Anonym skriver:
Synes simpelthen det er så sjovt at du tror det er kedafdetheden i sig selv der bekymrer mig, i og med jeg har understreget ca 400 gange at det ikke er tilfældet
Jeg går ud fra du har læst alt jeg har skrevet, i og med det er mit seneste svar du har svaret på.
Jeg er helt med på, at det du er bekymret for, er at barnet føler sig ensom og forladt i verden, fordi barnet i din verden måske ikke har forældre, det kan tage hjem til og få trøst og støtte hos..
MEN som en anden skrev, så ville det faktisk være mere alarmerende, hvis et barn i den alder ikke kan trøste sig selv/ikke kan håndtere sine egne følelser.. Selvfølgelig skal barnet have trøst og støtte, og det kan jo sagtens tænkes, at det snakker med forældrene om den her situation i aften, hvor det bliver anerkendt.. Men at barnet i situationen har lært at håndtere følelserne selv.. Det er mega sundt, hvis man selv lige får lov til at reflektere og mærke sine egne følelser (sagt af min psykolog, da jeg nemlig altid har fået af vide, at jeg skulle smile og være glad, så jeg har aldrig lært at håndtere negative følelser)..
Et barn på under 5 år skal måske have hjælp til at håndtere det/tackle følelserne, men et barn på over 7 er stort nok til selv at klare hverdagens udfordringer og derfor hverdagens følelser.. Ellers er det virkelig problematisk, hvis et barn i den alder ikke kan det uden at føle sig omsorgssvigtet..
Og igen, du aner ikke, om han fik snakket med forældrene senere, men bare lige selv ville klare tingene
Anmeld
Citér