Sjæleven skriver:
Det lyder opslidende med hendes mave MayBeBaby, hvordan har du det selv nu? Stadig lige afkræftet? Jeg håber meget at det snart vil gå bedre.
Vi er på vej hjem fra ferie og hold da op hvor jeg glæder mig til vores egen hverdag igen. Ferien blev værre en frygtet
. Det var virkelig hårdt hele tiden at skulle sætte klare grænser. Intentionerne er gode og der er også rigtigt søde mennesker i den familie, men ingen tvivl om at de ældre har glemt hvordan det er at have små børn. Vi meldte meget tidligt klart ud omkring at Jonathan er urolig om aftenen og skal sove, og at vi ikke begge kan medvirke til spise lange middage der starter kl 21. Alligevel blev vi til det sidste presset for fx begge at gå med i baren om aftenen, uanset at han tydeligt har været færdig fra tidlig aften. Det kunne så ikke lade sig gøre, men det var belastende med den manglende forståelse.
Jonathan var betydeligt mere pylret og vågen mange gange om natten, vi blev virkelig udmattede. Og i forgårs brød hans første tand frem, så den har givetvis spillet ind udover at han i forvejen har ‘overtræthedstendenser’.
Men vandet var dejligt og det var et lækkert sted og der var også gode stunder
Flyveturene klarede Jonathan fornemt. Jeg synes flysæder er meget smalle at amme i, så jeg har flasker med til at lindre trykket i ørerne. Jonathan har nu fløjet 4 gange og har ikke ladet sig mærke af tryk i ørerne.
hvordan har I andre det derude ? Jeg håber I har det godt
Drikker Jonathan MME kold, eller hvad gør du med flaskerne til fly? 
Det lyder som en hård “ferie”! Jeg har heldigvis selv en familie, der bare bakker op, lytter og respekterer, at man ikke kan helt det samme med et spædbarn, som man kunne før. Så jeg har rigtig svært ved at sætte mig ind i, hvordan andre kan være så uforstående. Jeg håber, at der kommer ro på hjemme, og at Jonathan kommer tilbage i de gamle sovevaner 
Astrid har haft endnu en nat med meget dårlig/lidt søvn. Det er hårdt. Men hun er så glad om dagen. Og de sidste par dage er min kæreste gået tur med hende i barnevognen, så jeg har fået en middagslur på et par timer. Det hjælper meget
Men jeg er stadig ret presset fysisk. Sundhedsplejersken var her i fredags, og hun brugte faktisk næsten mere tid på at tale om min vægt end på Astrid. Hun kunne selv se, at jeg havde tabt mig rigtig meget. Og hun kommer på ekstra besøg hos os om et par måneder på grund af det. Jeg fik også carte blanche til at spise marcipanbrød i lange baner
Og hun påpegede, at måltidskasser (vi bruger Hello fresh) generelt er alt for fedtfattige i den her situation. Min kæreste går og snakker om at han burde tabe sig, fordi han har taget en del på under lockdown+sommerferie, men det bliver nok svært med al den sovs, vi skal til at spise