Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:
Hvor skriver jeg at den kvinde er mor til barnet? Jeg tænker der sagtens kan være en sandsynlighed for at forældrene slet ikke har været i nærheden. Og det er da endnu værre! Aldrig om jeg nogensinde ville overlade min søn til sig selv på den måde medmindre det var noget han gerne ville. I mine øjne er det en form for omsorgssvigt, og tristhed og ensomhed er faktisk på listen over de tegn på mistrivsel som man bør reagere på hvis man observerer dem hos et barn. En underretning bygger altså ofte på et øjebliksbillede, og det kan jeg overhovedet ikke se noget galt i. Tænk hvis alle valgte ikke at reagere på det de så, bare fordi de kun havde observeret det én gang. Hvordan ville verden så ikke se ud for børn?
Værre? At en kvinde lukker døren? Skal man lukke folk ind hver gang de banker på? (der kan jo være en grund til at han ikke blev lukket ind.. de var i gang med noget.) og den yngre dreng kom jo ud.
men du ved jo ikke om drengen ville ud og lege. som jeg sagde, jeg ser mange børn der leger, nogen i grupper, men der er også børn der leger/cykler alene. Det gør dem ikke ensomme, og det er heller ikke omsorgsvigt, de bliver jo ikke tvunget ud, nægtet at komme ind. De er ude og lege, som man jo gerne vil have i stedet for at de sidder foran computer eller med en telefon.
Ja hvis du observerer det, hvilket du ikke kan fordi du ser en dreng der cykler rundt alene i 10 minutter(fordi han ventede på en ven) vi ved jo ikke hvad de sagde til hinanden, drengen og kvinden. Hun kunne jo have sagt: Han kan ikke komme ud endnu, så du må vente. og drengen blev trist, men han var jo ikke ensom, bare trist over at vennen/broren ikke kunne komme ud med det samme.
Selvfølgelig skal man reagerer, men vi ved intet..
Tro mig jeg ved hvad tristhed og ensomhed gør ved en, men jeg ser ingen advarselstegn i det ts skriver(og som manden også så og heller ikke så noget slemt i) man skal heller ikke bare smide underretninger omkring sig. igen vi ved jo ikke hvem kvinden er til den dreng. Som du kan se rundt i tråden, er der flere der i dine øjne skulle have en underretningen smidt efter sig, fordi de har lavet sjov med deres børn eller fordi en dør er låst, når de har lukket den.
Anmeld
Citér