Anonym skriver:
Hej alle
Jeg har læst de flest nuancerede og også unuancerede artikler om corona.
Det er kun her de seneste dage, at der faktisk er komme en lille smule modstand imod de vilde tiltag der foretages for tiden i coronaens navn. Mange er enige næsten halleluja enige med Mette Frederiksen som læser folkestemningen.
faktum er at det vi redder i denne proces af menneskeliv i mine øjne på ingen måde kan retfærdiggøre den pris vi som samfund og verden kommer til at betale.
At redde en som er 75-80 år koster ca det samme som et superhospital. Jeg ved godt hbad jeg tror der i længden gør os bedre parat til næste corona bølge og redder flere kræftpatienter fx i længden.
https://www.berlingske.dk/kommentarer/foelg-regnestykket-et-enkelt-coronamenneskeliv-koster-det-samme-som-et
hvad tænker I?
Du forenkler tingene ekstremt meget og udelader vigtige fakta.
Det handler jo ikke kun om, hvem der dør, men også de 15-20%, som har brug for at komme på hospitalet for at overleve. Tal fra Italien og USA viser at op mod 40% af denne gruppe er i alderen 20-50 år. Det drejer sig aldeles ikke bare om at ‘komme af’ med nogle ældre mennesker. Hvis vi lader smitten løbe frit, så bliver sundhedsvæsenet så overbelastet at dødsraten vil stige markant. Dette ses f.eks. i Iran, som har undladt nogen form for karantæne.
Derudover ‘glemmer’ du også, at flere studier fra Kina angiver at mange raske corona patienter har permanente skader på lungerne og indre organer!
Endelig må vi også huske på den psykologiske skade, det vil have på et samfund, hvis vi skal til at opgøre alle liv i ‘økonomisk værdi’ og lede vores børn forbi lig i gaderne, fordi de mennesker ikke var ‘værd’ at redde. Vi vil miste et værd form for sammenhold i samfundet. Og hele den der tankegang med at nogen skal dø, fordi at de ikke har værdi for samfundet lugter meget grimt af noget vi så i 1930’erne...
Du påstår, at du er cand psych og ‘af lægefamilie’. Det er fuldstændigt ligegyldigt, at du måske er psykolog, du er IKKE læge eller epidemiolog. At der er læger i din familie er også ligegyldigt, de fleste mennesker i Danmark er nok i familie med en læge eller to…
Hvis du gerne understøtte dit kopierede indlæg, så synes jeg da, at du skal lade være med at være anonym. Evt stå frem med navn!
Ellers kan du jo være hvem som helst.
En kontanthjælpsmodtager fra Ishøj?
En ung mand fra Liberal Alliance på stemmejagt?
En person, der er betalt af midler fra Rusland for at lave rav i den?
Vi ved det ikke...