Anonym skriver:
Jeg kan jo ikke tage stilling til hvad der er foregået forud for at jeg ser barnet. Kan kun tage stilling til det jeg faktisk kan se. Og jeg ved jo ikke om jeg ville tænke at din søn så ensom og forladt ud. Ligesom jeg ikke ved om jeg ville tænke det om den dreng som debatten handler om hvis jeg rent faktisk så ham.
Synes i øvrigt det er værd at huske, at når man sender en underretning, så er det ikke nødvendigvis fordi man mistænker omsorgssvigt fra forældrene. Det er udelukkende barnets trivsel man kigger på. Og denne kan jo påvirkes af mange andre faktorer end forældrenes evne til at tage sig af barnet. For eksempel diagnoser eller problemer i skolen. Den her dreng kan i princippet ligeså vel have haft andre problemer end omsorgssvigt i hjemmet, og måske har han slet ingen alvorlige problemer. Man kan ikke vide det. Jeg fortæller bare hvad jeg ville tænke hvis jeg observerede det samme som ts - og det ved jeg jo ikke om jeg ville gøre hvis jeg var til stede i situationen.
Det vil jeg så mene at man som privatperson kun bør reagere på.
Privatpersoner underetter hvis de har set/oplevet noget, som er tegn på omsorgssvigt. Privatpersoner går sgu da ikke rundt og underetter hvis de mistænker at naboens søn har ADHD, det gør de fagpersoner der er omkring barnet i samarbejde med forældre .
Anmeld
Citér