Min datter, mand og jeg var igår henne og lege på en legeplads som ligger ved nogle almennyttige lejebolig rækkehuse. Vi var de eneste, udover en dreng på 7-8 år måske, der ligger og cykler i rundkreds rundt om legepladsen. Jeg ligger mærke til han et par gange cykler ind i "forhaven" til en af rækkehusene lige ud for legepladsen. Min datter er senere ved at prøve noget legetøj ude på fliserne og jeg kan se direkte hen til døren ved pågældende rækkehus.
Jeg ser at drengen banker og ringer på døren. Han venter. Der bliver låst op. Han går ikke ind, men snakker med en dame som jeg ikke kan se på udenlandsk, jeg ser en yngre dreng lidt inde i gangen. Døren bliver knaldet i og låst. Drengen virker ked af det, og fortsætter med at cykle rundt i ring.
10 minutter senere kommer den yngre dreng ud gennem haven med en cykel og de cykler nu sammen i stilhed.
Drengen kan selvfølgelig have cyklet ind og spurgt en ven om han kunne lege. Men ud fra at han flere gange forinden havde været inde i forhaven, tænker jeg at han må bo der og at det nok var hans lillebror der kom ud til ham.
Hvis det er tilfældet, er jeg dybt rystet over at man som forældre kan finde på at låse sit barn ude! Og jeg er meget bekymret for drengens ve og vel.
Min mand mener at jeg måske overreagere en anelse, ved at overveje om jeg skal lave en underretning til kommunen.
Jeg er jo heller ikke sikker på at drengen bor der, men hvis han gør, er det bekymrende adfærd af moren.
Anmeld
Citér