Svigermor problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mullemee skriver:

Men er der nogle af dine børn, som har haft rød numse i 5(!) dage efter at have ligget med en fyldt ble i 10 minutter? For mine har ikke. Hvis de har haft rød numse i 5 dage, så er det fordi der har været lort i bleen i et godt stykke tid. Og når andre passer dit barn, går du så ikke ud fra, at de sørger for at tjekke bleen, inden de lægger barnet til at sove? Du mener simpelthen, at du vil spørge, den der passet dit barn, om de har husket at tjekke bleen? Det vil jeg så mene er noget man burde kunne forvente skete helt af sig selv! Og TS skriver, at farmoren siger, at barnet havde været svær at putte, ja gad vide hvorfor... 

Nej jeg vil ikke spørge om husket, men hvornår de sidst har SKIFTET bleen... Det fortæller jeg selv når jeg passer, så forældrene ved om der er gået 15 min eller 2 timer. Så jo jeg kunne godt spørge hvornår bleen var blevet skiftet. Skifter selv altid før lur eller til nat. Men nej ikke alle gør det. 

Og bare fordi DINE børn ikke har oplevet rød rumpe i 5 dage, er det jo ikke en overbevisning om at det ikke kan ske. Det er jo igen forskel på børn, nogen får næsten aldrig rød, mest andre har det bare brug for at have siddet der i 15.min.

Ja barnet har været svær at putte, måske fordi det har været På vej, ikke at det skete før pigen blev lagt. Der er faktisk børn der skifer i søvn, og nej ikke alle vågner

Så jeg holder på at hun ikke kan anklage farmor for at have lagt pigen med lorte ble uden at hun ved det med sikkerhed.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Mullemee skriver:

Nu har jeg to børn, og det der lyder ret usandsynligt. Jeg ved godt, at pædagogerne plejer at skifte efter frokost, men det kan også godt smutte nogle gange. Mon ikke det har gjort det den dag? Er hendes numse altid rød i 5 dage, efter at have haft lort i bleen i 15 minutter? Det lyder meget voldsomt...

Så du er ekspert i røde rumper fordi du har TO børn? 

Anmeld Citér

25. september 2019

Mullemee

Hck skriver:

Hvor søren læser du henne at jeg skriver hun ikke må sige nej til et glas vin ?

Fordi du skriver, at du også ville tilbyde et glas kold Verdi og så er det synd for farmoren at TS har sagt nej tak til det. At hun skal glæde farmoren, men det synes jeg ikke, hun skal. Hun må gerne sige nej tak.

Anmeld Citér

25. september 2019

Mullemee

BAE skriver:

Så du er ekspert i røde rumper fordi du har TO børn? 

Nej, men er du?? Fordi de børn du har hørt om får mega rød numse efter at have haft lort i bleen i 15 minutter, så er alle børn sådan og TS skal tage sig sammen og lade være med at opføre sig umodent? Jeg synes generelt at tonen mod TS har været ret voldsom. Der er INGEN af jer andre, der har prøvet at sætte jer i hendes situation med en farmor som lyder som en manipulerende heks fra Helvede. TS skal bare lade sig kue og må ikke være sur over at hendes barn har fået en rød numse eller noget som helst andet. Jeg synes virkelig ikke det er i orden. Og nu er ny mor... Helt ærligt.

Anmeld Citér

25. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Mullemee skriver:

Nej, men er du?? Fordi de børn du har hørt om får mega rød numse efter at have haft lort i bleen i 15 minutter, så er alle børn sådan og TS skal tage sig sammen og lade være med at opføre sig umodent? Jeg synes generelt at tonen mod TS har været ret voldsom. Der er INGEN af jer andre, der har prøvet at sætte jer i hendes situation med en farmor som lyder som en manipulerende heks fra Helvede. TS skal bare lade sig kue og må ikke være sur over at hendes barn har fået en rød numse eller noget som helst andet. Jeg synes virkelig ikke det er i orden. Og nu er ny mor... Helt ærligt.

Har jeg sagt det? Du bliver meget sur når man spørg dig om noget?

Vi prøver at fortælle TS noget. Prøver at få et billede af hvad der er sket den dag.. Vi siger ikke at hun lyver, men vi forsvarer også en farmor fordi vi har kun TS mening om at hendes datter HAR ligget i 2,5 timer, men uden at vide det 100%. Hvor du siger at man kan Aldrig få rød rumpe pga 15 minutter uden skiftning. Hvor en anden så fortæller jo, det kan godt lade sig gøre (og nej hun sagde ikke hver gang, men denne ene gang skete det og det kan også være tilfældet I TS tilfælde. ) hvor du straks siger, jeg har to børn og finder det meget usandsynligt..  Så du ved at det ALDRIG kan ske fordi du har TO børn?

Ingen af os ved hvad der kan ske med børns rumper og afføring for det er forskelligt, det kan endda være forskellig reaktion på det samme barn. 

Så prøv lige at his dig ned. Jeg siger ikke at farmor er en engel, men hun skal heller ikke beskyldes for noget, TS ikke ved. 

Anmeld Citér

25. september 2019

Mullemee

BAE skriver:

Har jeg sagt det? Du bliver meget sur når man spørg dig om noget?

Vi prøver at fortælle TS noget. Prøver at få et billede af hvad der er sket den dag.. Vi siger ikke at hun lyver, men vi forsvarer også en farmor fordi vi har kun TS mening om at hendes datter HAR ligget i 2,5 timer, men uden at vide det 100%. Hvor du siger at man kan Aldrig få rød rumpe pga 15 minutter uden skiftning. Hvor en anden så fortæller jo, det kan godt lade sig gøre (og nej hun sagde ikke hver gang, men denne ene gang skete det og det kan også være tilfældet I TS tilfælde. ) hvor du straks siger, jeg har to børn og finder det meget usandsynligt..  Så du ved at det ALDRIG kan ske fordi du har TO børn?

Ingen af os ved hvad der kan ske med børns rumper og afføring for det er forskelligt, det kan endda være forskellig reaktion på det samme barn. 

Så prøv lige at his dig ned. Jeg siger ikke at farmor er en engel, men hun skal heller ikke beskyldes for noget, TS ikke ved. 

Nej, men det er jo ikke kun sagen med bleen. TS skriver, at farmor ikke kommer, når det er aftalt, at hun hævder sig selv ved at lyve, hun nedgør TS, og så synes nogle af jer, at TS skal give hende en chance? TS skriver også, at hun har kæmpet med hende i to år og resten af familien kalder hende chef. Hvad er det I ser af fantastiske sider i hende, som jeg ikke ser, for jeg forstår det virkelig ikke? Hun virker på mig som et totalt usympatisk menneske men øje kun for sig selv, og det er ikke altid godt, når man har med børn at gøre.

Selvfølgelig kan der være mange måder en baby kan få rød numse på, men det var bare en lille ting. Jeg synes ikke, hun lyder som en farmor, jeg ville ønske jeg havde. 

Og jeg skal nok hidse mig ned, jeg bliver bare lidt sur, når jeg synes nogen bliver uretfærdigt behandlet, som jeg synes faktisk, TS er blevet. Det hun skriver er jo hendes bekymring. Jeg er glad for at mine børns farmor er stik modsat det TS skriver.

Anmeld Citér

25. september 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Mullemee skriver:

Fordi du skriver, at du også ville tilbyde et glas kold Verdi og så er det synd for farmoren at TS har sagt nej tak til det. At hun skal glæde farmoren, men det synes jeg ikke, hun skal. Hun må gerne sige nej tak.

Jeg har ved gud ikke skrevet nogle steder at det er synd for farmoren, hvis ts siger nej tak til alkohol og at ts skal glæde hende ved at sige ja. Læs lige igen hvad jeg skrev 

Anmeld Citér

25. september 2019

MT_2011

321 skriver:

Lige en indskydende bemærkning. Så har du vidst ikke været på en byggeplads med kun mænd. Hold kæft svigermor ( kvindens mor) bliver svinet til sådanne steder hvor der nærmest kun er mænd til stede. Det er altså ikke kun kvinder der sviner svigermødre til. Mænd gør det også i stort stil og det er absolut ikke små ting de kan finde på at sige. 

Det er meget muligt. Men i "kampens hede" på hjemmefronten der vinder kvindens mor ofte, fordi kvinden i huset siger sin mening højest og ofte kan de ikke lide deres svigermor 

Anmeld Citér

25. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Mullemee skriver:

Nej, men det er jo ikke kun sagen med bleen. TS skriver, at farmor ikke kommer, når det er aftalt, at hun hævder sig selv ved at lyve, hun nedgør TS, og så synes nogle af jer, at TS skal give hende en chance? TS skriver også, at hun har kæmpet med hende i to år og resten af familien kalder hende chef. Hvad er det I ser af fantastiske sider i hende, som jeg ikke ser, for jeg forstår det virkelig ikke? Hun virker på mig som et totalt usympatisk menneske men øje kun for sig selv, og det er ikke altid godt, når man har med børn at gøre.

Selvfølgelig kan der være mange måder en baby kan få rød numse på, men det var bare en lille ting. Jeg synes ikke, hun lyder som en farmor, jeg ville ønske jeg havde. 

Og jeg skal nok hidse mig ned, jeg bliver bare lidt sur, når jeg synes nogen bliver uretfærdigt behandlet, som jeg synes faktisk, TS er blevet. Det hun skriver er jo hendes bekymring. Jeg er glad for at mine børns farmor er stik modsat det TS skriver.

Men hvis du læser, skriver jeg kun omkring bleen.. Jeg har intet sagt om resten, det har jeg ikke givet mit synspunkt på. Og der synes jeg at det er TS der gør det værre, og gør farmoren til skurk, når hun IKKE kan sige med 100 % sikkerhed at barnet har ligget med aff i 2.5 time.. 

Jeg synes heller ikke hun lyder som en god farmor, men det som du ser som uretfærdig behandling, er også andre mødres syn på TS´svigermor, om hvordan hun også kan se på tingene, fordi det lyder som om hun er kort fast i at alt farmor gør forkert.. 

Og så går hun jo i forsvar, men har ikke rigtig svar på f.eks mit spørgsmål(tror det var det du svarede på) men hvorfor hun ikke kiggede til barnet, hvordan hun kan vide at barnet har ligget så og så længe, for hun har ikke svaret, for hun så ikke farmor ligge pigen, hun kan ikke ud fra rødme se hvor længe det har siddet der... 

Jeg tror helt sikkert at hun føler sig angrebet, men jeg håber også at hun læser svarerne, ikke som et angreb, men et andet syn på hvad vi læser, når vi læser hendes indlæg, og at hun måske lige sætter sig ned og tæller til ti, og måske lige hanker op i sin mand. 

Anmeld Citér

25. september 2019

MT_2011

Der er altså bare nogle mennesker som har en sensitiv hud, hvor der nærmest ikke skal meget til før den rød og lign.

Då fordi nogen oplever deres børn ikke får det, betyder det jo ikke at andres heller ikke får det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.