Ipsum skriver:
Sjæleven: det med din mands store klipklappere… kan det også være dem, der giver dig fodproblemerne? Hvis jeg har klipklappere på lidt længe -selv mine egne - får jeg sådan lidt krampe i mine tæer, fordi jeg skal holde fast selv om fodtøjet.
Har egentlig sat Alicia med hoved ud mod verden de sidste par dage i min ergoBaby. Hun virker mest rolig der. Men nu læser jeg lige dette…
https://babyuniverset.dk/baeresele/
måske er hun ‘rolig’ fordi hun bombarderes for meget. Nå men hun har ellers også sovet igennem i nat. Men vil da lige vende hende indad lidt.
@Ibsy: jeg håber at Bornholmerturen har været god
kan også godt huske at du har skrevet om din mor før og om forholdet mellem hende og din mand.
Tak for omtanken
Jeg tror ikke det er klipklapperne der giver stive fødder. Jeg går i dem fordi de har en blød bund. Mine egne har de der dupper i bunden og dur ikke lige nu. Faktisk burde jeg gå med ordentlige sko indenfor men jeg render hele tiden ud og ind i huset og kravler ud og ind i seng og sofa. Så er det for besværligt at få dem af og på med en tung baby på armen. Fødderne kan ikke lide at jeg render ‘skævt og tungt belastet’ rundt på vores hårde gulve. Jeg har bestilt tid til en kropsbehandling på tirsdag ( body-sds), det er meget tiltrængt.
Jo, de søde små, Jonathan og Alicia er født samme dag ❤️ Jonathan er nu 70 cm, hvad der svarer til gennemsnittet for en dreng på 6 måneder
og han er også temmelig stærk, så jeg tror, at han er lidt udenfor kategori.
Han er ved at være ret stor til baby-indsatser på højstol og i badekar, men skal jo altså gerne kunne bruge dem i et stykke tid endnu
Ift. selen tænker jeg at du nok godt kan mærke om Alicia er apatisk eller harmonisk i sin rolighed
med Jonathan ville jeg ‘være nødt til’ at sætte ham indad, for han suger flere indtryk til sig end han egentlig kan kapere.
Jeg har tit lyst til at sætte tiden i stå, jeg synes simpelthen det er så hyggeligt og dejligt med en lille Jonathan. Han er vældigt på når han ikke sover. Snakker og smiler og er i hopla store dele af tiden. Men vil også gerne sidde roligt, putte ved os og krammer den kanin, som min mor har hæklet til ham, når han skal sove. Det er ustyrligt sødt
@Flintstone, jeg håber at han får flere gear end det vilde
@Chihiroo: det lyder godt nok hårdt med scenerne omkring amningen og lille Nova. Godt det er bedre. Sagde osteopaten hvad det kunne skyldtes? Ja, jeg må lige aftale med min kæreste at han også ind imellem lige hjælper med at være ‘sur hønemor’ eller hvad man nu skal sige
vi er også ved at få forventningsafstemt med familien ift samvær og deltagelse. Fx er det tvivlsomt at vi kan deltage i lange middage om aftenen. Jonathan har grædende (skrigende) perioder om aftenen, fordi han bliver så træt. Og så går vi og bærer rundt på ham på gulvet og synger og vugger.
I nat har han sovet uden opvågning fra 20.15-05.30, og det er en usigelig luksus at han generelt sover så godt om natten. Om dagen er han begyndt at tage en lidt længere lur om eftermiddagen også, så han får to lure af ca 1,5-3 timers varighed. Men de kan så være overstået kl 14.30 og så er han svær at få til bare at powernappe lidt frem mod sengetid og så kan han blive pjevset/skrigende i perioder fra ca kl 17.
Når vi er udenfor matriklen er han så nysgerrig og deltagende og vil ikke sove og sover kun kort, når han endelig falder i søvn. Han kan have en fest i barnevognen og overgiver sig ikke til søvnen. Det er almindeligt at han så på et tidspunkt begynder at klynke og klage, fordi han bliver så træt men ikke falder i søvn, og at jeg må tage ham op af vognen og gå frem og tilbage og vugge i armene, mens han græder/skriger sig i søvn. Hvis vi er ude at gå med andre, må de pænt stå og vente imens
Men det er bestemt til at håndtere, - især når jeg læser om nogle af jeres udfordringer.
@Maybebaby: jeg er glad for at I nu endelig bliver taget alvorligt og kommer til en læge i den kommende uge. Jeg håber virkelig meget at Astrid får den hjælp som hun har brug for.
Jeg har bestilt tid til COVID-19 vaccine i aften, men er faktisk lidt i tvivl om det er det rigtige. Jeg ved den bliver anbefalet, men det ændrer ikke rigtigt ved at den ikke er formelt godkendt med de forsøg der skal til, til gravide og ammende. Vil I tage den?
I må have en dejlig dag