Anonym skriver:
Jeg er på ingen måde altvidende overhoved.
Men de tiltag der sættes igang (lukkede grænser osv) er der også en hel del der er i tvivl om overhoved har en effekt.
Selvfølgelig kan vi født sætte de store regnestykke om et års tid fx. Men det er da tankevækkende at det næsten ikke er legitimt at stille spørgmål ved alle de sindsygt mange penge vi poster i dette som samfund.
Selv en yderst kompetent kvinde som Else Smith, melder ud af det er overkill som samfund. Det er en politisk beslutning. jeg forholde mig til alt jeg læser og ikke kun de kulørte overskrifter på ekstrabladet.
https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art7703620/Der-var-og-er-intet-reelt-sundheds-fagligt-belæg-for-at-lukke-hele-landet-ned
Der er en god grund til at vi har valgt nogle mennesker til at tage de hårde beslutninger, når det kræves. Og det er, at der ikke rigtig er tid til rundbordsdebat, når der skal håndteres kritiske incidents. Hertil skal det tilføjes, at jeg på ingen måde er fan af Mette F - men der er en grund til at politikerne lægger deres sædvanlige crap til side og står sammen og støtter op.
Men jo - selvfølgelig må man da stille spørgsmålstegn ved fremgangsmåden. Du bliver ved med at sige, at “det ikke er legitimt”.. selvfølgelig er det da det. Nogle gange skylder man bare sig selv at tænke to gange, om man virkelig selv bidrager til debatten, når man slynger postulater ud, som du gør i dit oprindelige indlæg.
Men så er et godt forslag (hvis man partout vil deltage i debatten); vælg noget konkret at fokuser på. Det er nemmere at overskue og nemmere at have en diskussion, hvor man bliver klogere.
Anmeld
Citér