Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!
Flintstone21 skriver:

Jeg linker den lige her: 

https://fidella.org/en/babysize-fidella-fusion-babycarrier-with-buckles-iced-butterfly-smoke

min er bare orange. 

det er så øv! Min ville godt tage sut i starten, nu nægter hun �� 

Jeg tror der er noget udviklings halløj her op til de 4 måneder. 
vi skal på ferie med vores venner og bo i sommerhus sammen. Jeg er lidt spændt på det ��������

hvad skal i i ferien? 

Vi har været i sommerhus med mine forældre og søskende +
påhæng. Tag evt. et stort stykke mørkt stof med, som kan hænges for vinduet i soveværelset - det bliver tit mega varmt og lyst, fordi der er dårlige gardiner. 

Og vi fandt en skovflåt på Astrid, da vi kom hjem! Helt tilfældigt, fordi hun for første gang nogensinde græd helt vildt i en hel halv time, som om noget gjorde rigtig ondt. Vi ved stadig ikke, hvorfor hun græd (mavekneb plejer at gå over hurtigere og også, når man tager hende op og maven får varme og et let tryk fra den voksnes krop). Men da vi ledte efter årsagen, så min mor flåten. Den var så lille, at jeg troede, det bare var et lille stykke skidt

Og hun har slet ikke været ude i græs eller noget. Kun sovet nogle enkelte lure i barnevogn udenfor. Så bare en opfordring om at få tjekket de små

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven
MaybeBaby! skriver:

Jeg er stadig med, men jeg er helt smadret - er aldrig rigtig kommet ovenpå igen efter brystbetændelsen. Og jeg bliver tit afbrudt, når jeg skriver, så sker der en eller anden fejl når jeg vil slå op, så indlægget ikke kommer frem

Brystbetændelsen er ikke kommet tilbage, men knuden forsvinder ikke. Det er vildt irriterende. 

Astrid har stadig ondt i maven og sover kun en cyklus ad gangen om dagen og er så vågen i mindst et par timer efterfølgende. Hun er egentlig ikke særligt pylret eller urolig, når hun er vågen, selvom hun helt sikkert ikke sover nok. Som regel heller ikke om aftenen. Men jeg synes, at det ser ud som om hun er begyndt at få rander under øjnene  Hun er også begyndt at sove dårligt om natten, fordi hun vågner og prutter en gang i timen. Og de dage, hun sover godt, vågner jeg med ondt i ryggen, når jeg har sovet 4-5 timer og er nødt til at stå op!

Det tærer virkelig på mine kræfter. Jeg har også tabt mig ekstremt meget, fordi jeg ikke får nok at spise, når hun hele tiden er vågen og jeg pumper ud, når hun sover. Jeg vejer 9 kg mindre end før graviditeten, hvor jeg allerede var meget slank.

De sidste to uger har jeg endda haft hjælp i form af både kæreste og mor, men jeg er bare træt med træt på.

Og Ibsy: forældre, der bærer rundt på deres barn 3-4 timer om dagen, fordi det er det, barnet har brug for, er ikke skod! Astrid ligger næsten aldrig på maven, og det kan godt være, at hun bliver langsom til det grovmotoriske. Der trykker jeg på pyt-knappen. Hun sover vildt dårligt, men alligevel er hun næsten altid glad. Så fokuserer jeg på, at hun i hvert fald får nok kærlighed. Resten kommer, når hun er klar. 

Hvornår skal I afsted til Tyrkiet, Sjæleven?

Hold da op du er medtaget MaybeBaby . Det lyder virkelig hårdt. Har du overvejet at supplere med flaske for at få dig selv lidt mere på højkant igen? Det ville jeg nok selv gøre. Men jeg forstår også godt hvis du vil gøre meget for at undgå det. Man har brug for kræfter for at være der for de helt små og Astrid kræver jo ekstra pga. hendes korte søvn-intervaller. Håber virkelig at du snart bliver bedre og kan nyde tilværelsen igen. 
Tyrkiet er blevet erstattet med Kreta pga. corona, og vi rejser sidst på måneden. Jeg er en smule beklemt ved udsigten til at skulle være sammen med en familie, der er vilde med Jonathan men som samtidigt ikke rigtigt forstår, hvor lille han egentlig er, og at han ikke selv kan sige til og fra på sine behov, når han bliver optaget af ting. Så jeg er bekymret for at vi kommer til at kæmpe med overstimulering, gråd og dårlig søvn, samtidigt med at jeg skal modtage kommentarer om at han jo har det fint nok, når jeg bryder ind, og at han jo ikke kan sove hele tiden mv. Men jeg må bare stå fast og så tage det med at jeg bliver betragtet som overbeskyttende . Jeg er heller meget for deres begejstring for at han skal med i poolen og sådan. Det kommer næppe til at ske at andre end mig eller hans far kommer til at tage ham i poolen. 

I skal ikke være bekymrede for hvis jeres babyer ikke ligger ret meget på maven. Jeg har kendt mange babyer, der ikke har villet, og de er blevet helt almindeligt kompetente til det grovmotoriske. Det kan også komme lige pludselig at de gerne vil, når de er lidt ældre. 

Jeg er ikke helt så smadret i kroppen mere, Jonathans falde-i- søvnproblemer er aftagende ift tidligere, men jeg er megastiv i fødderne og kan næsten ikke gå på dem når jeg stiger ud af sengen om morgenen. Jeg går stadig rundt i kærestens alt for store klipklapper. Jeg synes Jonathan er blevet lidt lettere at bære, selv om han konstant bliver tungere. Han er blevet mere stærk i ryg og nakke og skal derfor ikke støttes helt så meget. Han kan støtte på benene og det hjælper også når jeg skal løfte ham, at han lige kan stå et øjeblik mens jeg får ordentligt fat. 
Mine arme er godt trimmet i øjeblikket af alle de løft af en tung baby fra gulvet osv.  

skal du tilbage til Prag MaybeBaby? 

Anmeld Citér

16. juli 2021

Flintstone21

Pyh det med en familie der gerne vil baby rigtig meget det kan jeg godt huske �� det er ikke helt så voldsomt denne gang. Men hvis du har brug for lidt råd så kommer de her og ellers ser du bare bort fra dem �� 

- sig tydeligt: jeg kan se han trænger til en pause 

- Jeg kan se på ham han er træt 

- jeg vil gerne sidde med ham selv.

- jeg ved endnu ikke om han skal med i poolen. 

- hvis han skal ned i poolen bliver det med mig eller hans far. 

hvis nogen siger noget så øv dig rigtig meget i sætningen: jeg er hans mor, jeg ved hvad han har brug for. Og så gå væk med ham.. fx på værelset eller tril en tur selv. 

og så vil jeg sige… måske bliver du overrasket❤️ Og synes det er lækkert at have ham med i poolen, at andre kan tage lidt over osv. måske siver han mega godt fordi der er flere nye indtryk. Åh gid det var mig ��

Anmeld Citér

17. juli 2021

Sjæleven

Flintstone21 skriver:

Pyh det med en familie der gerne vil baby rigtig meget det kan jeg godt huske �� det er ikke helt så voldsomt denne gang. Men hvis du har brug for lidt råd så kommer de her og ellers ser du bare bort fra dem �� 

- sig tydeligt: jeg kan se han trænger til en pause 

- Jeg kan se på ham han er træt 

- jeg vil gerne sidde med ham selv.

- jeg ved endnu ikke om han skal med i poolen. 

- hvis han skal ned i poolen bliver det med mig eller hans far. 

hvis nogen siger noget så øv dig rigtig meget i sætningen: jeg er hans mor, jeg ved hvad han har brug for. Og så gå væk med ham.. fx på værelset eller tril en tur selv. 

og så vil jeg sige… måske bliver du overrasket❤️ Og synes det er lækkert at have ham med i poolen, at andre kan tage lidt over osv. måske siver han mega godt fordi der er flere nye indtryk. Åh gid det var mig ��

Tak for gode råd, Flintstone  du har selvfølgelig helt ret. Jeg håber lidt at deres interesse for ham bliver dalende i dagenes løb. 

og så fik jeg skrevet i går morges at jeg ikke er så øm i kroppen mere. Jeg var godt nok fuldstændigt mør i aftes. Det var en rigtigt offday med korte lure, skal-bæres-søvn (svedigt!), og noget der lignede ammestrejke  

så er det at huske på at alt er en fase

han vender sig ikke fra mave til ryg længere, det har han åbenbart glemt igen, til gengæld kom han 30 cm frem på gulvet her til morgen ved at trække knæene op under sig. Vi må se om det så er en manøvre han kan huske for nu   Han leger faktisk ret vildt med sit stativ og har også fundet ud af at vælte det (det står kun på 2 ben), jeg tror han får krudt i røven

Anmeld Citér

18. juli 2021

Ipsum

Er lidt træt af, at jeg ikke for mails, når I skriver herinde. Nå men vi skal til Bornholm i morgen. Over til min søde, meget aktive og charmerende ( og dominerende ) mor ����❤️ Det skal nok blive festligt (og lidt anstrengende). 
Har rustet mig med de dårligste forventninger, og har “skændtes af på forhånd” med kæresten om hele turen, så jeg kan vist kun blive positivt overrasket. �� 

Alicia har det storartet, tror jeg. Sover fint. “Sov igennem” for første gang i nat. Fra 23-5.  Rytme i lurene, tror jeg. Oplever ofte, at hvis jeg får forstyrret hendes ‘lange lur’ på ca. 3 timer fra ca. 11-14, så ødelægger det resten af dagen og hun bliver ked af det om aftenen. 

Så det passer med, at jeg ‘bare’ skal holde siesta sammen med hende, og så må de andre løbe rundt og lave sjove ting… Ting åbner jo kl. 10, så jeg kan ikke rigtig nå noget med storebror om formiddagen. Så er der kl. 15-16 tilbage, indtil næste lur 16-17-ish. Ja. Ikke mege tid til at lave sjove ting ude af huset med min fabelagtige søn. 3,5 år er da bare verdens bedste alder. Wow han er cute ����❤️ Total høflig og sjov og omsorgsfuld over for sin søster. Og danser mærkeligt rundt og råber skøre børnehave-ting. Årghh… og så skal jeg gå fra ham for at amme… øv. Men dejligt at jeg har barsel på længe. Jeg får jo heldigvis bare mere tid med ham, end hvis jeg sku arbejde.

Derefter har vi ingen planer. Udover navnefest med den udvidede familien i Ree Park til oktober. Og så planlægger vi også lige at blive viet derude, nu vi alligevel har de vigtigste samlet. Så det er meget hyggeligt  selvom vi er kat og hund nogle gange �� 

Hvordan var det med jer og dåb/navnefest? Har I allerede holdt noget eller skal I?

Alicia er ikke så fysisk aktiv som Jonathan, selvom de er født samme dag (er de ikke? Den 15.?)  hun er ellers meget opmærksom. Kigger og lytter. Og snakker og griner meget gerne. Som en præriehund, er hun på min skulder og kigger. Intenst. Over det hele. 
Kan ikke forestille mig, at jeg havde et liv uden hende i det. Hun er da bare vidunderlig. 
Og tænk så alle de børn, man kunne have fået, hvis vi var startet tidligere… årgh… tænk at få mange børn. Det må være fantastisk at se alle de individer blomstre op ud af ingenting. ❤️☀️ Nå men det kan jeg jo ikke gå og dvæle ved. Vi er heldige at have fået to, som virker sunde og raske. Det takker jeg for hver dag. Det er overvældende. 
Hvordan har I det med, at de bliver så hurtigt store og det med, at de første uger er forsvundet? Det der crazy hormonrush og den der nye lille skabning, man ikke kendte. Det fremmende væsen, og så den syrede fødselsoplevelse. Jeg er stadig ikke rigtig kommet mig over den periode, tror jeg. Savner den på en måde. Og samtidigt kan jeg godt huske, at de var hårdt og underligt.

Anmeld Citér

18. juli 2021

Ipsum

Sjæleven: det med din mands store klipklappere… kan det også være dem, der giver dig fodproblemerne? Hvis jeg har klipklappere på lidt længe -selv mine egne - får jeg sådan lidt krampe i mine tæer, fordi jeg skal holde fast selv om fodtøjet. 

Har egentlig sat Alicia med hoved ud mod verden de sidste par dage i min ergoBaby. Hun virker mest rolig der. Men nu læser jeg lige dette… 

https://babyuniverset.dk/baeresele/ 
måske er hun ‘rolig’ fordi hun bombarderes for meget. Nå men hun har ellers også sovet igennem i nat. Men vil da lige vende hende indad lidt. 

Anmeld Citér

19. juli 2021

Chihiroo

Jeg kan se, at jeg heller ikke får tjekker herinde ofte nok �� Vi har kæmpet med, at Nova gik i flitsbue og græd (gerne i en time eller mere) ved alle amningerne. Hold nu op, jeg var ved at give op (men hun gider ikke tage flaske, så havde ikke engang en second option). Så var vi til osteopat og siden har vi haft nogle rigtig gode dage. I mandags var vi endda ude og spise frokost og til babysvømning om aftenen (hun har lært at dykke, så nuttet!!). Derudover har jeg lært at amme i ringslyngen, hvilket er super praktisk når man er på farten; og lært at bruge ammepuden, så jeg har begge arme fri. Genialt.

@MaybeBaby det lyder virkelig hårdt for tiden! Jeg gætter på I har fået hende tjekket ved en kropsbehandler? Nu kan jeg ikke huske om du også bærer Astrid, men viklen er det eneste, der fungerer hos os, hvis lurerne skal vare længere end 30 min. Ellers kunne flaske også være en løsning (eller grød/mos, nu hvor hun snart bliver fire måneder?). Jeg kan også anbefale nedfrosne pølsehorn/pizzasnegle; de skal blot have 1 min i mikroovnen og så er de lækre og til at spise med én hånd, hvis det skal gå hurtigt. Din krop må have det hårdt for tiden <3

@sjæleven jeg kan godt genkende dine bekymringer mht. familien, jeg har mange af de samme. Flintstone kommer med en masse gode råd, men ellers hjælper det også mig at have et signal med min kæreste, så det ikke altid er mig der er “sur hønemor”. Du må gerne skrive om hotellet er godt, vi har nemlig kigget på ferie til Kreta næste år.

@ipsum åh du har snakket om din mor før, jeg håber det ikke bliver alt for slemt. Til gengæld lyder navnefesten/vielsen vildt hyggeligt! Og dejlig lokation. Vi holder navngivning nu på søndag i haven, bare for de nærmeste. Vi står selv for al madlavningen, så det skal nok blive spændende. Men jeg glæder mig!

Jeg kan også følge dine tanker om mange børn. Jeg har egentlig altid være fastlåst på ét barn, men nu hvor jeg har Nova, synes jeg ikke tanken om flere er så slem igen. Men jeg er stadigvæk meget i tvivl.

Jeg har også fået at vide at udadvendt bæring også er et no-go, så det ville jeg også holde mig fra. Hvis du en dag har lyst til at lege med fastviklen igen (eller ringslynge) kan du evt. prøve hoftebæring - så kan de se meget mere, men samtidig vende sig ind mod én, hvis det bliver for meget.

Anmeld Citér

24. juli 2021

Flintstone21

Nu tjekkede jeg ikke lige hvornår dit opslag var fra Ibsy. Er i kommet afsted? Jeg drømmer sådan om en tur til Bornholm, men ærligt ved jeg slet ikke hvordan det skulle lade sig gøre �� Andrea vil IKKE sidde i autostol. Bare 7 minutter og hun græder og græder. 
Vi har ingen rytme herop jeg venter lige til sidst august hvor hun er 5 måneder og så går vi ind på benhård fokus på rytme ��så jeg kan hente min dreng klokken 14.30. Det tager 40 minutter at gå hver vej �� 

Hun kæmper stadig når hun ligger på maven ��‍♀️ Hun har ti gange trillet fra ryg til mave, jeg har ikke set det og siden har hun ikke gjort noget. Ved heller ikke om jeg “træner” nok med hende, måske er jeg blevet en doven 2. Gangs mor. 
hun sover stadig fint om natten������������ Og det er skønt. Hun blev ammet h’erne 4 og nu kan jeg ikke sove. Min store dreng plejer at vågne klokken 5. Selvom far tager ham kan jeg jo sagtens høre dem �� 

Jeg synes sgu det er lidt hårdt det her med ferie når der er en storebror. 
Jeg har holdt ferie med dem selv i denne uge og jeg har været sammen med min svigerfamilie hver dag �� mandag var vi i Kattegatcentret, tirsdag var min svigerinde her, vi ordnede haven, slog græs osv. hun gik en tur med Andrea så jeg kunne være lidt sammen med storebror. 
mig detskal jeg og jeg vil så gerne prioritere ham, men heltærligt, sågar jegstadigvæk bare lyst til at være i babyhule med Andrea. Bryder mig ikke engang om når far går en tur med hende, synes hun kommer alt for langt væk fra mig. Onsdag var vipå besøg hos svigerforældrene, torsdag besøg af svigerinde. Hvor vi også bare var derhjemme. I dag har vi været på havnen og lege og få pommes. Jeg havdelykkeligt glemt alt det lort man skal have med til en dag ude �� 

i næste uge har min mand en uges ferie, så må vi se hvordan det går �� glæder mig heltærligt til normal hverdag igen. Synes efter svært at aktivere en 5 årig med ild i røven samtidig med en baby der har et heeeelt andet tempo - det samme tempo som mit, langsomt. 

forresten sjæleven så var min drengpå præcis samme måde, væltede sit aktivitetsstativ, rykkede rundt osv. �� og ja han er en raket

Anmeld Citér

24. juli 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!

Vi har det stadig hårdt. Pt. er Astrid vågnet en gang i timen siden midnat med ondt i maven. Det er kun amning der kan få hende til at falde til ro, så jeg begynder at blive mere og mere træt af, at hun ikke vil bruge sut. 

Jeg har ikke overvejet flaske som aflastning, nok fordi jeg ikke helt tror, det kommer til at gøre en forskel? Måske er jeg bare for træt til at se lyset.

@Sjæleven: Det var planen, at Astrid og jeg skulle med til Prag midt i august, men vi har efterhånden så mange planer i Danmark i august og september, at jeg ikke er sikker på, at det giver mening. Jeg håber, at I får en god tur til Kreta. Du har allerede fået alle de råd, jeg ville have givet

@Ipsum: Vi holder barnedåb for familien til oktober, som var det tidligste, kirken havde tid. Vi holder en navngivningsfest for vennerne i august. Vi har delt det op, fordi de fleste venner bor i Kbh, mens familien er koncentreret i Sydjylland. Og de eneste, dåben er rigtig vigtig for, er min mormor og morfar på 88 og 90, som ikke er helt så vilde med lange køreture og overnatning ude. 

Jeg blev ret rørt af al den kærlighed, der er i dit indlæg om Alicia  ville virkelig også gerne selv have været tidligere i gang med børn. Jeg var klar i 5 år, før min kæreste endelig blev ikke-helt-afvisende.

@Chihiroo: Astrid gider ikke bæres  Men jeg har virkelig et håb om, at hvis vi får fikset maven, kommer lurene også. Lægen tog os endelig alvorligt i sidste uge, så på mandag skal vi til børnelæge. Og hun er begyndt at få lactulose. Vi har været ved fysioterapeut to gange. To forskellige pga. ferie, men de siger begge, at der ikke er så meget at komme efter.

@Flintstone: Jeg forstår godt, at du savner hverdagen! Jeg blev helt træt ved tanken om alle de aktiviteter, du har nået på en uge  Astrid hader i øvrigt også autostolen. Hun græder indtil hun falder i søvn i den. Uanset om mam prøver at distrahere hende med legetøj eller sang og kærtegn. Men hun sover ret godt i den. Andrea sover nok ikke længe nok ad gangen til at nå til Bornholm, men måske hvis man prøver at time det med, at hun kan sættes i den sovende og så være vågen på nogle færger? Er der ikke også natfærge fra Køge, så køreturen kan blive kortere? (Okay, jeg ved godt, at det er verdens mest jubeloptimistiske forslag og at ingenting kan times på den måde - undskyld ).

Nå, nu sover Astrid, det vil jeg også prøve

Anmeld Citér

25. juli 2021

Sjæleven

Ipsum skriver:

Sjæleven: det med din mands store klipklappere… kan det også være dem, der giver dig fodproblemerne? Hvis jeg har klipklappere på lidt længe -selv mine egne - får jeg sådan lidt krampe i mine tæer, fordi jeg skal holde fast selv om fodtøjet. 

Har egentlig sat Alicia med hoved ud mod verden de sidste par dage i min ergoBaby. Hun virker mest rolig der. Men nu læser jeg lige dette… 

https://babyuniverset.dk/baeresele/ 
måske er hun ‘rolig’ fordi hun bombarderes for meget. Nå men hun har ellers også sovet igennem i nat. Men vil da lige vende hende indad lidt. 

@Ibsy: jeg håber at Bornholmerturen har været god  kan også godt huske at du har skrevet om din mor før og om forholdet mellem hende og din mand. 
Tak for omtanken  Jeg tror ikke det er klipklapperne der giver stive fødder. Jeg går i dem fordi de har en blød bund. Mine egne har de der dupper i bunden og dur ikke lige nu. Faktisk burde jeg gå med ordentlige sko indenfor men jeg render hele tiden ud og ind i huset og kravler ud og ind i seng og sofa. Så er det for besværligt at få dem af og på med en tung baby på armen. Fødderne kan ikke lide at jeg render ‘skævt og tungt belastet’ rundt på vores hårde gulve. Jeg har bestilt tid til en kropsbehandling på tirsdag ( body-sds), det er meget tiltrængt. 

Jo, de søde små, Jonathan og Alicia er født samme dag ❤️ Jonathan er nu 70 cm, hvad der svarer til gennemsnittet for en dreng på 6 måneder   og han er også temmelig stærk, så jeg tror, at han er lidt udenfor kategori. 
Han er ved at være ret stor til baby-indsatser på højstol og i badekar, men skal jo altså gerne kunne bruge dem i et stykke tid endnu  

Ift. selen tænker jeg at du nok godt kan mærke om Alicia er apatisk eller harmonisk i sin rolighed  med Jonathan ville jeg ‘være nødt til’ at sætte ham indad, for han suger flere indtryk til sig end han egentlig kan kapere. 

Jeg har tit lyst til at sætte tiden i stå, jeg synes simpelthen det er så hyggeligt og dejligt med en lille Jonathan. Han er vældigt på når han ikke sover. Snakker og smiler og er i hopla store dele af tiden. Men vil også gerne sidde roligt, putte ved os og krammer den kanin, som min mor har hæklet til ham, når han skal sove. Det er ustyrligt sødt  

@Flintstone, jeg håber at han får flere gear end det vilde    

@Chihiroo: det lyder godt nok hårdt med scenerne omkring amningen og lille Nova. Godt det er bedre. Sagde osteopaten hvad det kunne skyldtes? Ja, jeg må lige aftale med min kæreste at han også ind imellem lige hjælper med at være ‘sur hønemor’ eller hvad man nu skal sige  vi er også ved at få forventningsafstemt med familien ift samvær og deltagelse. Fx er det tvivlsomt at vi kan deltage i lange middage om aftenen. Jonathan har grædende (skrigende) perioder om aftenen, fordi han bliver så træt. Og så går vi og bærer rundt på ham på gulvet og synger og vugger. 

I nat har han sovet uden opvågning fra 20.15-05.30, og det er en usigelig luksus at han generelt sover så godt om natten. Om dagen er han begyndt at tage en lidt længere lur om eftermiddagen også, så han får to lure af ca 1,5-3 timers varighed. Men de kan så være overstået kl 14.30 og så er han svær at få til bare at powernappe lidt frem mod sengetid og så kan han blive pjevset/skrigende i perioder fra ca kl 17. 

Når vi er udenfor matriklen er han så nysgerrig og deltagende og vil ikke sove og sover kun kort, når han endelig falder i søvn. Han kan have en fest i barnevognen og overgiver sig ikke til søvnen. Det er almindeligt at han så på et tidspunkt begynder at klynke og klage, fordi han bliver så træt men ikke falder i søvn, og at jeg må tage ham op af vognen og gå frem og tilbage og vugge i armene, mens han græder/skriger sig i søvn. Hvis vi er ude at gå med andre, må de pænt stå og vente imens   Men det er bestemt til at håndtere, - især når jeg læser om nogle af jeres udfordringer. 

@Maybebaby: jeg er glad for at I nu endelig bliver taget alvorligt og kommer til en læge i den kommende uge. Jeg håber virkelig meget at Astrid får den hjælp som hun har brug for. 

Jeg har bestilt tid til COVID-19 vaccine i aften, men er faktisk lidt i tvivl om det er det rigtige. Jeg ved den bliver anbefalet, men det ændrer ikke rigtigt ved at den ikke er formelt godkendt med de forsøg der skal til, til gravide og ammende. Vil I tage den? 

I må have en dejlig dag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.