Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!
Chihiroo skriver:

Dejligt at høre hvordan det går hos jer! Jeg tror, jeg har gået lidt i en boble, de seneste par måneder. Nova er blevet meget gladere og græder kun hvis hun er sulten/træt/overstimuleret; og når jeg tænker tilbage, græd hun faktisk virkelig meget, de første par måneder. Jeg tror, jeg lukkede lidt ned for mig selv emotionelt for at kunne være i det. Men nu går tingene rigtig godt! Vi er pt. på ferie på Samsø, og hun har bare taget det i stiv arm. Hun vågner stadig 5-6 gange i løbet af natten, men hendes 30 minutters lure om dagen er begyndt at blive meget længere. Wow, det gør også noget for overskuddet.

@MaybeBaby godt at høre, at du har taget på!  Og at Astrids lure bliver længere. Jeg har også hørt, at mælkefri diæt skulle være blid mod deres maver, så det er i hvert fald et forsøg værd! Jeg har også været lidt bekymret for mavegener ifm. opstart af mad, så vi venter også til 6 mdr. og prøver os nok ad med BLW. Jeg krydser fingre for, at det med livmoderen ikke er så slemt.

@sjæleven det lyder som om at Jonathan trives rigtig godt! Jeg glæder mig til at høre mere om jeres madeventyr. Har I prøvet at trilletræne med ham (mave til ryg)? Det kan være, at det viser ham, at det ikke er farligt at trille den vej, og han derfor tør gøre det. Nova triller ingen steder endnu, men hver gang vi lægger hende ned (på ryggen) triller vi hende langsomt om på maven (og omvendt når hun skal på ryggen/løftes op igen), så hun bliver bekendt med den bevægelse. Holder I snart dåb?

@Ipsum vi begynder også til rytmik, teknisk set i dag men grundet ferie kommer vi først afsted næste uge. Jeg glæder mig til at komme lidt ud. Jeg tænker også at købe et titurskort til en svømmehal, så vi også kan få brugt det lidt mere. Min mødregruppe gik også i vasken. Super ærgerligt, for jeg kender ikke rigtig nogen i området (jeg er fra Sydvestjylland og flyttede herop lige før corona); så jeg føler mig lidt som en eremit. Alicia lyder super dejlig!

Hvordan går jeres parforhold? Herhjemme savner vi sex og kærestetid, men hvornår vi har mulighed for det igen, ved jeg ikke lige. Jeg er stadig ret øm forneden, så en quickie er ikke sjov for nogen :/

PS. Er Sydvestjylland andet end en geografisk betegnelse, der kun bruges af esbjergensere for at understrege, at Esbjerg ikke ligger i Sønderjylland?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2021

Ipsum

Trilletræning, grød og alene-tid, hvor er I seje alle sammen!  
Jeg har slet ikke plads eller tid til at tænke på den slags. Får lagt Alicia på maven tit, og legetøj - her. Og så smøre madder og tørre fingre af inden leverpostejen havner rundt i hele huset. Og lege med biler, mens jeg lige skal sørge for, at intet småt legetøj havner nede ved Alicia. Og så piver hun og kommer op. Og så forfra. Men ja, det har jeg vist fortalt jer før. 
Parforholdet og det  går ellers helt fint her. Oplever egentlig bare større nærhed sammen i/på trods af al det her børnekaos. Men er godt nok udmattet generelt. Og alene-tid er ikke en ting. 
Men om lidt skal storebror hjem til min mor i en uge, og min kæreste skal på rejse med jobbet, så der bliver jeg Helt alene  med Alicia. Uden at skulle smøre madder og hente og lege. Og putte og damage control’e en tre-årig. Det bliver vildt. Underligt og fredeligt. Og jeg kommer til at savne ham, men det er nu også rart med lidt pause. 
Lige nu kan jeg simpelthen bare ikke sove, selvom jeg er totalt udmattet. Det der med Taliban og det forfærdelige i Texas om dårligere muligheder for abort kører rundt i hovedet på mig. Jeg bliver bare så vred over, at nogle i verden kan være så lede ved andre. Hvad fanden sker der? Hvorfor skal vi tilbage til fucking middelalderen?  Vil den slags lortetanker krybe ind flere steder i verden? Ukraine og Polen, Tyrkiet, hvad fanden sker der? Biden og Macron og Nye Merkel: Stop det! Please! Det føles som om jeg bliver kvalt. 
Jeg må prøve igen at holde op med at læse andet end sci fi, lokalavisen og baby.dk …  hvad kan jeg gøre? Give penge til mødrehjælpen? Giver til SOS børnebyerne og Naturfredningsforeningen og læger uden grænser… men altså… shit. 
Har I et tip til at sove/holde det ud, alt det forfærdelige man hører om hele tiden? Jeg prøver at tænke på, at der også sker mega meget godt for folk; helt vildt mange familier i Kina har det bedre end nogensinde osv. …? Og alle de dejlige historier om lykkelig kærlighed rundt om i verden, som ikke bliver fortalt. Dem må der vel også være helt utroligt mange af. Siden det modsatte så kan være en ‘nyhed’.

nå prøver at finde noget kedeligt men rart fra hylden, jeg kan læse. 

Anmeld Citér

4. september 2021

MaybeBaby!

Ipsum skriver:

Trilletræning, grød og alene-tid, hvor er I seje alle sammen!  
Jeg har slet ikke plads eller tid til at tænke på den slags. Får lagt Alicia på maven tit, og legetøj - her. Og så smøre madder og tørre fingre af inden leverpostejen havner rundt i hele huset. Og lege med biler, mens jeg lige skal sørge for, at intet småt legetøj havner nede ved Alicia. Og så piver hun og kommer op. Og så forfra. Men ja, det har jeg vist fortalt jer før. 
Parforholdet og det  går ellers helt fint her. Oplever egentlig bare større nærhed sammen i/på trods af al det her børnekaos. Men er godt nok udmattet generelt. Og alene-tid er ikke en ting. 
Men om lidt skal storebror hjem til min mor i en uge, og min kæreste skal på rejse med jobbet, så der bliver jeg Helt alene  med Alicia. Uden at skulle smøre madder og hente og lege. Og putte og damage control’e en tre-årig. Det bliver vildt. Underligt og fredeligt. Og jeg kommer til at savne ham, men det er nu også rart med lidt pause. 
Lige nu kan jeg simpelthen bare ikke sove, selvom jeg er totalt udmattet. Det der med Taliban og det forfærdelige i Texas om dårligere muligheder for abort kører rundt i hovedet på mig. Jeg bliver bare så vred over, at nogle i verden kan være så lede ved andre. Hvad fanden sker der? Hvorfor skal vi tilbage til fucking middelalderen?  Vil den slags lortetanker krybe ind flere steder i verden? Ukraine og Polen, Tyrkiet, hvad fanden sker der? Biden og Macron og Nye Merkel: Stop det! Please! Det føles som om jeg bliver kvalt. 
Jeg må prøve igen at holde op med at læse andet end sci fi, lokalavisen og baby.dk …  hvad kan jeg gøre? Give penge til mødrehjælpen? Giver til SOS børnebyerne og Naturfredningsforeningen og læger uden grænser… men altså… shit. 
Har I et tip til at sove/holde det ud, alt det forfærdelige man hører om hele tiden? Jeg prøver at tænke på, at der også sker mega meget godt for folk; helt vildt mange familier i Kina har det bedre end nogensinde osv. …? Og alle de dejlige historier om lykkelig kærlighed rundt om i verden, som ikke bliver fortalt. Dem må der vel også være helt utroligt mange af. Siden det modsatte så kan være en ‘nyhed’.

nå prøver at finde noget kedeligt men rart fra hylden, jeg kan læse. 

https://verdensbedstenyheder.dk/

Det er svært at blokere det negative ude, og selvom man ved, at der også er positive ting, er det rart en gang i mellem at læse konkrete gode historier, så det ikke bare er en abstrakt tanke om “det gode”.

Det lyder dejligt med lidt “afslapning” med kun ét barn! Og måske lige tilpas tid, til at du ikke kommer til at bruge mange dage på at savne din søn så meget, at det bliver for hårdt.

Jeg var på festival med min veninde i 12 timer i går! Og selvom jeg mange gange i løbet af tiden tænkte på, hvordan det mon gik derhjemme med en kæreste, der indtil da længst har haft ansvaret alene i 3 timer, hvor hun sov halvdelen af tiden, så var det ikke det, der fyldte hele tiden. Og jeg glæder mig til at komme afsted igen i dag, for de to har bare hygget sig og knyttet bånd uden mine overvågende øjne, der fortæller hvad hun godt/ikke kan lide, når han lige er ved at prøve sig frem

Anmeld Citér

4. september 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Her har jeg fundet ud af at mine ømme fødder skyldes et par for smalle sneakers og ikke så meget Jonathan og de hårde gulve , så Ibsy var inde på noget af det rigtige …  

Det går godt, jeg er slet ikke øm i kroppen mere, og vi er vel ude på den anden side af barnedåb med 41 mennesker i telt. Vi havde en virkelig dejlig dag hvor vejret artede sig efter mange regnfulde kolde dage. Jonathan var glad og harmonisk og smilede til alle, selv til præsten, og jeg havde ingen problemer med at han gik på rundgang blandt alle der ville holde. Han virkede til at synes det var sjovt og hyggeligt. Og 2 lange lure tog han også, - helt uden falde-i-søvn-problemer  

Der var meget arbejde med klargøring, leje af service, mad udefra og oprydning og undervejs i processen tænkte jeg at vi skulle have valgt en restaurant i stedet. Men det blev den perfekte havefest hvor børnene havde masser at plads at boltre sig på så det var det hele værd. 

Vi havde sundhedsplejerske for nogle dage siden og han er nu 73 cm og 8,74 kg. Og motorisk helt i top sagde hun. Så hans vilde vækst er ved at stabilisere sig nu, det er nok meget godt  
Da jeg var gravid forestillede jeg mig at komme til at være evigt bekymret for barnets udvikling osv, men i stedet har jeg været helt rolig hele vejen. Det er virkelig rart. Jeg troede også at jeg ville være disponeret for fødselsdepression, det har der heller ikke været skyggen af. 
@chihiroo: Jeg har kun trillet i det små med Jonathan, men faktisk var jeg for nylig til et oplæg med en fysioterapeut og 7 andre babyer på Jonathans alder, hvor vi fik vist øvelser hvormed vi kunne styrke deres motorik. Der skulle vi bl.a trille dem ret hurtigt hele vejen hen ad en yogamåtte og tilbage igen. Det var Jonathan fint med på og hjalp godt til, til begge sider. Herhjemme er status dog den samme, han vender sig til venstre fra ryg-til-mave og er ikke begyndt mave til ryg endnu. Jeg har så heller ikke trænet med ham pga. tidsmangel, og han skal nok finde ud af det tænker jeg  han er i stedet begyndt momentvis at strække begge arme så meget at han får overkroppen helt fri af underlaget

@Ibsy: det er vildt at du kan have så travlt, være så træt, og så bekymre dig om hele verdens tilstand samtidigt. Du må være en følsom sjæl  jeg er rigtigt ked af udviklingen i fx Afghanistan og trist over det, men for mig er det noget der sker langt væk, og som ikke er noget som jeg kan gøre noget ved. Så det er ikke det jeg tænker på om natten. Jeg er dog vred på vores regering for håndteringen mv. Jeg synes at de er nogle amatører.  

mht. Jonathans spiseri så holdt jeg pause i dagene omkring barnedåb pga tidsmangel og nu holder jeg pause igen, da jeg ikke rigtigt synes der er gang nok i hans mave. Måske har jeg givet ham for meget. Tror jeg vil prøve at give mindre mængde og så 2 gange om dagen i stedet. Jeg kan mærke at han vågner mindre om natten når han får grød og at han ikke rigtigt kan klare sig med mælk alene mere. Fx i aftes vågnede han allerede for mad kl 23.30, hvor han tidligere har sovet hele natten. Tror nok sundhedsplejersken synes at jeg er for tidligt ude med fast føde, men det bestemmer jeg jo heldigvis selv  

Maybebaby: du skrev på et tidspunkt at Astrid ikke havde haft afføring siden kl 13 og at det var et problem. Jeg troede at rene amme-børn kunne gå i flere dage uden afføring? Men måske er det noget særligt med Astrid og hendes udfordringer. Hvordan er det gået med den mælkefri diæt? 

@Ibsy: det bliver da så skønt for dig med masser af ego- og alenetid med Alicia. Nyd det rigtigt meget

Anmeld Citér

4. september 2021

Sjæleven

MaybeBaby! skriver:

https://verdensbedstenyheder.dk/

Det er svært at blokere det negative ude, og selvom man ved, at der også er positive ting, er det rart en gang i mellem at læse konkrete gode historier, så det ikke bare er en abstrakt tanke om “det gode”.

Det lyder dejligt med lidt “afslapning” med kun ét barn! Og måske lige tilpas tid, til at du ikke kommer til at bruge mange dage på at savne din søn så meget, at det bliver for hårdt.

Jeg var på festival med min veninde i 12 timer i går! Og selvom jeg mange gange i løbet af tiden tænkte på, hvordan det mon gik derhjemme med en kæreste, der indtil da længst har haft ansvaret alene i 3 timer, hvor hun sov halvdelen af tiden, så var det ikke det, der fyldte hele tiden. Og jeg glæder mig til at komme afsted igen i dag, for de to har bare hygget sig og knyttet bånd uden mine overvågende øjne, der fortæller hvad hun godt/ikke kan lide, når han lige er ved at prøve sig frem

Dejligt at høre MaybeBaby  her er jeg ikke helt klar til hele dage uden Jonathan, men halve dage kan jeg sagtens. Der har dog ikke rigtigt været noget som jeg gerne ville

Anmeld Citér

4. september 2021

Sjæleven

Chihiroo skriver:

Dejligt at høre hvordan det går hos jer! Jeg tror, jeg har gået lidt i en boble, de seneste par måneder. Nova er blevet meget gladere og græder kun hvis hun er sulten/træt/overstimuleret; og når jeg tænker tilbage, græd hun faktisk virkelig meget, de første par måneder. Jeg tror, jeg lukkede lidt ned for mig selv emotionelt for at kunne være i det. Men nu går tingene rigtig godt! Vi er pt. på ferie på Samsø, og hun har bare taget det i stiv arm. Hun vågner stadig 5-6 gange i løbet af natten, men hendes 30 minutters lure om dagen er begyndt at blive meget længere. Wow, det gør også noget for overskuddet.

@MaybeBaby godt at høre, at du har taget på!  Og at Astrids lure bliver længere. Jeg har også hørt, at mælkefri diæt skulle være blid mod deres maver, så det er i hvert fald et forsøg værd! Jeg har også været lidt bekymret for mavegener ifm. opstart af mad, så vi venter også til 6 mdr. og prøver os nok ad med BLW. Jeg krydser fingre for, at det med livmoderen ikke er så slemt.

@sjæleven det lyder som om at Jonathan trives rigtig godt! Jeg glæder mig til at høre mere om jeres madeventyr. Har I prøvet at trilletræne med ham (mave til ryg)? Det kan være, at det viser ham, at det ikke er farligt at trille den vej, og han derfor tør gøre det. Nova triller ingen steder endnu, men hver gang vi lægger hende ned (på ryggen) triller vi hende langsomt om på maven (og omvendt når hun skal på ryggen/løftes op igen), så hun bliver bekendt med den bevægelse. Holder I snart dåb?

@Ipsum vi begynder også til rytmik, teknisk set i dag men grundet ferie kommer vi først afsted næste uge. Jeg glæder mig til at komme lidt ud. Jeg tænker også at købe et titurskort til en svømmehal, så vi også kan få brugt det lidt mere. Min mødregruppe gik også i vasken. Super ærgerligt, for jeg kender ikke rigtig nogen i området (jeg er fra Sydvestjylland og flyttede herop lige før corona); så jeg føler mig lidt som en eremit. Alicia lyder super dejlig!

Hvordan går jeres parforhold? Herhjemme savner vi sex og kærestetid, men hvornår vi har mulighed for det igen, ved jeg ikke lige. Jeg er stadig ret øm forneden, så en quickie er ikke sjov for nogen :/

Chihiroo: vores samvær har også set bedre tider, men tror nok at jeg er kommet mig helt. Det lyder ikke så godt at du stadig er øm? Fik du skader på bækkenbund el. Andet under fødslen? Måske du skal have en læge til at se på dig? God bedring

Anmeld Citér

4. september 2021

MaybeBaby!

Sjæleven skriver:

Dejligt at høre MaybeBaby  her er jeg ikke helt klar til hele dage uden Jonathan, men halve dage kan jeg sagtens. Der har dog ikke rigtigt været noget som jeg gerne ville

I praksis er det også kun halve dage her, for jeg tager afsted kl. 13 og er hjemme igen ved 1-tiden, så jeg har hele morgenen  ellers ville jeg savne hende for meget, tror jeg!

Ammebabyer kan generelt sagtens gå mange dage uden afføring (op til 21, sagde vores børnelæge i Prag ), uden at det er et problem. Men når hun plejer at have afføring 5 gange om dagen, og der så ikke rigtigt kommer noget - samtidig med at hun har ondt i maven - går jeg ud fra der er et problem for hende 

Anmeld Citér

5. september 2021

Sjæleven

MaybeBaby! skriver:

I praksis er det også kun halve dage her, for jeg tager afsted kl. 13 og er hjemme igen ved 1-tiden, så jeg har hele morgenen  ellers ville jeg savne hende for meget, tror jeg!

Ammebabyer kan generelt sagtens gå mange dage uden afføring (op til 21, sagde vores børnelæge i Prag ), uden at det er et problem. Men når hun plejer at have afføring 5 gange om dagen, og der så ikke rigtigt kommer noget - samtidig med at hun har ondt i maven - går jeg ud fra der er et problem for hende 

Ja det giver god mening, når Astrid har en anden rytme end ‘hvad man siger’. 
Jeg håber du har nydt festival i fulde drag. 

Hvordan er det med øjenfarven på jeres babyer nu? Har den ændret sig siden fødslen? Jonathans har stort set ikke ændret sig, og folk, inkl. sundhedsplejersken, mener at han vil beholde sine blå øjne. Men jeg tænker at de vel stadig kan nå at skifte? De er sådan meget mørkeblå-grå med en smal hvid ring om pupillen . Man siger at det er lyspåvirkning der ændrer deres øjenfarve og lys har han jo i hvert fald fået i denne gode sommer  

Hans fars øjne er også blå -lidt lysere- og med samme hvide ring om pupillen mens mine er grøn-brune. Min far har blå øjne, så jeg har med sikkerhed et blåt gen også. 

Anmeld Citér

8. september 2021

Chihiroo

@MaybeBaby jeg kan genkende meget af det du nævner ifm. parforholdet. Jeg synes både forældreskabet har været det hårdeste og mest berigende for vores forhold indtil videre. Det lyder godt med fyssen, dejligt at det ikke var så slemt! Og dejligt med Alicias lure. Apropos trilletræning har jeg fået at vide af en børnefys, at man bare skal trilletræne ryg-mave en masse, da det også træner mave-ryg.

SÅ dejligt med din festivaltur og at de hygger derhjemme. Du fortjener det! Jeg har ikke været ude alene, fordi Nova nægter flaske; så det må vente lidt endnu.

Og mht. Sydvestjylland rammer du spot on ��

@ibsy fedt med alenetid! Håber du rigtig kan gå i barselsboble og nyde det. Hvordan har du generelt oplevet livet som mor til to kontra én? Vi er stadig i tvivl om hvorvidt vi vil give Nova en søskende. Det lyder vildt hårdt.

Mht. forfærdelige nyheder, så har jeg ofte brug for at slukke for dem - især efter fødslen. Jeg tænker, det største vi kan gøre er at donere og stemme, så du gør jo alt det “rigtige”.

@sjæleven ej hvor dejligt med dåben og at du har fundet årsagen til dine kropssmerter! Og at du hviler i det og ikke er bekymret for hans udvikling - det er jeg selv virkelig dårlig til. Og når hans udvikling er så fin, er der jo heller ingen grund til at stresse over træning.

Min læge sagde at mit underliv så fint ud, men jeg skal have en hormonspiral op her næste uge, så det kan være jeg lige skal have hende til at tjekke det igen.

Novas øjne er lige så blå som de var for fire måneder siden. Jeg har brune øjne og havde egentlig regnet med, at hun også ville få det, selvom blå naturligvis var en mulighed. Hun tager generelt meget efter sin far, hvilket jeg både er skuffet og glad for, haha.

Anmeld Citér

8. september 2021

Ipsum

Chihiroo skriver:

@MaybeBaby jeg kan genkende meget af det du nævner ifm. parforholdet. Jeg synes både forældreskabet har været det hårdeste og mest berigende for vores forhold indtil videre. Det lyder godt med fyssen, dejligt at det ikke var så slemt! Og dejligt med Alicias lure. Apropos trilletræning har jeg fået at vide af en børnefys, at man bare skal trilletræne ryg-mave en masse, da det også træner mave-ryg.

SÅ dejligt med din festivaltur og at de hygger derhjemme. Du fortjener det! Jeg har ikke været ude alene, fordi Nova nægter flaske; så det må vente lidt endnu.

Og mht. Sydvestjylland rammer du spot on ��

@ibsy fedt med alenetid! Håber du rigtig kan gå i barselsboble og nyde det. Hvordan har du generelt oplevet livet som mor til to kontra én? Vi er stadig i tvivl om hvorvidt vi vil give Nova en søskende. Det lyder vildt hårdt.

Mht. forfærdelige nyheder, så har jeg ofte brug for at slukke for dem - især efter fødslen. Jeg tænker, det største vi kan gøre er at donere og stemme, så du gør jo alt det “rigtige”.

@sjæleven ej hvor dejligt med dåben og at du har fundet årsagen til dine kropssmerter! Og at du hviler i det og ikke er bekymret for hans udvikling - det er jeg selv virkelig dårlig til. Og når hans udvikling er så fin, er der jo heller ingen grund til at stresse over træning.

Min læge sagde at mit underliv så fint ud, men jeg skal have en hormonspiral op her næste uge, så det kan være jeg lige skal have hende til at tjekke det igen.

Novas øjne er lige så blå som de var for fire måneder siden. Jeg har brune øjne og havde egentlig regnet med, at hun også ville få det, selvom blå naturligvis var en mulighed. Hun tager generelt meget efter sin far, hvilket jeg både er skuffet og glad for, haha.

Hej med jer igen - nu gik der lige flere dage igen, inden jeg kom her forbi. Dejligt at læse om alt det, der sker for jer

Tak for påmindelsen om Verdens Bedste Nyheder. Verden er jo vel bare et hård sted. Især når grådighed og tåbelighed er involveret… åh hvor bliver jeg bare vred over de idioter, som smadrer livet for almindelige mennesker. Har de aldrig spillet Civilization eller SimCity!? For at vinde skal man ligesom bygge en verden op, som fungerer på alle planer… nå øhm.  Tilbage til baby talk. 
Chihiro - det er FEDT at give en søskende til sit barn!! Storebrors kærlighed til hende og hendes til ham, er allerede noget, der smelter mit hjerte. De får hinanden til at grine. Holder i hånd på legetæppet og er bare MAX cute! Han vokser ved at kunne være hendes bror. Han viser hende ting og jeg kan se stoltheden over at ‘være noget for hende’ lyser ud af ham. 
Du har jo en mand, som tager lidt mere fra på omsorgsrollen, end min gør, og så skal man også ‘bare’ bede om hjælp fra nær og fjern. 
Finde ud af, hvad man egentlig har brug for, for ikke at være så smadret. Man skal vel også kunne nyde de her skønne baby-måneder? Jeg kan kun anbefale at få flere børn.  Og det lyder helt skørt, når jeg selv kun hænger i med neglene. Men alt det andet, er det hele værd. For mig i hvert fald. Oxytocin er nok mit ynglingshormon, og det der med at være en familie med flere børn - at se deres dynamik - er virkelig hyggeligt! 
Jeg sidder her igen midt i vasketøjet og er hjernedød træt, og ville med glæde få en 3’er også. Er det ikke syret? ��������❤️������ Men jeg bliver snart 38 og når min kæreste ikke er så meget for omsorgsarbejdet med børnene, må jeg nok lige være realistisk… jeg kan ikke styre at to børn løber rundt i haven og kan løbe over i skoven alene, mens jeg skulle amme en nr. 3 baby. Det kunne lige gå med en på 3,5, fordi jeg har kunnet høre ham, og han alligevel ikke har været så kreativ (eller for lille) at han løber over i skoven selv. 
Tænk at have en 1-årig og så et spædbarn? Den ene kravler/går rundt og hiver i alting, eller rejser sig op ad ting og falder ned og slår hovedet, mens man ligger og ammer den anden… øh… romantisk med mange børn, men så skulle vi have en AU pair, og det kan jeg heller ikke se for mig. 
Noget andet med søskende: et voksent enebarn på mit tidligere job sku ud og passe hendes gamle far. Hun sagde til mig: Få flere end ét barn. Det er så hårdt at være den eneste, der skal passe på de gamle’

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.