Ville du lave en underretning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2020

Anonym

BAE skriver:

Værre? At en kvinde lukker døren? Skal man lukke folk ind hver gang de banker på? (der kan jo være en grund til at han ikke blev lukket ind.. de var i gang med noget.) og den yngre dreng kom jo ud. 

men du ved jo ikke om drengen ville ud og lege. som jeg sagde, jeg ser mange børn der leger, nogen i grupper, men der er også børn der leger/cykler alene. Det gør dem ikke ensomme, og det er heller ikke omsorgsvigt, de bliver jo ikke tvunget ud, nægtet at komme ind. De er ude og lege, som man jo gerne vil have i stedet for at de sidder foran computer eller med en telefon. 
Ja hvis du observerer det, hvilket du ikke kan fordi du ser en dreng der cykler rundt alene i 10 minutter(fordi han ventede på en ven) vi ved jo ikke  hvad de sagde til hinanden, drengen og kvinden. Hun kunne jo have sagt: Han kan ikke komme ud endnu, så du må vente. og drengen blev trist, men han var jo ikke ensom,  bare trist over at vennen/broren ikke kunne komme ud med det samme. 

Selvfølgelig skal man reagerer, men vi ved intet.. 
Tro mig jeg ved hvad tristhed og ensomhed gør ved en, men jeg ser ingen advarselstegn i det ts skriver(og som manden også så og heller ikke så noget slemt i) man skal heller ikke bare smide underretninger omkring sig. igen vi ved jo ikke hvem kvinden er til den dreng. Som du kan se rundt i tråden, er der flere der i dine øjne skulle have en underretningen smidt efter sig, fordi de har lavet sjov med deres børn eller fordi en dør er låst, når de har lukket den. 

Hm, jeg kan så se at det svar jeg skrev til hende der laver sjov med sin søn af en eller anden grund ikke er kommet frem. Mærkeligt. Det ændrer dog ikke på at du har ret travlt med at digte videre på hvad jeg skriver. Jeg har forholdt mig til den konkrete situation som ts beskriver, og derfor vil jeg gerne nøjes med at stå på mål for dén, tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ej jeg kan simpelthen ikke se hvad der er at misforstå! Det jeg skriver er at det er endnu værre hvis forældrene slet ikke er i nærheden - altså absolut intet om den pågældende kvindes gøren og laden! Og du kan da virkelig finde ud af at lægge folk ord i munden kan jeg fornemme  Jeg skrev faktisk netop til hende der skrev om at lave sjov med at låse sin søn ude, at det var en helt anden situation end hvis det foregik over flere minutter hvor barnet ikke er med på det. Men digt du da bare videre på mine beskeder, men det bliver sgu sidste svar herfra så. Gider simpelthen ikke bruge tid på at diskutere med folk der ikke læser hvad jeg skriver 

Men hvis forældrene slet ikke er der, hvordan bliver det så omsorgssvigt, at en kvinde der ikke er drengens mor lukker døren? 

Og igen jeg forstår ikke at det er omsorgsvigt at forældrene ikke er i nærheden? (der var vel huse omkring) 

Anmeld Citér

23. maj 2020

fehår

Oy, please lad være med at lave en underretning, hvergang et barn ser trist ud... Nogle børn har altså bare Resting Bitch Face. 

Anmeld Citér

23. maj 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Ej jeg kan simpelthen ikke se hvad der er at misforstå! Det jeg skriver er at det er endnu værre hvis forældrene slet ikke er i nærheden - altså absolut intet om den pågældende kvindes gøren og laden! Og du kan da virkelig finde ud af at lægge folk ord i munden kan jeg fornemme  Jeg skrev faktisk netop til hende der skrev om at lave sjov med at låse sin søn ude, at det var en helt anden situation end hvis det foregik over flere minutter hvor barnet ikke er med på det. Men digt du da bare videre på mine beskeder, men det bliver sgu sidste svar herfra så. Gider simpelthen ikke bruge tid på at diskutere med folk der ikke læser hvad jeg skriver 

At forældrene ikke er i nærheden? Drengen er 7-8 år gammel. Han skal da ikke være under opsyn af forældrene når han er ude og lege. ? 
Børn i den alder kan da snildt lege alene uden opsyn eller at være ensomme. 
Der er ingen der ved hvad kvinden sagde til drengen. Kan også være at det er moderen og drengen gik over for at spørger om han måtte cykle hjem til en legekammerat og han fik et nej. Det bli er børn sjovt nok nederen over. Men ensomme. Nej. 

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym

Soonmom skriver:

Okay. Hvis vi nu siger det ikke er hans mor. 

Så kan han da godt se trist ud (eller måske afventende) på at hans kammerat lige skal spise færdig før han kommer ud eller hvad det nu kunne være.

Det kan man da som drengens forældre da ikke være herre over? Så din 8 årige må ikke cykle rundt i sit kvarter? Han kan jo sagtens have set glad ud det ham kørte hjemmefra? 

Nej jeg ville som sagt ikke overlade et barn på den alder til sig selv uden at kunne sikre mig at han var glad. Hvis jeg kunne stole på at han kom til mig eller ringede til mig så snart han var ked af det, så jo. Men det har det her barn ikke gjort, og det vidner om omsorgssvigt. Det er min holdning, og det er ikke noget jeg kommer til at ændre Hvis der teoretisk opstod en situation hvor min søn gik rundt og så ked af det ud uden at jeg eller nogen andre var der til at hjælpe ham, så ville jeg ikke se en underretning som andet end et udtryk for omsorg fra den person der havde sendt den. Og jeg er ellers ikke én der går ind for underretninger til højre og venstre. Men børn har krav på et godt liv, og det ville jeg være bekymret for om den dreng havde hvis jeg så ham i den situation, også selvom det bare er et øjebliksbillede. For jeg kan ikke forstå hvorfor han ikke er gået til nogle voksne der kunne hjælpe ham hvis han har nogen  

Anmeld Citér

23. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Hm, jeg kan så se at det svar jeg skrev til hende der laver sjov med sin søn af en eller anden grund ikke er kommet frem. Mærkeligt. Det ændrer dog ikke på at du har ret travlt med at digte videre på hvad jeg skriver. Jeg har forholdt mig til den konkrete situation som ts beskriver, og derfor vil jeg gerne nøjes med at stå på mål for dén, tak 

Det gør jeg da også. og det er da der bliver digtet, en mor der låser sin søn ude(uden at vide om det er moren overhovedet), en dreng der er ensom, fordi han lige ser trist ud i 10 minutter, fordi en anden dreng ikke får lov til at komme ud med det samme. 

Og derfor spørg jeg ind til det? Hvordan kan man se ud fra 10, måske 20 minutter at en dreng er ensom? at han er trist? 

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym

BAE skriver:

Men hvis forældrene slet ikke er der, hvordan bliver det så omsorgssvigt, at en kvinde der ikke er drengens mor lukker døren? 

Og igen jeg forstår ikke at det er omsorgsvigt at forældrene ikke er i nærheden? (der var vel huse omkring) 

For Christ's sake, det er jo ikke den kvinde jeg taler om  Og det er kun omsorgssvigt når barnet ikke trives i det (i dette tilfælde ser ud som om han ikke trives i det). Jeg skriver ikke flere beskeder til dig nu, for vi taler tilsyneladende forbi hinanden, selvom jeg virkelig ikke kan se hvad der er at misforstå. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym

AnoMor skriver:

At forældrene ikke er i nærheden? Drengen er 7-8 år gammel. Han skal da ikke være under opsyn af forældrene når han er ude og lege. ? 
Børn i den alder kan da snildt lege alene uden opsyn eller at være ensomme. 
Der er ingen der ved hvad kvinden sagde til drengen. Kan også være at det er moderen og drengen gik over for at spørger om han måtte cykle hjem til en legekammerat og han fik et nej. Det bli er børn sjovt nok nederen over. Men ensomme. Nej. 

Ja, børn kan lege alene. Har ikke påstået andet  

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvis det kun sker i nogle få sekunder at barnet beder om at komme ind, så er det da noget helt andet. Det når man jo som udenforstående højst sandsynligt at opdage. Men hvis det foregår over flere minutter, ja så ville jeg da blive bekymret! Børn bliver da mega bange hvis de ikke får lov at komme ind  

Men der er jo forskel på hvordan børn er og reagerer. Vores børn er fx vant til at vi laver enormt meget pjat og bruger rigtig meget ironi. Det er tydligt at mærke at nogle af deres kammerater ikke dyrker det på samme plan og det ville højst sandsynlig føles ubehageligt for dem, hvis jeg i sjov havde sendt dem ud af døren i snevejr, i forhold til hvordan mine egne børn ville reagere. 
Pointen er jo at ingen ved hvordan familiedynamikken er og man derfor skal træde varsomt. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

For Christ's sake, det er jo ikke den kvinde jeg taler om  Og det er kun omsorgssvigt når barnet ikke trives i det (i dette tilfælde ser ud som om han ikke trives i det). Jeg skriver ikke flere beskeder til dig nu, for vi taler tilsyneladende forbi hinanden, selvom jeg virkelig ikke kan se hvad der er at misforstå. 

du så ikke drengen, så hvordan ved du at han ikke trivedes? Fordi han så trist ud? i 10 minutter? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.