Ville du lave en underretning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det er stadig forældrene jeg snakker om, og ikke den kvinde  Hvis min søn var ked af det, så ville han forhåbentligt tage fat i mig i stedet for bare at cykle formålsløst rundt for sig selv. For mig vidner det klokkeklart om et barn som har lært at der ikke er nogen voksne at komme til. Børn med sund tilknytning til forældrene tager ud og opsøger verden, også alene, men kommer tilbage ligeså snart de er kede af det eller bare har brug for tryghed. De bliver ikke udenfor alene i den situation. 

Han cykler rundt(ikke ensom, trist) han går hen og banker på en dør, snakker med en kvinde,  får noget at vide, døren bliver lukket, han cykler rundt i 10 minutter(venter) og den anden dreng kommer ud. Ja han kan se trist ud, han er 7 år gammel og havde håbet hans bror/ven kom ud, men skal vente i 10minutter, det er lææææænge for et barn og det stinker, men det gør jo ikke at han har behov for at finde en voksen, eller at han er super trist. 
Han blev jo ikke derude fordi han var ked af det eller manglede tryghed, han ventede på en..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2020

drabo

Profilbillede for drabo
Anonym skriver:

Hvorfor skal man træde varsomt? Hvem skader det at man sender en underretning? 

Udover det som forælder må være vildt skræmmende og ubehageligt at få en ubegrundet anonym underretning. Og her er den underrettede måske ikke engang forælderen.

så skader du jo faktisk også de børn som har brug for hjælp, da de kan risikere at drukne i bunkerne af ubegrundede underretninger, som jo alle skal undersøges. 

tror ikke nogen mener man ikke skal underrette hvis der er grund til det, og hvis man gentagne gange havde set drengen alene og trist på legepladsen, så måske. Man kunne også starte med at spørge ham om der var noget galt?

Anmeld Citér

24. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Det er jo ikke den slags situationer jeg snakker om! Kan vi i det mindste holde os til den situation som debatten faktisk handler om? Hvorfor skal jeg stå på mål for alt muligt jeg slet ikke har snakket om? At sende en underretning fordi en forælder har sagt nej til slik er jo fuldstændig vanvittigt. Det har intet med det her at gøre. 

Men du vil sende en underretning på en dreng du har set i 15 minutter, så du mener ikke er i trivsel, fordi han ikke lige smiler i 10 minutter. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Han blev udenfor inden det andet barn kom ud. 

Ja han legede. Børn kan godt lege selv. Ingen af os hvad han lavede før TS og hendes familie kom ned på legepladsen. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym

BAE skriver:

Han cykler rundt(ikke ensom, trist) han går hen og banker på en dør, snakker med en kvinde,  får noget at vide, døren bliver lukket, han cykler rundt i 10 minutter(venter) og den anden dreng kommer ud. Ja han kan se trist ud, han er 7 år gammel og havde håbet hans bror/ven kom ud, men skal vente i 10minutter, det er lææææænge for et barn og det stinker, men det gør jo ikke at han har behov for at finde en voksen, eller at han er super trist. 
Han blev jo ikke derude fordi han var ked af det eller manglede tryghed, han ventede på en..  

Vi kan ikke vide om han ventede, netop fordi der blev snakket et sprog som ts ikke forstod. Jeg ville ikke tage nogen chancer hvis jeg var hende. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym

BAE skriver:

Men du vil sende en underretning på en dreng du har set i 15 minutter, så du mener ikke er i trivsel, fordi han ikke lige smiler i 10 minutter. 

Det er ikke det jeg har skrevet. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Det er ikke det jeg har skrevet. 

Hvorfor ville du så lave en underretning udfra hvad TS skrev. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym

drabo skriver:

Udover det som forælder må være vildt skræmmende og ubehageligt at få en ubegrundet anonym underretning. Og her er den underrettede måske ikke engang forælderen.

så skader du jo faktisk også de børn som har brug for hjælp, da de kan risikere at drukne i bunkerne af ubegrundede underretninger, som jo alle skal undersøges. 

tror ikke nogen mener man ikke skal underrette hvis der er grund til det, og hvis man gentagne gange havde set drengen alene og trist på legepladsen, så måske. Man kunne også starte med at spørge ham om der var noget galt?

Det ville jeg bestemt også have gjort hvis det var mig, altså spurgt om der var noget galt. Men det er jo for sent nu. Jeg ville som sagt ikke blive ked af en underretning, hvis det handlede om en situation hvor der ikke havde været nogen voksne til at hjælpe min søn mens han var ked af det. Hvis man ikke kan tilsidesætte sine egne følelser i den situation, så synes jeg ikke man sætter sit barns trivsel i første række. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Vi kan ikke vide om han ventede, netop fordi der blev snakket et sprog som ts ikke forstod. Jeg ville ikke tage nogen chancer hvis jeg var hende. 

men han ventede jo, fordi den anden dreng kom jo ud. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym

BAE skriver:

Hvorfor ville du så lave en underretning udfra hvad TS skrev. 

Det synes jeg jeg har forklaret temmelig grundigt allerede. Jeg kan ikke hjælpe dig yderligere med at forstå det  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.