Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2021

Ipsum

Hvor er det dejligt at høre, Sjæleven! ��og kan virkelig godt forstå (og huske) det med ikke at kunne sidde ned. Selvom min bristning med nr 1 ikke var så slem som din. Hvordan har du det med, hvordan fødslen gik? For sådan en pjevset hypokonder som mig, lyder det som en meget barskt forløb. Men du virker jo som en lidt mere hårdfør type end mig, så det har du sikkert bare taget det oppe fra og ned. 
Har I andre, udover Maybebaby, fundet et navn endnu? Vi var jo ellers lige landet på Alicia, men så blev min kæreste i tvivl. I morges var jeg i tvivl. Med storebror vidst vi navnet 6 timer efter fødslen. Det kunne ikke være anderledes. Her er ingen navne bare stærke, gode og smukke nok. Hun er simpelthen så fin. Yndige øjenbryn og store lidt skrå øjne. Og mørkt hår. Har nu fået tanket godt op med double-cream i hendes lækre kinder ❤️ Og er ved at få en dobbelthage ���� Det gør hende ikke mindre yndig... siger vi helt objektivt ��

Flintstone: hvordan tager storebror det at have fået en lillesøster? Jeg savner min dreng. Min kæreste har af sig selv taget alt omkring storebror. Næsten. Andet giver heller ikke mening, fordi jeg har bare ammet og puslet ca. hele tiden. Nu er der lidt flere pause, hvor jeg også kan lege med min søn. Men der er virkelig underligt ikke at være helt tæt på ham med alt, som jeg plejer. Men han tager det så fint. Er nysgerrig og omsorgsfuld og stolt over for andre, af hende. Det smelter mit hjerte ❤️�� 

Har I hørt noget om mødregrupper ved jer? Heldige jer, at SP kommer på hjemmebesøg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!

Ej, hvor er det dejligt at læse, hvor meget I allesammen hygger med de små ny  

Jeg har heller ikke været på, for jeg troede ligesom Flintstone, at man fik en mail, når der var nye indlæg - det gjorde jeg et par gange i starten

@Ibsy: Jeg synes, at Alicia er et skønt navn! Og din søn lyder til at tage den nye udfordring med oprejst pande og masser af gåpåmod. Hvor gammel er det nu, han er? Jeg ville være rigtig stolt af ham, hvis han var min  Men også en rigtig god idé med gaven fra lillesøster, det skal helt sikkert nok forstærke hans velvilje.

Hos os kommer SP også hjem, og jeg er kommet i en mødregruppe (starter først op midt i maj, så børnene er “gamle nok”. Jeg er rigtig glad for SP-besøg, men jeg har jo også tusind førstegangsmor-spørgsmål  Hvis det var mit andet barn og jeg skulle køre efter det, ville jeg nok prioritere lidt hårdere hvornår jeg opsøgte hende, men jeg tror jeg ville prioritere enkelte besøg for lige at få tjekket op på diverse.

@Sjæleven: Det er dejligt, at du har mulighed for at restituere  Min søsters søn kom også til verden med kop, og hun forstuvede halebenet undervejs og kunne ikke sidde i et par uger bagefter. Jeg har vist læst et sted, at man ikke må sidde på de der donut-puder, men det var altså en stor hjælp for hende

Jeg nyder virkelig at være sammen med min lille gryntegris. Elsker når hun smiler til mig, selvom jeg godt ved, at det ikke er et rigtigt, bevidst smil, men bare en grimasse, hun øver sig på. For det meste bliver det efterfulgt af en prut - men det er også godt, for hun begyndte at have ret ondt i maven et par dage før hun blev 3 uger. Det er så synd! Jeg tror hun sluger for meget luft, når hun spiser, og så er hun dårlig til at få bøvset af, fordi hun altid falder i søvn, mens hun spiser  Men ellers går det OK med amning. Hun spiser stadig meget ofte og længe og begyndte at være urolig om aftenen og kaste sig rundt, hive i brystvorten og klynke. Så jeg var bekymret for, om jeg havde nok mælk, indtil SP var på besøg i mandags og konstaterede en vægtstigning på 900 g (!) på to uger  Til gengæld har hun fået trøske, så nu er jeg i gang med danskvand-“behandling”. Kan ikke få det til at stemme i mit hoved, hvorfor det skulle have en effekt, men nu må vi se.

Jeg synes også det med temperaturregulering er sygt svært! Bliver jeres babyer også meget varme, når I ligger hud mod hud? Astrid bliver helt svedig, så jeg tør næsten ikke ligge hos mig ret længe ad gangen, selvom vi begge elsker det! Jeg har lånt en t-shirt-vikle af min søster, og der sker det samme, når hun sidder i den

Anmeld Citér

24. april 2021

Chihiroo

Ibsy, her skal vi også ned til SP, men det tager kun 10 min. gang, så det gør os ikke noget. Vi synes det er rart at have en fagperson til at holde øje med hendes udvikling, men hvis du føler, det tager mere end det giver, så synes jeg da bare du skal lade være. Apropos mødregruppe er min SP allerede ved at danne en. Jeg synes Alicia er så fint et navn! Men selvfølgelig skal det passe til personen. Først havde vi overvejet Vilde, men det er lidt for “lyshåret skandinaver” til vores datter, så vi endte på Nova.

Sjæleven, dejligt at høre det går godt og at din dreng er mild, så du også kan prioritere din egen heling!

MaybeBaby, det med utålmodige og klynkende babyer ved brystet kan jeg kun nikke genkendende til. Det er altså lidt hårdt. Men godt at hun vokser, det er jo ren fløde, du producerer! Påklædning kæmper vi også med - det er oftest nøgen, hvis det er hud-mod-hud, og ellers har hun oftest bare en body og sokker på.

Anmeld Citér

24. april 2021

Ipsum

Dejligt at høre, hvordan I har det �� at man ikke er alene med at have sådan en lille bitte pus i huset. Selvom vi har prøvet det før, er det pænt overvældende. 
Vores dreng er 3,5 år. Og vi endte med Alicia. Svigerforældrene var også vilde med det. Og det passer rigtig godt til hende, synes vi jo �� selvom det måske er et lidt atypisk navn. Har altid tænkt vi sku have børn med enkle navne, hvor folk ikke siger ‘hvad?’ Når de siger deres navn... men herregud. Intet andet passer på hende og på vores efternavne. 

Maybebaby: Mht bøvser- min søn faldt også altid i søvn. SP sagde jeg ku trykke ham på hænder og fødder, så vågnede han lidt op og spiste videre. Som et lille tærskeværk. �� Max sødt. måske ku det hjælpe. Og bøvs: der ville jeg bare tage hende op med albuerne over din skulder. Helt op. Og så gynge i knæene/sidde og hoppe let på en pilatesbold/på en sengekant. Og få en bøvs klaret i halv-søvne. 
Alicia gylper. Måske 5 gange i døgnet, så ikke sp galt vel. Men ofte efter en gang gul raketlort smat. Dvs. når jeg skifter hende, så gylper hun ud over det hele... såå... det er en fedtet omgang at skifte hende... Nu prøvede jeg lige at lægge noget ind under puslepuden, så hun kom lidt op. Hun gylpede ikke da jeg løftede måsen og lorten var heldigvis ikke helt op af ryggen... denne gang... succes? ���� 

Jeg skal vist blive lidt bedre til at bøvse hende af og måske vente lidt med at skifte bleen efter jeg har ammet hende... the optimization game begins... ��

Hvis hun får nok at spise, hvorfor græder hun så, tror I? Er det ‘bare’ maven? Eller...? Alicia græder måske 1-3 min. I alt på et døgn. Dvs. Aldrig... hun har perioder, især tidlig aften, hvor hun er ked af det. Som om hun har ondt. Tænker det er maven. Igår endte det i en kollosal lorteble. Ellers er hun mere bare ustabil. Sådan sover i 10 min. Og så piver. Og så mad, og bøvse, holde, babywrap, gå ture rundt om bordet. Som regel falder hun til ro af noget af det. 
Bruger I alle det med at svøbe? Jeg lærte det jo sent med storebror, og nu er Alicia stort set ikke andet end svøbt ret tæt ind i sin dyne, som en wrap fra en tankstation. Og så er hun i mine arme. Så jeg gør alt med een hånd. Det er hyggeligt, men avs min babyløfter-muskel på ryggen. Må snart få lært det der vikle-noget. Hun falder som regel til ro derinde i sin wrap. Det er vildt dejligt at se, ST hun putter så hyggeligt. 
Hud mod hud havde jeg i de første fire dage. Havde slet ikke lyst til andet. Men så ville jeg sove selv og havde fået købt mig en babynest. Så kom hun i bodystocking. Og dejligt at få sovet. Nu har jeg hende egentlig mest i body/natdragt. For at hun ikke bliver kold. Og så jeg ikke skal rumstere tøj af og på hende hele tiden. 
men havde da lige et par timer igår med hende klistrende til min brystkasse/mave �� På sedlen fra sygehuset om trivsel, synes jeg bare der står noget med hud mod hud de første par dage. Altså alt det med blodsukker osv... eller hvor længe tror I man skal prioritere hud mod hud, hvis man synes det er upraktisk og hun og jeg kan risikere at blive kolde på skuldrene? 
En sidste ting: jeg har det faktisk helt Ok med at amme denne her gang! Sidst blev jeg aldrig glad for det. Men nu synes jeg faktisk næsten egentlig, at det er hyggeligt. Måske fordi jeg er ældre og de der bryster ikke bliver brugt til så meget andet alligevel længere �� sexy girl on the beach-livet er måske ligesom rullet fordi mig �� så nu er det bare fedt at være en mor-krop og give Alicia et godt immunsystem og hvad det ellers er, det er godt for. Også dejligt, at der er brug for een ���� det er sgu lidt sejt, at al det hun vokser de næste mange måneder kun skyldes noget jeg kan give hende �� så kan man tale om ‘impact’... gå hjem Impact på jobbet �� alt andet end familien er ligegyldigt. Og det er skønt at føle den prioritering... nå nu skal jeg lægge tøj sammen. Alle de andre sover, og der er ca. 5 maskiner foran mig. 

Anmeld Citér

24. april 2021

MaybeBaby!

Ipsum skriver:

Dejligt at høre, hvordan I har det �� at man ikke er alene med at have sådan en lille bitte pus i huset. Selvom vi har prøvet det før, er det pænt overvældende. 
Vores dreng er 3,5 år. Og vi endte med Alicia. Svigerforældrene var også vilde med det. Og det passer rigtig godt til hende, synes vi jo �� selvom det måske er et lidt atypisk navn. Har altid tænkt vi sku have børn med enkle navne, hvor folk ikke siger ‘hvad?’ Når de siger deres navn... men herregud. Intet andet passer på hende og på vores efternavne. 

Maybebaby: Mht bøvser- min søn faldt også altid i søvn. SP sagde jeg ku trykke ham på hænder og fødder, så vågnede han lidt op og spiste videre. Som et lille tærskeværk. �� Max sødt. måske ku det hjælpe. Og bøvs: der ville jeg bare tage hende op med albuerne over din skulder. Helt op. Og så gynge i knæene/sidde og hoppe let på en pilatesbold/på en sengekant. Og få en bøvs klaret i halv-søvne. 
Alicia gylper. Måske 5 gange i døgnet, så ikke sp galt vel. Men ofte efter en gang gul raketlort smat. Dvs. når jeg skifter hende, så gylper hun ud over det hele... såå... det er en fedtet omgang at skifte hende... Nu prøvede jeg lige at lægge noget ind under puslepuden, så hun kom lidt op. Hun gylpede ikke da jeg løftede måsen og lorten var heldigvis ikke helt op af ryggen... denne gang... succes? ���� 

Jeg skal vist blive lidt bedre til at bøvse hende af og måske vente lidt med at skifte bleen efter jeg har ammet hende... the optimization game begins... ��

Hvis hun får nok at spise, hvorfor græder hun så, tror I? Er det ‘bare’ maven? Eller...? Alicia græder måske 1-3 min. I alt på et døgn. Dvs. Aldrig... hun har perioder, især tidlig aften, hvor hun er ked af det. Som om hun har ondt. Tænker det er maven. Igår endte det i en kollosal lorteble. Ellers er hun mere bare ustabil. Sådan sover i 10 min. Og så piver. Og så mad, og bøvse, holde, babywrap, gå ture rundt om bordet. Som regel falder hun til ro af noget af det. 
Bruger I alle det med at svøbe? Jeg lærte det jo sent med storebror, og nu er Alicia stort set ikke andet end svøbt ret tæt ind i sin dyne, som en wrap fra en tankstation. Og så er hun i mine arme. Så jeg gør alt med een hånd. Det er hyggeligt, men avs min babyløfter-muskel på ryggen. Må snart få lært det der vikle-noget. Hun falder som regel til ro derinde i sin wrap. Det er vildt dejligt at se, ST hun putter så hyggeligt. 
Hud mod hud havde jeg i de første fire dage. Havde slet ikke lyst til andet. Men så ville jeg sove selv og havde fået købt mig en babynest. Så kom hun i bodystocking. Og dejligt at få sovet. Nu har jeg hende egentlig mest i body/natdragt. For at hun ikke bliver kold. Og så jeg ikke skal rumstere tøj af og på hende hele tiden. 
men havde da lige et par timer igår med hende klistrende til min brystkasse/mave �� På sedlen fra sygehuset om trivsel, synes jeg bare der står noget med hud mod hud de første par dage. Altså alt det med blodsukker osv... eller hvor længe tror I man skal prioritere hud mod hud, hvis man synes det er upraktisk og hun og jeg kan risikere at blive kolde på skuldrene? 
En sidste ting: jeg har det faktisk helt Ok med at amme denne her gang! Sidst blev jeg aldrig glad for det. Men nu synes jeg faktisk næsten egentlig, at det er hyggeligt. Måske fordi jeg er ældre og de der bryster ikke bliver brugt til så meget andet alligevel længere �� sexy girl on the beach-livet er måske ligesom rullet fordi mig �� så nu er det bare fedt at være en mor-krop og give Alicia et godt immunsystem og hvad det ellers er, det er godt for. Også dejligt, at der er brug for een ���� det er sgu lidt sejt, at al det hun vokser de næste mange måneder kun skyldes noget jeg kan give hende �� så kan man tale om ‘impact’... gå hjem Impact på jobbet �� alt andet end familien er ligegyldigt. Og det er skønt at føle den prioritering... nå nu skal jeg lægge tøj sammen. Alle de andre sover, og der er ca. 5 maskiner foran mig. 

Jeg synes ikke, at Alicia er et af de navne, det er umuligt at forstå eller stave til, når man hører det, så jeg tænker I bliver glade for at have valgt  det, når nu det er det, der passer til hende  Og Nova er også rigtig sødt, C!

Tak for bøvsetips! Måske skal jeg bare prøve lidt længere, når hun halvsover. Troede faktisk ikke det kunne lykkes der, for hun har aldrig bøvset når hun var så træt. Når jeg bruger tryk under fødder/i hænder/på kinder-tricket “vågner” hun kun lige nok til at sutte videre  Hun holder et meget insisterende vakuum, selvom hun næsten sover. Jeg er vildt imponeret over deres kind- og kæbekræfter!

Astrid græd heller aldrig i de første 2 uger, bortset fra hvis man prøvede at skifte hende lige når hun var vågnet, uden at give hende mad først (jeg ved da heller ikke, hvad jeg bilder mig ind, sådan at forsøge at snyde hende for mad ). I den situation græder hun stadig, så vi skifter kun før mad, hvis det er en lorteble. Og ellers græder hun lidt, hvis jeg er for langsom til at pakke ”madpakken” ud eller når hun har MEGET ondt i maven. Så nok max 30 min om dagen samlet set. Men hun piver/småklynker en del i løbet af dagen (tiltagende, jo senere det bliver) især når man prøver at lægge hende vågen i babynest/seng og så der om aftenen under amning. 

Vi gik i øvrigt en str. op i bleer for nylig, fordi hun pludselig sked sig selv op ad ryggen flere gange i løbet af et par dage. Måske kan det hjælpe hos jer også, Ibsy? Og libero virker ikke for os, de er ligesom for lavtaljede til hendes tynde snaskede afføring. Den anden dag sked hun en stråle ”efter mig” (hun ramte også) mens jeg var ved at skifte hende men hun gylper heldigvis sjældent meget (7-9-13), så det er ikke ligeså fedtet som hos dig! Dog tisser hun ofte, når hun ligger uden ble.

Jeg svøber ikke, for Astrid bliver sur, hvis hun ikke kan tage armene op til og over hovedet, når hun sover. Og jeg har ikke læst noget om, at man bør ligge meget hud mod hud efter de første par dage. Jeg gør det mest fordi det er lettere at duppe hende tør inden jeg lægger hende i sin egen seng end det er at skifte fra vådt til tørt tøj. For hun bliver helt sikkert svedig når hun spiser, uanset om hun og jeg har tøj på eller ej

Anmeld Citér

25. april 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Dejligt at se at I har det godt derude   Der er meget jeg gerne vil svare på, men ved ikke om jeg husker det hele

Nova er et rigtigt fint navn C, og dejligt I landede på Alicia,  Ibsy.

@Ibsy: mht. fødslen så var den jo noget barsk, men den alt-overskyggende følelse ved mig er en enorm lettelse over at han kom vel ud og er så fin. Jeg er fuld af taknemmelighed. Men selvfølgelig har jeg tænkt over om noget kunne være gjort anderledes, og især tænker jeg at jeg ikke skulle have ligget ned efter at være konstateret fuldt åben. Så tror jeg faktisk de gode presseveer ville være kommet naturligt, da jeg mærkede optræk til dem. Jeg synes aldrig jeg siden fik samme type veer, heller ikke med ve-droppet.
 Det går fremad for hver dag med underlivet, men det er noget fremmedartet for mig med hævelser og syninger, og jeg kunne nok godt have tænkt mig mere information om hvad de har lavet, og hvornår det vil være helt i orden igen. Men jeg holder fast i at det går den rigtige vej og nok skal blive helt fint igen, når nu de har sagt det. 
Så jeg er ikke traumatiseret, men selvfølgelig er der lidt at tænke over og bearbejde ... 

Ift. At bøvse babyen af, så er det ikke rigtigt noget jeg bruger  . Jeg spurgte sundhedsplejersken om det var nødvendigt, - hun sagde at det kun var hvis jeg oplevede det som et behov. Jonathan (som han hedder ) spiser ret jævnt og falder konsekvent i søvn (ekstatisk nydelse &nbsp efter sidste tår. Og han synes altså ikke, at det er rart så at skulle op på skulderen og alt muligt. Han kaster lidt ren mælk op fra tid til anden, det tager jeg ved at lægge stofble under hans hovede når han sover og ellers bare tørre efter når det sker. 

Mht hud mod hud, så er det ikke ‘et krav’ efter de første dage, men det skulle stadig frigøre oxytocin. Så hvis man har lidt udfordringer med amning eller manglende trivsel ved barnet, kan det være godt. Jeg praktiserer det stadig ind imellem ved amning for vores begges velværes skyld  
Vi har en bedside-crib, men han ligger faktisk i min seng om natten med egen dyne. Det er bare nemmest ift amning og han virker så tilfreds med at ligge og putte og kigge på mig, selv om jeg evt. sover. 
Vi har nogle aftener haft udfordringer med at jeg ikke har mælk nok til ham. Det er især sket når han har sovet virkelig meget om dagen og derfor ‘kommer bagud’. SP sagde at det var vigtigt han så arbejdede for mælken så mælken løb mere til, til andre aftener, men i forgårs blev det altså for synd for ham. Der gav vi så en flaske mme og det var det helt rigtige, -han slappede af og sov med det samme. Men ellers prøver jeg at tilbyde hyppigt i hans vågne timer, og så går det som regel ret fint døgnet rundt. 

Hvor længe har I blødt efter fødslen? Jeg bløder stadig en del og er ved at være lidt træt af det... Jeg sendte kæresten ud at købe bind, og han kom hjem med trusse-indlæg - haha. Vi kan ikke bruge Remas bleer, så dem står jeg så med en saks og klipper ud til bind indtil jeg har fået købt...

Til gengæld er kiloene til min store overraskelse raslet af, jeg er allerede 12 kg lettere og mangler kun 4-5 kg ned til hvor jeg startede. 

I må have en god søndag derude

Anmeld Citér

25. april 2021

Sjæleven

Og i forhold til mødregrupper, så er der ikke den slags her i kommunen. De holder i stedet nogle forældre-aftener i et forløb, hvor begge forældre kan komme og møde andre og så få foredrag om fx tandpleje mv. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om det ... 

Anmeld Citér

25. april 2021

MaybeBaby!

Sjæleven skriver:

Dejligt at se at I har det godt derude   Der er meget jeg gerne vil svare på, men ved ikke om jeg husker det hele

Nova er et rigtigt fint navn C, og dejligt I landede på Alicia,  Ibsy.

@Ibsy: mht. fødslen så var den jo noget barsk, men den alt-overskyggende følelse ved mig er en enorm lettelse over at han kom vel ud og er så fin. Jeg er fuld af taknemmelighed. Men selvfølgelig har jeg tænkt over om noget kunne være gjort anderledes, og især tænker jeg at jeg ikke skulle have ligget ned efter at være konstateret fuldt åben. Så tror jeg faktisk de gode presseveer ville være kommet naturligt, da jeg mærkede optræk til dem. Jeg synes aldrig jeg siden fik samme type veer, heller ikke med ve-droppet.
 Det går fremad for hver dag med underlivet, men det er noget fremmedartet for mig med hævelser og syninger, og jeg kunne nok godt have tænkt mig mere information om hvad de har lavet, og hvornår det vil være helt i orden igen. Men jeg holder fast i at det går den rigtige vej og nok skal blive helt fint igen, når nu de har sagt det. 
Så jeg er ikke traumatiseret, men selvfølgelig er der lidt at tænke over og bearbejde ... 

Ift. At bøvse babyen af, så er det ikke rigtigt noget jeg bruger  . Jeg spurgte sundhedsplejersken om det var nødvendigt, - hun sagde at det kun var hvis jeg oplevede det som et behov. Jonathan (som han hedder ) spiser ret jævnt og falder konsekvent i søvn (ekstatisk nydelse &nbsp efter sidste tår. Og han synes altså ikke, at det er rart så at skulle op på skulderen og alt muligt. Han kaster lidt ren mælk op fra tid til anden, det tager jeg ved at lægge stofble under hans hovede når han sover og ellers bare tørre efter når det sker. 

Mht hud mod hud, så er det ikke ‘et krav’ efter de første dage, men det skulle stadig frigøre oxytocin. Så hvis man har lidt udfordringer med amning eller manglende trivsel ved barnet, kan det være godt. Jeg praktiserer det stadig ind imellem ved amning for vores begges velværes skyld  
Vi har en bedside-crib, men han ligger faktisk i min seng om natten med egen dyne. Det er bare nemmest ift amning og han virker så tilfreds med at ligge og putte og kigge på mig, selv om jeg evt. sover. 
Vi har nogle aftener haft udfordringer med at jeg ikke har mælk nok til ham. Det er især sket når han har sovet virkelig meget om dagen og derfor ‘kommer bagud’. SP sagde at det var vigtigt han så arbejdede for mælken så mælken løb mere til, til andre aftener, men i forgårs blev det altså for synd for ham. Der gav vi så en flaske mme og det var det helt rigtige, -han slappede af og sov med det samme. Men ellers prøver jeg at tilbyde hyppigt i hans vågne timer, og så går det som regel ret fint døgnet rundt. 

Hvor længe har I blødt efter fødslen? Jeg bløder stadig en del og er ved at være lidt træt af det... Jeg sendte kæresten ud at købe bind, og han kom hjem med trusse-indlæg - haha. Vi kan ikke bruge Remas bleer, så dem står jeg så med en saks og klipper ud til bind indtil jeg har fået købt...

Til gengæld er kiloene til min store overraskelse raslet af, jeg er allerede 12 kg lettere og mangler kun 4-5 kg ned til hvor jeg startede. 

I må have en god søndag derude

De første 2,5 uge r her gik det med amning og bøvsning og kun “gylp” af ren mælk præcis som du beskriver det med Jonathan (også et flot navn ), så jeg havde nået at tænke, at hun nok bare var en af de babyer, der ikke havde behov for at bøvse  Men det har hun vist nu

Jeg bløder stadig her efter 4 uger, men kan faktisk pt for det meste nøjes med trusseindlæg. I starten bestilte jeg bind online, fordi jeg ikke kunne overskue at forklare min kæreste, hvad jeg skulle bruge  Men rimelig optimistisk med trusseindlæg i starten - så din kæreste ikke de kæmpe bind, du fik på hospitalet? Haha  Men de er jo søde til at forsøge at hjælpe  

Efter de første par uger tog blødningen pludselig til. Jeg blev først bekymret, men jeg kom frem til, at det var naturligt nok og skyldtes, at jeg begyndte at gå tur med barnevognen og andre mere fysisk krævende ting, efter at jeg havde været meget stationær i det første stykke tid. I øvrigt sjovt med bleerne. Vi har testet libero, Coop og lupilu, men hos os er Remas dem, der dur Hvilke bruger I andre?

Jeg synes også det er helt vildt, hvor hurtigt maven og vægten er kommet til at ligne sig selv. Der er selvfølgelig ikke rigtigt nogen muskler tilbage, men en uge efter fødslen kunne man slet ikke se, at jeg havde været gravid! Jeg har tabt mig ca. 4 kg ift. før-gravid-vægten, så kan passe tøj nu, som jeg ikke har kunnet passe i flere år

Anmeld Citér

26. april 2021

Sjæleven

MaybeBaby! skriver:

De første 2,5 uge r her gik det med amning og bøvsning og kun “gylp” af ren mælk præcis som du beskriver det med Jonathan (også et flot navn ), så jeg havde nået at tænke, at hun nok bare var en af de babyer, der ikke havde behov for at bøvse  Men det har hun vist nu

Jeg bløder stadig her efter 4 uger, men kan faktisk pt for det meste nøjes med trusseindlæg. I starten bestilte jeg bind online, fordi jeg ikke kunne overskue at forklare min kæreste, hvad jeg skulle bruge  Men rimelig optimistisk med trusseindlæg i starten - så din kæreste ikke de kæmpe bind, du fik på hospitalet? Haha  Men de er jo søde til at forsøge at hjælpe  

Efter de første par uger tog blødningen pludselig til. Jeg blev først bekymret, men jeg kom frem til, at det var naturligt nok og skyldtes, at jeg begyndte at gå tur med barnevognen og andre mere fysisk krævende ting, efter at jeg havde været meget stationær i det første stykke tid. I øvrigt sjovt med bleerne. Vi har testet libero, Coop og lupilu, men hos os er Remas dem, der dur Hvilke bruger I andre?

Jeg synes også det er helt vildt, hvor hurtigt maven og vægten er kommet til at ligne sig selv. Der er selvfølgelig ikke rigtigt nogen muskler tilbage, men en uge efter fødslen kunne man slet ikke se, at jeg havde været gravid! Jeg har tabt mig ca. 4 kg ift. før-gravid-vægten, så kan passe tøj nu, som jeg ikke har kunnet passe i flere år

Knap var blækket tørt på mit indlæg i går, før jeg oplevede at Jonathan havde behov for hjælp til at bøvse  så du har helt ret MaybeBaby, det kan have noget med alder at gøre. Han havde en dag i går, hvor han bare spiste og spiste og spiste  så jeg sad pænt i sofaen i mange timer. I aftes endte vi med at give en flaske ved 22-tiden, da jeg ikke havde mere mælk, og så sov han helt til halv fem  og igen til halv otte, og nu sover han igen  

Smart med at bestille bind på nettet, det havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg havde instrueret min kæreste i at der bare skulle stå ‘normal’ på pakken, så kunne han ikke gå galt i byen  men det kan der så også stå på en kasse trusseindlæg  

MaybeBaby: Dejligt med din vægt! Du tog også meget lidt på, så vidt jeg husker? Sådan at du nærmest tabte dig, hvis man trak graviditetens vægt fra... det må være rart! Vi andre kommer nok til at kæmpe lidt med nogle rest-kilo. Men det er ok for mig, jeg drømmer om alle de ture jeg skal gå med barnevognen. 
Jeg er simpelthen så glad for at være sluppet af med den evige graviditets-sult. Seriøst, jeg kunne finde på at stå op om natten og drikke et par mundfulde ren fløde af sult-desperation  

Jeg har haft lidt svært ved at komme i gang med at spise efter fødslen, men det er nu skønt at være i den modsatte grøft og befriet for evindelig ulogisk sultfølelse... 

Ibsy, jeg tænker at jeg vil have gang i en vikle, som jeg har liggende,- mest for at kunne få mine hænder fri, efterhånden som han nok bliver mere krævende og måske ikke vil ligge selv. Men han virker ikke til at have behov for at blive ‘pakket ind’. Han vil hellere være helt tæt på mig på armen end at være lukket inde i fx en dyne. Og han har også meget armene over hovedet, når han sover. Det er nok forskelligt fra baby til baby, hvad de finder tryghed i.

Med bleer, der gaber Remas helt vildt på ryggen. Men de går kun til 4 kg, og han er som bekendt større  så måske kan vi bruge den næste vægtklasse. Libero sidder perfekt, men de er jo dyre, så vi vil prøve lidt forskelligt. Aldis bleer skulle være gode. 

I må have en god dag derude  

Anmeld Citér

27. april 2021

Ipsum

Jonathan er flot  Maybebaby: tænk at Astrid allerede er 4 uger gammel ❤️ 
Jeg er så småt holdt op med at bløde. Men den der placenta, som de opererede ud, tog jo vel så al blodet med, så der kun var en rift, måske... forestiller jeg mig. Ved storebror blødte jeg i månedsvis. 
Jeg synes jeg er træt i dag. Har også været en hård nat... storebror havde mareridt og kom ind til mig, og Alicia var sulten og utilfreds. Og vi lå vist alle dårligt...  Nå men jeg føler mig ikke ovenud lykkelig i dag... måske er det bare et sent anfald af babyblues... Nedturen efter opturen. 
Er I ovenud lykkelige hele tiden, eller er I også sådan lidt matte og ligeglade med det hele nogen gange? 
Jeg vil egentlig gerne ud i haven... logistik-udfordring. Og jeg har ikke været i bad endnu... �� Nå, må tage mig sammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.