Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2021

Ipsum

Sjæleven skriver:

Jeg fandt en løsning på det med gennemblødte bleer om natten. En ekstra ble udover - problem solved

Vildt nok. Smart Og en blestørrelse op er heller ikke sagen måske. 
Smart at høre om alle dine mad tricks! Så tjekket var jeg ikke med storebror og Alicia er kun lige begyndt at smage lidt købe spelt grød. Hun er ikke helt overbevist om, at det kan noget, det der fast føde. Vil helst selv sidde med skeen, gerne flere og mase den op i ganen, men hun prøver at sutte på det, som om det var et bryst �� meget sødt. 
Sjovt at tænke på, at Jonathan og hende er lige gamle! �� hun er slet ikke der, hvor han er. Men det skal vel nok komme. Hun er begyndt st genkende mennesker og billeder, har jeg lagt mærke til. Griner når hun ser et foto af storebror osv. 
Spændende med pasning af Nova - måske ku I give bedstemor nogle tricks til at forhindre et grædeflip. Nogle særlige lege, sange eller noget. Have ekstra kasse med nyt fedt legetøj, som måske kan afværge gråd. 
Jeg er ikke kommet igang med at få Alicia passet af min kæreste endnu. Vi har ikke rigtig tid. Sker noget hver weekend osv. Måske sku jeg også trappe ned for aktiviteter i min hverdag. Trappede netop op, fordi jeg følte mig ensom og Kedede mig. Men nu går det godt igen med det. Har fået gang i nogle projekter med fondsøgning til legepladser og den slags. Jubi, arbejde! �� 
Hvad gør I for at jeres hjerner ikke går “helt i stå”? Sådan føles det for mig i hvert fald. Og ikke at det egentlig er noget dårligt, men i længden savner min hjerne lidt “mad”. Er jeg den eneste? 
Men hvad er også familieliv? Og arbejdsglæde? Og glæden ved at “have fri”? Hvilket betyder børnepasning og huslige pligter, og sjove stunder og arbejdstid, som betyder at udfordre sig selv i nye sociale situationer, at tjene nogle dejlige penge, at have sjove stunder med ligesindede… work-life-balance… er ‘life’ lidt overvurderet, eller er det mig, der gør ‘life’ lidt forkert? Hvordan gør man det rigtigt? … sige mere fra og til, nok… �� øhm. Jeg vil have en hobby og gå på dates og til koncerter med min dejlige mand… og drikke vin til langt ud på aftenen i 25 graders varme, i cikaderne opløftende larm. 
Øhm det liv er bare SÅ langt væk, at jeg næsten bliver forskrækket. 
Hvad siger I - er det “bare sådan det er at være blevet en børnefamilie?” 
Og/eller bør jeg gøre noget for at ændre på noget? 
Hvad kan jeg gøre nu med det, jeg har? 
Booke en eftermiddag et par timer til en klassisk koncert, hvor min mand og jeg kan gå på date, mens jeg så får hevet en af mine forældre ind i det (hvilket de nok ville gøre med glæde). 
Ja, vi skal have noget kærestetid. Så kan min alenetid vente lidt. Vi er aldrig alene bare os to jo, kun når vi er helt udkørte og børnene sover. Men så kan vi jo heller ikke slentre en aftentur (længere end 800 meter væk, Out of range). 
Har I kærestetid?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2021

Ipsum

Hvordan har I det derude? Her går det Ok. Alicia er så småt begyndt at spise vores mad, sådan mere end en enkelt teskefuld. 

Anmeld Citér

2. december 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven
Ipsum skriver:

Hvordan har I det derude? Her går det Ok. Alicia er så småt begyndt at spise vores mad, sådan mere end en enkelt teskefuld. 

Har faktisk tænkt på jer alle de seneste dage og håber I har det godt. Og at I får en god jul og kommer godt ind i det nye år. 

@ibsy: her går spisningen ud over stepperne. Jeg synes at der er meget arbejde i at lave mad, give mad og gøre både baby og omgivelser rene bagefter  han får 3 hovedmåltider og 2 mellemmåltider. 
Og så er han for nylig gået helt fra amningen om dagen, så jeg tilbyder flaske 3-4 gange om dagen, for mælk skal de jo have. Om natten spiser han en enkelt gang ved mig. Det er mærkeligt kun at amme en gang i døgnet, men jeg er ok med det. 

Vi har været på ferie på Mallorca slut oktober. Det var virkelig dejligt! 

Og det går ellers rigtigt godt. Jonathan er simpelthen så glad og kvik, så det er en fornøjelse at tilbringe dagene med ham. Mærkeligt at tænke på at min barsel slutter i februar  

hvordan har I andre det? 

Anmeld Citér

2. december 2021

Sjæleven

Sjæleven skriver:

Har faktisk tænkt på jer alle de seneste dage og håber I har det godt. Og at I får en god jul og kommer godt ind i det nye år. 

@ibsy: her går spisningen ud over stepperne. Jeg synes at der er meget arbejde i at lave mad, give mad og gøre både baby og omgivelser rene bagefter  han får 3 hovedmåltider og 2 mellemmåltider. 
Og så er han for nylig gået helt fra amningen om dagen, så jeg tilbyder flaske 3-4 gange om dagen, for mælk skal de jo have. Om natten spiser han en enkelt gang ved mig. Det er mærkeligt kun at amme en gang i døgnet, men jeg er ok med det. 

Vi har været på ferie på Mallorca slut oktober. Det var virkelig dejligt! 

Og det går ellers rigtigt godt. Jonathan er simpelthen så glad og kvik, så det er en fornøjelse at tilbringe dagene med ham. Mærkeligt at tænke på at min barsel slutter i februar  

hvordan har I andre det? 

Nåja og så må jeg hellere nævne, at når han kun spiser en gang om natten, så betyder det ikke at vores nætter nødvendigvis er rolige  når noget trykker ham fx tænder eller forkølelse, vågner han igen og igen, og det eneste jeg kan gøre for at holde ham i søvnen er at lade ham sove helt tæt på mig. Lille koala! Og det sover jeg bestemt ikke selv særligt godt af

Anmeld Citér

2. december 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!
Ipsum skriver:

Her går det også OK. Har også tænkt meget på jer, men jeg er virkelig enig med Sjæleven - al min tid forsvandt mellem hænderne på mig, da Astrid begyndte på rigtig mad! Og så endnu mere, da jeg startede på arbejde igen for 3 uger siden  Det er rimelig hårdt pludselig kun at se sin baby et par timer om morgenen og om aftenen     Og hårdt i det hele taget at gå på arbejde, når hun på en god nat “kun” vågner 3 gange.

Astrid får også 3 hoved- og 2 mellemmåltider og altid “vores” mad til aften (dvs. uden salt og med modermælk) og rester til frokost. I løbet af de sidste par uger er hun også blevet ret god til at spise selv  Men vi skal stadig supplere en del med ske/gaffel, for hun koncentrerer sig ikke ret længe ad gangen  Vi gik i gang sent, så vi havde slet ikke tid til BLW, men heldigvis elsker hun mad

Anmeld Citér

13. maj 2022

Ipsum

Hej igen - så blev vores små vidunderbørn et år ❤️�������� og lidt til. Er jeres også ud over stepperne, fuld fart i de små ben? �� Alicia ser så sød ud, når hun vralter lynhurtig hen over gulvet mod noget spændende legetøj. Målrettet. Dedikeret. Velfornøjet. Hihi �� Det er virkelig dejligt at se hendes personlighed folde sig mere ud. Efter en lidt hård første måned i vuggestue med øreproblemer og bare hjemve, så er hun nu glad for at være der. Og kan lide deres rytme med samling og sange osv. Det er også bare virkelig hyggeligt at se søskenderelationen udfolde sig. Hun accepterer helt utroligt meget ballade fra storebror. Han er ikke vant til at dele, kan jeg godt mærke, men vi øver os  

Arbejde igen er virkelig skønt for mig, MEN når der OGSÅ er 8 mia. Hus- og børnepasningsopgaver… der er jo lige så meget, som da man var på barsel, og heller ikke havde tid til det hele, så er det bare stramt. Det er bare en uendelig kamp mod rod og legetøj og nullermænd og perlegrus i lommerne på termojakker! �� totalt bananas… just ride the wave… hører jeg dem sige i mom-podcasts. Jeg prøver. 
Vi har lige lagt fjernsynet væk. Det var forrygende. Så nu til aftensmaden, hørte vi bare alt muligt musik, og ku jo ikke lade være at danse lidt til de gode numre. Vældig skægt. Hvorfor har vi ikke fundet på det noget før!? Storebror blev ved bordet med os - ellers har der ligesom altid været den der kæmpe underholdningskasse. Som selvom den måske var slukket, så har distraheret ham og trukket ham væk fra bordet. 

Hvordan går jeres aftener? Har I ulvetime? Det har vi fået her den sidste måneds tid. Ulideligt. Men gad vide om Tv’ets forsvinden vil gøre en forskel i næste uge… 

Har I ellers fundet en god rytme med arbejde, husholdning, madlavning og kvalitetstid med baby? Jeg har ikke helt fundet den endnu. 

Anmeld Citér

13. maj 2022

Flintstone21

Hej med jer ❤️ 
hvor er det længe siden! Hvordan har i det? Hvordan er tiden bare fløjet afsted? ��‍����‍��

jeg er ved at køre Andrea ind i dagpleje. Jeg græd hele sidste uge når hun sov til middag, i denne uge var det bedre. Men stadig mega svært! 

ef i alle på arbejde? Hvordan gik jeres indkøring? 

Kh 

Anmeld Citér

26. maj 2022

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!

Wow, hvor tiden bare flyver afsted! Dejligt at høre fra jer, Ipsum og Flintstone

Astrid er fantastisk, men langsom til alt det dér med motorik og kan ikke gå endnu. Eller stå selv, medmindre hun lige glemmer at opdage, at det er dét, hun gør

Vi har kørt hende ind to gange, fordi vi ikke fik vuggestue til behovsdatoen. Første gang i dagpleje, hvor hun aldrig helt nåede at blive glad for at være, og så i vuggestue, hvor der nu, efter 2,5 måned er én pædagogmedhjælper, jeg kan aflevere til uden farvelgråd. Men hun er altid glad, når hun bliver hentet, og jeg elsker de voksne derhenne, så der er helt ro i maven

Vores hverdag (og mine weekender) er pressede. Jeg startede et nyt job en uge før vi fik vuggestueplads, og det er godt nok udfordrende at få det hele til at gå op med at bevise sit værd dér, bringe og hente i vuggestue hver dag og have sygt barn i mange dage cirka hver anden uge  og så alt det praktiske med madlavning og oprydning. Hvis der ikke er styr på det til hele ugen om søndagen i ugen før, så bliver det evig dårlig samvittighed, tonsvis af nullermænd i hjørnerne og færdigretløsninger.

Vi har lige haft en periode på over en uge, hvor min kæreste har været hjemme, så vi har brugt tiden på ammestop. Siden hun blev 1 har jeg kun ammet om natten (for træt til at vænne hende fra, når det kun var mig). Det er faktisk gået helt ok, og i nat sov hun for første gang en hel nat (20-6)  Er I andre stoppet med amning? Jeg ville egentlig gerne være fortsat en gang om dagen, men syntes også det var lidt anstrengende, at Astrid “krævede” mælk ved at hive op/ned i min bluse på alle mulige og umulige tidspunkter  

Anmeld Citér

5. juni 2022

Ipsum

Dejligt at høre, at I har det godt - trods pressede hverdage, Maybebaby. 
Må virkelig også være hårdt med nyt job. Er det fuld tid? Er du glad for det? 
Hvordan går ammestoppet nu? 
jeg har også skåret ned til om natten. Også for st ku sove lidt, ligesom dig.

Nu putter jeg Alicia ved at trille tur i skoven med barnevognen. Mens far putter storebror.

Det er skønt for mig. Med en rolig aftentur ‘alene’ �� 

Ved 22-tiden triller jeg havde ind på ‘mit soveværelse’. Hun vågner derfra ved 23-tiden. Jeg ammer hende og vi sover sammen som vi plejede. Hun vågner derefter 1-2-3 gange. Inden kl. 6/7 …  det er lidt træls. Gad godt snart bare at sove rigtigt.

Men det er jo også hyggeligt at sove sammen med hende. At se hende i mørket, og høre hendes søde små baby-åndedrag. Unikke åndedrag. Som aldrig ville være blevet taget, hvis ikke lige netop hende var kommet til verden. 
Hun er så sød og fantastisk. Jeg tror næsten ikke selv på det. Hun ligner en lille dukke. Og så er hun bare så skæg. Gemmer sig under sin hagesmæk og venter på båtte-tit-tit �� osv. Hvis bare jeg kunne tappe al hendes vidunderlighed på flaske og så nyde, når jeg har fået lidt mere søvn og har mere tid til rigtig at nyde alting ved hende. 

Anmeld Citér

15. juni 2022

Sjæleven

Hej med jer, Ibsy, MaybeBaby og Flintstone �� 

Jeg så pludselig i mit spamfilter at der var notifikationer fra baby.dk, og så var det glædeligt at se indlæg fra jer  og dejligt at høre at I alle har det godt. 
Her går det også godt alt i alt. Jeg stoppede med at amme, allerede ved de 10 måneder tror jeg det var, da Jonathan selv gik fra. Godnatflasken stoppede vi med da han var ca. 13 mdr. og i dag er han præcis 14 måneder

Han er lige blevet kørt ind i en ny vuggestue efter 3 måneder i den første. Den første vuggestue lå noget langt væk og blev tildelt os på pladsgarantien. Så vi har flyttet ham til den lokale vuggestue, da der blev plads.  Men vi elskede faktisk den første vuggestue, og Jonathan har fået en lidt mellem start i den nye lokale, hvor de har mange små og ikke helt har det samme overskud. Han har samtidigt haft en periode med flere tænder og lidt sygdom. Men i dag synes jeg at han virkede glad da jeg hentede ham, og de siger også at han har det godt derhenne. Så mon ikke det ender fint  

Han er dygtig motorisk og kan næsten løbe. Han siger småord og dyrelyde, og er generelt en meget glad nysgerrig dreng. Han elsker vandkander og man ser mig tit bære rundt på ham, mens han dirigerer mig rundt ved at pege med vandkanden og sige insisterende lyde  han kan også blive virkelig frustreret når jeg siger nej til at fylde nyt vand på kanden

Vi fik en kattekilling da han var 10 måneder, og de er bedste venner og leger meget sammen. Det har været guld værd at få den.

Jeg personligt kunne godt være blevet på barsel, men jeg måtte jo på arbejde igen. Det var ok at starte, -det var en blød start, men jeg faldt ikke rigtigt til i en ny struktur. Så jeg har valgt at skifte og starter nyt job i næste måned. Det glæder jeg mig til. 
Vores primære rytme er at min mand afleverer og jeg henter. Det fungerer ret fint. Og J har ikke været ret meget syg. Men alligevel synes jeg at al fritid spises af enten at være på med Jonathan eller også praktiske ting. Jeg savner lidt bare at kunne smide mig med en bog og læse i timevis. Ind imellem går jeg ud og mødes med venner alene, men jeg savner som introvert den der egotid man bare havde før. 

Men jeg elsker at være sammen med Jonathan - og glæder mig altid til at skulle hente ham osv. Han er simpelthen så sød og kær den der smaskforelskelse i eget nye barn, den går vist ikke over her … 

Jeg håber at I stadig har det godt ❤️ Tanker til jer herfra

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.