Jeg har ikke guldsvaret, men synes dækningen er enøjet. ... i mine øjne ville det da være bedre at isolere svage og ældre end at samfundet lukkes ned. Det er ikke papirpenge men reelle penge der hver dag fosser.
Der er hvert år 1000-1600 der dør af normal influenza. Her løfter ingen et øjenbryn. Det er også ens gamle bedstemor og den kræftsyge.
De kloge taler også om at bølge to kommer til efteråret. Skal vi så igen have børn hjemme i to måneder og lukke os inde igen.
Du og mange andre taler hele tiden kun om dødstallene, og det er nok der vi kan går skævt af hinanden.
Jeg har en datter siddende i Norditalien, plus familie og venner og derfor er vores øjne selvsagt rettet der ned.
Ja gennemsnitsalderen for døde af netop cororna er høj, og de fleste har en anden sygdom (det kan så være forhøjet blodtryk). Og der er mange efterladte i sorg, men det er ikke deres største bekymring.
Den store bekymring er, at man allerede nu vælget, hvem vil vi forsøge at redde og hvem må "bare" dø? Lige nu lader man de ældste dø, mens de yngste reddes- og jo der er yngre, flere end man regnede med. Og det man frygter er den dag, hvor det er en yngre man må lade dø, fordi der ikke er muligheden for den rigtige behandling. Man frygter den dag man skal vælge mellem det unge trafikoffer og den unge med cororna og fortsætter udvikling som den er nu i Italien, så vil de ende i de valg.
Jeps lyder som skrækscenarier, men det er meldingerme fra sygehusvæsenet i Norditalien - og ingen tør tænke på, hvad der sker når der rammer syd Italien på samme måde, for der er sygehusene ikke så vel udrustede som i nord.
Forstår godt din cost benefit analyse, men den baseres i min optik på forkerte parametre og oplysninger, fordi den beror på at det kun er ældre og meget syge som ender på intensiv, og det er ikke meldingen fra Italien. De har i Italien indtil nu kunne redde de unge (og ved endnu ikke om de får varige skader), men de frygter helt reelt, at de ikke vil kunne blive ved med at have ressourcerne til at redde de unge og raske.
Hvad synes jeg selv - må indrømme jeg startede med at synes det var for voldsomt, men jo mere jeg ser og hører fra Italien, jo mere frygter jeg den her virus. Frygter vores sygehusvæsen bryder ned som det er slet i fx Bergamo.