Sjæleven skriver:
Hvordan har I det nu?
Her er Jonathans aftenuro helt tydeligt ved at aftage, jeg var helt ved at glemme hans godnatflaske den anden dag
Han har knækket koden til at vende sig fra ryg til mave. Det kom lige pludselig og nu gør han det hele tiden. Han kan dog ikke komme tilbage på ryggen igen endnu, så der hjælper jeg ham tit og ofte
jeg skal stadigvæk vugge ham i søvn i mine arme i løbet af dagen, men ikke så tit som før 
Astrid har det bedre. Hun fik det værre end før af medicinen - begyndte at vågne 7-10 gange hver nat
- så vi stoppede med at give hende det. Og efter en uges tid uden medicin, sov hun næsten 6 timer som første søvnstræk i forgårs nat
I nat var ikke god, men det vidste jeg lidt på forhånd, fordi hun ikke havde haft afføring siden kl. 13 om dagen. Jeg tror, at jeg vil prøve en mælkeproduktfri diæt i de næste par uger og se, om det gør en forskel. Men uanset hvad, er det dejligt, at det går bedre. Hun er også begyndt at kunne sove længere lure end én søvncyklus om dagen. Vi har købt en rockit, og den har jeg brugt et par dage, hvor hun så er kommet helt op på næsten 2,5 times middagslur. I dag har jeg ikke brugt den, men hun har sovet 1,5 time af sig selv de to lure, hun har fået indtil nu. Jeg håber, at det er en tendens 
Og hun har lært at rulle fra ryg til mave venstre om også. I de første ca. 10 dage, var det kun højre om. Og hun kan rotere lidt om sig selv. Jeg har ikke set hende gøre det, men er kommet tilbage, hvor hun har drejet sig 90 grader siden jeg så hende sidst
Så nu er der behov for et noget større blødt gulvareal, fordi man ikke helt ved, hvor hun ender! Hun kan stadig ikke komme fra mave til ryg, og jeg tror faktisk at der går længe, før hun lærer det. Hendes arme er slet ikke langt nok inde under hende, når hun ligger på maven, til at det fysisk kan lade sig gøre. Men hun har lært at ligge med hovedet til den ene side, hvis hun bliver træt. Eller at sige sure lyde indtil nogen vender hende om 
Jeg har også endelig taget lidt på
Til gengæld har jeg lige opdaget, at jeg har fået livmoderprolaps
Tror jeg i hvert fald, baseret på hvad jeg kan mærke og se. Har fået en tid hos en gyn/obs fysioterapeut næste torsdag, så må vi se, hvor slemt det står til. Ville ønske, at jeg havde været mere insisterende til 8-ugers undersøgelsen, hvor jeg sagde til min læge, at jeg ikke kan finde ud af at lave knibeøvelser, men hun mente, at jeg lige skulle prøve at få styr på det, fordi det var dyrt at gå til fysioterapeut 
Jeg har ikke ondt eller noget, men er selvfølgelig bekymret for, at det bliver værre - inkontinens og sådan, for sexlivet og for om jeg kan få flere børn eller om den dør er lukket, fordi jeg ikke havde overskud til at passe på mig selv 
Fysioterapeuten lød heldigvis ikke helt opgivende på mine vegne, da jeg bookede tiden, så jeg satser på, at de har nogle tricks! Men altså. Astrid er SÅ dejlig og glad og det hele værd, uanset hvordan det ender