Anonym skriver:
Noget i stil med:
Jeg er blevet lidt bekymret for en dreng som jeg synes har set ud til at være ensom og trist. Han havde ikke nogen voksne at gå til i situationen, der kom dog et andet barn ud til ham efter han havde ringet på ved det hus det andet barn boede i. Der blev talt et sprog jeg ikke forstod, så jeg ved ikke hvad der er blevet snakket om forud for at det andet barn kom udenfor. Det foregik på legepladsen ved (indsæt område), og drengen ringede på ved (indsæt adresse og husnummer). Jeg ved ikke om drengen selv bor i huset, men tænker at hvis I kontakter dem der bor i huset vil de kunne fortælle jer hvem han er.
Man må ikke fortolke i en underretning, men udelukkende forholde sig til fakta og observationer.
Du kan ikke udfra 15-20 min observere "ensom", men du kan skrive at han cykler rundt alene
Trist vil jeg også mene er at fortolke for hvordan ser man trist ud? - ja hvis man græder, men så ville jeg skrive det. Ja der er ikke nogen voksne tilstede, men du ved ikke om der ikke er voksne i hjemme han kan gå til
Så allerede udfra din fiktive underretning viser du at der intet belæg er for at underette
Anmeld
Citér