Soonmom skriver:
Okay. Hvis vi nu siger det ikke er hans mor.
Så kan han da godt se trist ud (eller måske afventende) på at hans kammerat lige skal spise færdig før han kommer ud eller hvad det nu kunne være.
Det kan man da som drengens forældre da ikke være herre over? Så din 8 årige må ikke cykle rundt i sit kvarter? Han kan jo sagtens have set glad ud det ham kørte hjemmefra?
Nej jeg ville som sagt ikke overlade et barn på den alder til sig selv uden at kunne sikre mig at han var glad. Hvis jeg kunne stole på at han kom til mig eller ringede til mig så snart han var ked af det, så jo. Men det har det her barn ikke gjort, og det vidner om omsorgssvigt. Det er min holdning, og det er ikke noget jeg kommer til at ændre
Hvis der teoretisk opstod en situation hvor min søn gik rundt og så ked af det ud uden at jeg eller nogen andre var der til at hjælpe ham, så ville jeg ikke se en underretning som andet end et udtryk for omsorg fra den person der havde sendt den. Og jeg er ellers ikke én der går ind for underretninger til højre og venstre. Men børn har krav på et godt liv, og det ville jeg være bekymret for om den dreng havde hvis jeg så ham i den situation, også selvom det bare er et øjebliksbillede. For jeg kan ikke forstå hvorfor han ikke er gået til nogle voksne der kunne hjælpe ham hvis han har nogen
Anmeld
Citér