hun er svær at berolige. Jeg har tænkt mig at købe en slyngevugge med motor, hvis Jonathan skulle blive ‘vanskeligere’. 

Her lader jeg også far tage baby fra tid til anden, så jeg kan lave lidt andet. Også det at få en lur uden at have et øre på baby er guld værd. Far arbejder hjemme, så han kan sagtens passe i formiddagsluren. 

Jeg har tænkt mig at gå i gang med at læse romaner under amningerne. Jeg trænger virkelig til at få nogle nye/andre perspektiver ind i mit hovede end lige babypraktik. 

Anmeld Citér

30. april 2021

Sjæleven

Ipsum skriver:

Maybebaby: Gik også et blenummer op, og det virker fint. Er faktisk glad for Nettos str. 2. 

Hvad har I alle af ammebh’er? Nogen I kan anbefale? Jeg synes alt strammer ubehageligt. Har nogle gamle bomulds-nogle fra H&M og ellers bare de Sloggi’er fra Føtex (seamless et eller andet) som er en alm. BH som jeg brugte i graviditeten. Sloggi laver vist desværre ikke amme-bh’er. Vil helst have noget i bomuld. 

Jeg har ingen amme-bh’er  -eller jeg har 2, som er alt for stramme. Så jeg bruger sloggi (sports-bh-agtigt), som jeg så løfter op over brystet under amning. 

Ville gerne have amme-bh, men aner virkelig ikke hvilken størrelse jeg skal bestille, og har ikke lige haft rum til at sætte mig ind i måletabeller mv  så jeg tager også gerne imod anbefalinger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.